نمایش «مده‌آ» اثر اوریپید به مترجمی امیرحسین ندایی به کارگردانی مهتاب عسگری، ۱۰ آبان در تماشاخانه انتظامی روی صحنه می‌رود.
چارسو پرس: به نقل از مدیر رسانه پروژه نمایش، «مده‌آ» به تهیه‌کنندگی هومن ‌برق‌نورد و به کارگردانی و دراماتورژی مهتاب عسگری ۱۰ آبان ساعت ۱۸:۴۵ در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: مده‌آ دختر پادشاه یکی از کشورهای مرزهای غربی یونان با همدستی جیسون شاهزاده رانده شده یونانی پشم زرین را که از اهمیت و تقدس والایی برخوردار است و در اختیار پدر مده‌آ قرار دارد به سرقت می‌برند. در این راه، به پدر خیانت و برادرش را به قتل می‌رساند. سپس با جیسون همراه و با او ازدواج می‌کند و صاحب ۲ فرزند می‌شود اما جیسون پس از مدتی به خاطر حب قدرت به دختر پادشاه دل می‌بندد و مخفیانه با او ازدواج می‌کند. این موضوع باعث خشم و کینه مده‌آ می‌شود و برای انتقام، نو عروس، پادشاه و دو فرزندش را به قتل می ‌رساند و شیطان.

بیشتر بخوانید: مطالب مربوط به تئاتر ایران


پویا پورمعانی، احمدرضا نورالهی، سپیده سعیدی‌نیا، لاله ذوالفقاری، المیرا امیریان، امیرحسین فهادان، رضا میرزابابایی، علیرضا رحمانی، احمد شاه‌کرمی و مهتاب عسگری بازیگران این نمایش هستند.

از دیگر عوامل نمایش «مده‌آ» می‌توان به: دستیار اول کارگردان: امیرحسین انصاری، دستیار دوم کارگردان: سحر هاشمی، منشی صحنه: مرضیه سیاحی، مدیر صحنه: هانیه امیری، دستیار صحنه: الیا مقدم، طراح گریم: سپیده کریمی، مدیر اجرایی: مسعود تاج‌کریمی، آهنگساز: وحید چهل‌امیرانی، نوازندگان: مبینا کلانتری، مهسا سعیدی، تدوین و فیلمبرداری تیزر: فاطمه جانا کمانی مدیر اتاق فرمان: حمید ناص، روابط عمومی: مریم تاج کریمی، مدیر رسانه: امیر محنتی، تدارکات: سید محمد موسوی اشاره کرد.