پروژه «پیروز و پریزاد» با هنرمندی علی قمصری در دور دوم اجراهایش برای سه شب دیگر به میزبانی تالار وحدت تمدید شد.

چارسو پرس: اپرای «پیروز و پریزاد» که اجراهای خود را در خرداد و تیر سال جاری در تالار وحدت پشت سرگذاشت، اکنون دور دوم اجراهایش را در شهریور سال جاری آغاز کرده است.


«پیروز و پریزاد» ۱۵ و ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ در تالار وحدت ۲ اجرا را پشت سرگذاشت که با استقبال مخاطبان همراه بود به همین منظور این رویداد هنری برای سه شب دیگر در تاریخ‌های ۲۰، ۲۴ و ۲۵ شهریور تمدید شده است.


«پیروز و پریزاد» نخستین اپرای کاملا منظوم ایرانی است که آهنگساز و شاعر در یک بازه زمانی و با همنشینی آن را خلق کرده‌اند و به گفته دست اندرکارانش نه اقتباسی از ادبیات کهن و نه ترجمانی از اُپراهای غربی است.


در شرحی کوتاه بر این رویداد هنری اینچنین آمده است: پیروز و پریزاد اثر علی قمصری بر داستانی تمام منظوم از احسان افشاری استوار است. این اثر با محوریت موسیقی، بهره گرفتن از آداب نمایشی و حضور گروه حرکت و جلوه‌های بصری گسترده، به عنوان یکی از جدیدترین پروژه‌های علی قمصری روی صحنه می‌رود.


بیشتر بخوانید: مطالب مربوط به تئاتر ایران


آهنگسازیِ «پیروز و پریزاد» را علی قمصری و نویسندگی و شاعری آن را احسان افشاری انجام داده است. احمد سلیمانی و محمدرضا کوهستانی مشاوران هنری این اثر هستند و طراحی حرکت را مهرداد آبجار برعهده دارد.

در این رویداد هنری، بهادر صحت، صبا پاشایی، محمد رضازاده، سهیل رجب، المیرا قنبری، ریحان احمدی و مهسا باقری به عنوان خواننده حضور دارند.