اولین تریلر فیلم «خاکستر» (Ash) به کارگردانی فلایینگ لوتوس، دی‌جی، رپر و فیلمساز امریکایی منتشر شد.
چارسو پرس: فیلم داستان زنی (با بازی ایزا گونزالس) را روایت می‌کند که بر سیاره‌ای دورافتاده تنها بازمانده یک سفینه فضایی است که تمام مسافرانش بی‌رحمانه به قتل رسیده‌اند. او حالا باید تصمیم بگیرد به مردی (آرون پل) که برای نجات او فرستاده شده است، اعتماد کند. نیل بلوم‌کمپ، کارگردانی و یکی از فیلمنامه‌نویسان فیلم تحسین‌شده «منطقه ۹» (District 9) یکی از مدیران تولید این پروژه علمی-تخیلی و ترسناک شبه‌ «بیگانه» است که قرار است سال ۲۰۲۵ به اکران درآید. فعلاً اولین تریلر «خاکستر» با تصاویری از گونزالس منتشر شده است که دارد سعی می‌کند به خاطر بیاورد پیش از بیهوشی‌اش چه اتفاقی افتاده و همراهانش را در حالی پیدا می‌کند که همه به قتل رسیده‌اند. تریلر فیلم «خاکستر» را تماشا کنید.

شخصیت پل هم این‌طور که تریلر نشان می‌دهد، دارد تلاش می‌کند زن را تشویق کند به خاطر بیاورد در حین سفر او و همراهانش بر این سیاره مرموز و نیروهای عجیب و وحشتناکش چه اتفاقی افتاده است. این در حالی است که انگیزه‌های شخصیت پل بر ما معلوم نیست. چرا که شخصیت گونزالس دارد تلاش می‌کند بفهمد که او دوست است یا دشمن.

فیلمی مناسب طرفداران مجموعه «بیگانه»

ترکیب ژانر علمی-تخیلی و وحشت در فیلم «خاکستر» به همراه تصاویر رعب‌آورش تا حد زیادی یادآور مجموعه فیلم‌های بیگانه (Alien ) است. بعد از موفقیت «بیگانه: رومولوس» (Alien: Romulus) مشخص است که مخاطبان سینما تشنه قصه‌های علمی-تخیلی ترسناک با فیلمبرداری و تصاویر جذاب هستند. تریلر فیلم «خاکستر» عامدانه جزئیات زیادی از خط روایی به ما نمی‌دهد؛ در عوض، قصد دارد به لحاظ بصری و صوتی، مخاطبانش را تحت تأثیر قرار دهد.

گونزالس را پیش از این در نقش آگی سالازا در فیلم «سه مسئله بدن» (۳ Body Problem) نتفلیکس دیده‌ایم و پل را هم در نقش کیلب نیکولاس در فصل سوم و چهارم سریال «وست‌ورلد» (Westworld). هر دو بازیگر به اندازه کافی برای حضور در یک قصه علمی-تخیلی تأمل‌برانگیز تجربه دارند. جز این، «خاکستر» از حضور مدیر تولید خوبی مثل بلوم‌کمپ که با اولین فیلمش «منطقه ۹» خودش را در ژانر علمی-تخیلی ثابت کرده است، بهره می‌برد. و به احتمال زیاد «خاکستر» هم ادامه همان مسیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخبار و مطالب سینمای جهان


این‌طور که از تریلر فیلم به نظر می‌آید، «خاکستر» از تمام ویژگی‌های یک فیلم علمی-تخیلی ترسناک که مخاطبان این ژانر را راضی نگه دارد، برخوردار است. به‌خصوص طرفداران مجموعه «بیگانه» و خط روایی اصلی‌اش. فعلاً از تریلر پیداست که شخصیت گونزالس به دنبال حل سؤال‌های بی‌شماری است که در ذهنش شکل گرفته است. اینکه چرا همراهانش بی‌رحمانه به قتل رسیده‌اند و این مردی که آمده تا به او کمک کند، قابل اعتماد است یا خیر. اما این‌ها فقط ظاهر ماجراست و این زن در آستانه کشف و شهود مهم‌تری قرار دارد.