مستند جدیدی درباره زندگی شخصی مارچلو ماسترویانی همزمان با صد سالگی یکی از نمادین‌ترین بازیگران تاریخ سینمای ایتالیا در جشنواره فیلم رم به نمایش گذاشته می‌شود.
چارسو پرس: فابریتزیو کورالو، کارگردان مستند جدید «سلام مارچلو» می گوید: «مارچلو ماسترویانی در سراسر جهان به عنوان عاشق لاتین و اغواگر ایتالیایی، به ویژه پس از بازی در "زندگی شیرین"  شاهکار فدریکو فلینی شناخته می شد، اما ماسترویانی این تصویر را دوست نداشت. او نمی خواست به عنوان یک نماد جنسی دیده شود. او چندان به شخصیت عمومی خود اهمیت نمی داد. آنچه برای او اهمیت داشت زندگی شخصی اش بود. بنابراین، سعی کردم یک پرتره صمیمی از این بازیگر بی نظیر بسازم.»

کورالو روزنامه نگار و کارشناس تاریخ سینمای ایتالیا است. او برای رادیو تلویزیون دولتی Rai ایتالیا تعدادی فیلم مستند درباره شخصیت های بزرگ سینمای ایتالیا از جمله دینو ریسی، ویتوریو گاسمن، ویرنا لیزی، انیو فلائیانو و جولیانو مونتالدو و ... ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخبار و مطالب سینمای جهان


به گزارش هالیوود ریپورتر، مستند «سلام مارچلو» که باهمکاری سیلویا اسکولا (دختر فیلمساز معروف ایتالیایی اتوره اسکولا و کارگردان فیلم «یک روز بخصوص» با بازی ماسترویانی در سال ۱۹۷۷) نوشته شده، اولین نمایش خود را در جشنواره فیلم رم تجربه کرد و یکشنبه ۲۷ اکتبر از تلویزیون Rai پخش خواهد شد. این فیلم ۱۰۰ سال پس از تولد این بازیگر به نمایش گذاشته می‌شود، ماسترویانی در ۲۸ سپتامبر ۱۹۲۴ به دنیا آمد و در ۱۹ دسامبر ۱۹۹۶ درگذشت.
مارچلو ماستروانی یکی از برجسته‌ترین و محبوب‌ترین بازیگران سینمای ایتالیا بود که در رم ایتالیا متولد شد و به خاطر نقش‌هایش در فیلم‌های کلاسیک و همکاری با کارگردانان بزرگ سینما شناخته شده است.

ماستروانی در طول دوران حرفه‌ای خود با کارگردانانی چون لوکینو ویسکونتی، فدریکو فلینی و برناردو برتولوچی کار کرده است. یکی از معروف‌ترین نقش‌های او متعلق به فیلم «زندگی شیرین» اثر فدریکو فلینی است که در آن نقش یک خبرنگار را بازی می‌کند. این فیلم به دلیل نگاهی انتقادی به زندگی مدرن و زرق و برق شهر رم، به یک کلاسیک سینمایی تبدیل شده است.

ماستروانی به خاطر بازی طبیعی و بیان‌گری قدرتمند خود شناخته می‌شود و در بیش از100 فیلم ظاهر شده است. او همچنین با تاثیرگذارترین بازیگران زن سینما از جمله آنا ماناینی، سوفیا لورن و کارلا برونی همکاری داشته است.
این بازیگر در طول دوران حرفه‌ای خود جوایز و افتخارات زیادی را از جمله جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن و ونیز و همچنین چندین نامزدی برای جایزه اسکار دریافت کرده است. سبک خاص بازیگری و تأثیرگذاری‌اش در سینما باعث شده که او به یکی از نمادهای فرهنگی ایتالیا تبدیل شود.