جابر رمضانی از ادامه تور اجرایی نمایش «صدای آهسته برف» و اجرای این نمایش در فستیوال «جورج تون» کشور مالزی خبر داد.

 

سایت خبری تئاتر: این کارگردان جوان که چند روزی زودتر از گروه اجرایی برای نظارت نهایی بر ساخت دکور نمایش‌اش، مهمان این جشنواره خواهد شد، درباره این رویداد گفت: این جشنواره هر سال در ماه آگوست، به مدت یک ماه در جزیره «پنانگ» برگزار می‌شود و گروه‌های مختلفی از سراسر دنیا در آن شرکت می‌کنند. در طول این یک ماه بیش از 100 اجرای تئاتر، نمایش عروسکی، پرفورمنس و رقص معاصر اجرا می‌روند و ما طی روزهای 21 و 22 آگوست برابر با 30 مرداد و 1شهریورماه دو اجرا در این جشنواره خواهیم داشت.

او درباره اجراهای ماه گذشته این نمایش در دو کشور لهستان و ایتالیا هم عنوان کرد: ماه گذشته اجرایی در جشنواره تئاتر بین‌المللی «ایتسلف» لهستان داشتیم و موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران شدیم. سپس در ونیز ایتالیا به صحنه رفتیم که با بازخوردهای بسیار خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان روبرو شدیم.

کارگردان نمایش‌های «اسکیس» و «تیم شنا» افزود: با توجه به اینکه در روزهای آغازین جشنواره «ایتسلف» اجرا داشتیم، فرصت این را بدست آوردیم که کار سایر گروه‌ها را ببینیم و با آ‌ن‌ها صحبت کنیم و با توجه به حضور گروه‌های حرفه‌ای از جمله گروه بلژیک و اتریش که نمایش‌های درخشانی را روی صحنه بردند و همچنین حضور چهره‌هایی مثل یانوش گلواتسکی (نمایش نامه‌نویس مشهور لهستانی)، پاول پاولیکوفسکی (کارگردان فیلم اسکاری "آیدا") و آنا استراسبرگ (دختر لی استراسبرگ و رییس فعلی اکتینک استودیو نیویورک) در کست داوری، محک جدی و واکنش‌های مهمی را در مورد اثری که روی صحنه بردیم گرفتیم.

رمضانی خاطرنشان کرد: نکته‌ قابل توجه این بود که بیشتر گفت‌وگوها درباره نمایش ما علاوه بر فضاسازی نمایش و چگونگی ساختار روایی اثر، درباره‌ی شیوه و جنس بازیگری در این نمایش بود؛ چیزی که در اجراهای تهران خیلی به آن پرداخته نشد.

وی در مورد تغییرات در گروه نمایش‌اش عنوان کرد: در اجرای مالزی بامداد افشار ما را همراهی نخواهد کرد و طراحی صدای تازه‌ای توسط نیما عقیانی برای این نمایش صورت گرفته است.

کارگردان فیلم «روشویی» درباره‌ی ادامه‌ اجرای بین‌المللی گروه خود گفت: پرونده‌ مراودات و اجراهای بین‌المللی گروه «سوراخ تو دیوار» هیچ‌وقت بسته نخواهد بود. در حال حاظر دعوت‌های متعددی از فستیوال‌های مختلف دریافت کردیم که در حال بررسی آن‌ها هستیم و برنامه اجراهای نمایش «صدای آهسته برف» مفصل خواهد بود و در تابستان آینده به ادامه‌ این اجراها خواهیم پرداخت.

رمضانی در پایان با تشکر از اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن نمایش تهران برای حمایت‌های انجام شده، درباره فعالیت اجرایی آینده گروه گفت: در 6 ماه دوم سال گروه «سوراخ تو دیوار» برنامه‌های اجرایی و تولیدی متعددی را در زمینه‌ سینما و تئاتر دارد که بعضی از آن‌ها از چند ماه پیش شروع شده‌اند و به زودی این برنامه‌ها در یک جلسه مطبوعاتی اعلام رسمی می‌شوند.

 نمایش «صدای آهسته‌ی برف» به نویسندگی پیام سعیدی و جابر رمضانی، کارگردانی جابر رمضانی و تهیه‌کنندگی محمد قدس و بهارک خاوری با بازی مریم نورمحمدی، فربد فرهنگ، پویاپورامین، سارا بیگدلی شاملو و سهیل لاریجانی، با طراحی صحنه و لباس شیما میرحمیدی و طراحی صدای نیما عقیانی و موسیقی پویا پورامین در هفته‌ی پایانی مردادماه در کشور مالزی روی صحنه خواهد رفت.

 

اخبار مرتبط:

استعفا شاه‌آبادی از سرپرستی مؤسسه آموزش عالی علمی‌کاربردی

اجرای «مردگان بی‌کفن و دفن» در فرهنگسرای نیاوران

نمایش «گروفالو» درکانون روی صحنه می‌رود

تالارهای نمایشی تئاتر شهر 19 مرداد اجرایی ندارند

آقاخاني، چمران را به صحنه تئاتر مي‌آورد

«آسید کاظم» ویژه هنرمندان اجرا می‌شود

افتتاح نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» توسط فرهاد اصلانی

40درصد تخفیف نمایش «کافه فرانسه» برای دانشجویان

معرفی هیات انتخاب متون «تولیدات تازه‌های تئاتر ایران» فجر

خسرو نشان و محسن امیریوسفی به تماشای «پیوند خونی» نشستند

لیلی رشیدی زنگ آیین افتتاح نمایش «آقای هیچکس» را می‌زند

«جیجک علیشاه» نقد شد

پیکر احمد علامه دهر تشییع شد

«پزشک نازنین» در خانه موزه استاد انتظامی خوانش می‌شود

«گاومیش» به تماشاخانه مشایخی می‌رود

اجرای دوباره «سینماهای من» در تالار وحدت