به گفته‎‌ی منابع مختلف، شرکت ماتل برای ساخت انیمیشن Barbie و ساخت یک فرنچایز بزرگ انیمیشنی در حال مذاکره با استودیوی ایلومینیشن است.
چارسو پرس: بر اساس گزارش‌های جدید روزنامه‌ی Puck، ماتل با رئیس شرکت ایلومینیشن (کریس ملداندری) برای ساخت یک فیلم دیدار کرده است. گزارش اشاره‌ای به عمق این صحبت‌ها و دیدار نداشت. با این وجود، ما می‌دانیم که ماتل روی دنیای Barbie تمرکز دارد. ظاهراً این شرکت قصد دارد با کمک ایلومینیشن، فرنچایز Barbie را به یک مجموعه‌ی انیمیشنی فرامعروف تبدیل کند. اثر مذکور به انیمیشن Super Mario Bros. در سال ۲۰۲۳، شباهت بسیار زیادی دارد.

ما درباره‌ی انیمیش Barbie چه می‌دانیم؟

این گزارش به موضوعی عجیب اشاره کرد. با وجود ساخته شدن فیلم Barbie توسط کمپانی Warner Bros. Discovery، حق انتشار انیمیشن همچنان به شرکت ماتل تعلق دارد. این روزنامه به گرتا گرویگ و مارگو رابی اشاره کرد. دو شخص مذکور در رأس فیلم پرفروش ۲۰۲۳ قرار دارند. هیچ یک از این دو برای احتمال ساخته شدن انیمیشن عنوان مذکور خوشحال نیستند.

فیلم Barbie توسط گرتا گرویک کارگردانی شده بود. فیلم‌نامه‌ی این اثر نیز با همکاری همسر او، نوآ بامبچ، نوشته شد. تام و رابی اکرلی از شرکت LuckyChap و رابی برنر از کمپانی Mattel Films در کنار جوزی مک‌نامارا و اینون کریز مسئولیت تهیه‌کنندگی Barbie را به عهده داشتند. در دوره‌ی اکران خود، Barbie توانست به فروش بین‌المللی برابر با ۱.۴ میلیارد دلار دست پیدا کند و به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخبار و مطالب سینمای جهان


این فیلم مارگو رابی، رایان گاسلینگ، آمریکا فررا، سیمو لو، کینگزلی آدیر، اسکات اوانز، کیت مک‌کینون، آریانا گرین‌بلات، الکساندرا شیپ، اما مکی، ایسا ری، مایکل سرا، هاری نف، ویل فرل، هلن میرن، دوآ لیپا و بسیاری دیگر را در لیست بازیگران خود داشت. موسیقی متن این فیلم در حال حاضر نامزد ۱۱ جایزه‌ی Grammy شده است.

بهترین آهنگ سال، بهترین ضبط سال، بهترین آهنگ نوشته شده برای یک رسانه‌ی تصویری و بسیاری دیگر در لیست جوایز این اثر حضور دارند. رایان گاسلینگ نیز اولین نامزدی Grammy خود را برای “I’m Just Ken” دریافت کرد.