گوهر خیراندیش گفت: نمایش "کافه فرانسه"فرم اجرایی بسیار ساده، موجز و درستی دارد و در ساختار نمایش ریتم، تحرک، جذابیت و طنزی دارای تفکر و حساب شده دیدم

 

 

به گزارش سایت خبری تئاتر به نقل از روابط عمومی نمایش: این بازیگر پس از دیدن این نمایش ادامه داد: آقای مهران رنج بر متن این نمایش را مطابق با شرایط جامعه کوچ کرده از جامعه ما نوشته‌اند و این نشان دهنده هوش سرشار ایشان است، از سوی دیگر اجرایی دقیق و زیبای آن ، هوشمندی وتوانایی این بازیگر و کارگردان تئاتر را نشان می‌دهد.

به گفته‌ی او؛ حرکات و معانی که در حرکت بازیگران وجود داشت کامل کننده فکر و ایده ی کارگردان بود و خیلی خوب این معانی به مخاطب منتقل می شدند

گوهر خیراندیش در رابطه با نوع بازی‌های این نمایش گفت: بازی‌های بازیگرهای این نمایش کاملا در چهارچوب نمایش و بسیار درخشان است و من شاهد بازیهای متفاوت از بازیگران بودم، به خصوص بازیگر زن که مرا شگفت زده کرد.

وی افزود: ریتمی که در این نمایش استفاده شده بودریتمی درست بود و هرگز از ضرباهنگ این ریتم خارج نشد و کاری بس دشوار بود.طراحی صحنه مناسب و طراحی حرکت بازیگران  انقدر استلیزه شده و منسجم بود که هیچ حرکات اضافی در طول اجرا دیده نمی شد.

این بازیگر سینما و تئاتر در ادامه متذکر شد:انمایش «کافه فرانسه» تلاش می‌کند به واکاوی زندگیآدم‌هایی بپردازدکه کنج دنجی نشسته‌اند و تحلیل‌هایشان در مورد محل زیستشان دم‌دستی است. این نمایش درباره ایرانیان مهاجر به خارج از کشور است، آدم‌هایی که در مهاجرت هم زندگی سختی دارند.
طنز گزنده این نمایش دقیقا این افراد را نشانه گرفته است که من به واسطه سفرهای کاری ام با آنها مواجه شده ام و شاید خیلی از افرادی که کوچ کرده اند این نمایشنامه به مذاقشان خوش نیاید ولی واقعیت تلخی است که وجود دارد و من از نزدیک شاهدش بوده ام.

گوهر خیر اندیش با اشاره به نمایش"ریچارد سوم"گفت:من قبلا از آقای رنج بر کار دیده بودم و استعدادش را تحسین کرده بودم.وی بسیار قابلیت عوض شدن و بیان هر لهجه ای را دارد و باید بگویم من به خوبی فکر، ایده و حرف ظریفی که در متن بود را دریافت و کارگردان خیلی خوب توانست این معانی را منتقل کند.

«کافه فرانسه»به نویسندگی و کارگردانی مهران رنج بر با بازی حمیدرضا نعیمی، آیدا آب پرور، مهران رنج بر تا 6 شهریور ماه در تئاتر باران روی صحنه می رود. دیگر عوامل این نمایش عبارتند از طراح صحنه و لباس: مهران رنجبر، طراح نور: آیدا آب پرور، مدیر تولید، دستیار کارگردان و برنامه ریز: آرش فصیح، منشی صحنه: روژان کردنژاد، مدیر صحنه: حافظ وقار کاشانی، دستیار صحنه: امیرحسین میرزایی، اجرای دکور: محمد حسین نفری آزاد، عکس و تیزر: رضا موسوی، سینا عدلی، طراح پوستر و بروشور: گروه مادوتا با الهام از بنکسی و مدیر روابط عمومی: مریم رودبارانی  . 

 

اخبار مرتبط:

در «سعادت لرزان مردمان تیره روز» به اجرای به‌ روزتری رسیده ایم

«آژی دهاک» در حضور بهرام بیضایی خوانش شد

معرفی هیات انتخاب جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

نمایش «خانم» به زبان ایتالیایی روی صحنه می‌رود

زندگی سه زن جنایتکار ایرانی در «باران»

معرفی نامزدهای انجمن منتقدان خانه تئاتر

پیش فروش نمایش «پا برهنه در پارک» آغاز شد

افتتاح نمایش «پیرمرد و ببر» با حضور بهاره رهنما

نکوداشت فرهاد آئیش و فرید قاسمی در جشن انجمن منتقدان تئاتر

شهرداری ورودی کارگاه تئاترشهر را مسدود کرد

کوشک جلالی با 4 نمایشنامه در بازار کتاب

فراخوان «سمینار پژوهشی» جشنواره تئاتر فجر منتشر شد

«زیرزمین» تا پایان هفته روی صحنه است.

آغاز اجرای نمایش «گاومیش» با حضور هادی مرزبان

«شب‌به‌خیر جناب کنت» در سالن گوشه نیاوران روی صحنه می‌رود

سیامک صفری و فرزین صابونی در نمایشنامه‌‌خوانی «عنکبوتی در زخم»

برپایی بخش قهوه‌خانه‌ای جشنواره آیینی و سنتی در تالار وحدت

درباره‌ نمایش «سال ثانیه» / جایت را با من عوض کن