امروز در سومین روز از جشنواره آیینی سنتی «بازی سیاه و سلطان» نوشته علی نصیریان، «معرکه در معرکه» نوشته داود میرباقری و «رام کردن زن سرکش» نوشته داود فتحعلی‌بیگی روی صحنه اجرا می‌شوند.

 

سایت خبری تئاتر: تالارهای نمایشی تهران امروز جمعه 6 شهریورماه میزبان 8 نمایش در بخش صحنه‌ای و 7 نمایش در بخش خیابانی جشنواره آیینی سنتی خواهند بود.

در سومین روز اجراهای صحنه‌ای جشنواره، تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر در دو ساعت 18 و 20 میزبان نمایش «برپهنه دریا» به کارگردانی شهرام مسعودی و تالارسایه در دو ساعت 17 و 19 میزبان نمایش «مجلس شبیه خوانی قتل...» کاری از شیرین کاشفی خواهند بود.

همچنین تماشاخانه سنگلج در دو ساعت 17:30 و 19:30 میزبان نمایش «بازی سلطان و سیاه» نوشته علی نصیریان و کاری از محسن عرب امیری، تالار هنر در دو ساعت 17 و 19 میزبان نمایش «مجلس سیاه‌بازی ناز کنیز» کاری از علی جاور، خانه نمایش در دو ساعت 17:30 و 19:30 میزبان نمایش «آی» کاری از علیرضا شیبانی و تالار حافظ ساعت 17:30 و 20 میزبان نمایش «معرکه در معرکه» نوشته داود میرباقری کاری از محسن آزاد خواهند بود. همچنین امروز 6 شهریورماه در تالار محراب نمایش «رام کردن زن سرکش» کاری از محمدرضا صفری ساعت 17 و19 و نمایش «رنگ سرخ» کاری از افشین قاسمی ساعت 16:30 و 18 اجرا می‌شود.

در بخش خیابانی 7 اثر نمایشی در محوطه مجموعه تئاترشهر و محوطه برج میلاد به اجرا در خواهد آمد.

نمایش «داماد سلطانی» به کارگردانی محمد بهاگیراز قوچان ساعت 17، نمایش «گاز و باز» به کارگردانی سعید ذبیحی از کرمانشاه ساعت 17:30، نمایش «میلان» به کارگردانی عبدالله حلیات از خرمشهر ساعت 18، نمایش «لافند بازی» کاری از جمشید حسین‌زاده از رشت ساعت 18:30، مجالس شبیه‌خوانی «شهر لوط» به شبیه‌گردانی مهدی قاسمی از تهران ساعت 20:30 به اجرا در می‌آیند.

همچنین در محوطه برج میلاد نیز نمایش «تپلک» به کارگردانی اسفندیار قزنجیک از گنبد کاووس ساعت 11 و نمایش «داماد سلطانی» به کارگردانی محمد بهاگیر از قوچان ساعت 11:30 اجرا خواهند شد.

در بخش پاتوق نمایش‌های سنتی کودک مجموعه‌ای از «نقالی، پرده‌خوانی، شبیه‌خوانی، خیمه ‌شب‌بازی» از ساعت 17 تا 19:30 در محوطه مجموعه تئاترشهر اجرا خواهد شد. بخش قهوه‌خانه جشنواره هم تا 9 شهریورماه هر شب از ساعت 21:30 تا 23 در محوطه تالار وحدت برپا خواهد بود.

هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به ریاست علی نصیریان و دبیری داود فتحعلی بیگی از 4 تا 10 شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود.

 

اخبار مرتبط:

«حکمِ مرگ به سبکِ ارمنی‌ها» در تئاتر شهر خوانش می‌شود

اجرای «مده آ» در تماشاخانه موج نو

«زیرزمین» در باران اجرا می‌شود

ارتفاع تالار مولوی افزایش یافت

کارگاه بازیگری حسن معجونی برگزار می‌شود

پیام شفیعی به جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی

سالن تازه تاسیس «هما» پلمپ شد

«قلعه انسانات» دو زبانه اجرا می‌شود

افتتاح یک سالن با اجرای نمایش «چشم بر هم زدن»

هادی مرزبان در تدارک یک نمایشنامه‌ی اجرا نشده

زمان اجرای نمایش داریوش مهرجویی مشخص شد

پرتال فروش بلیت تئاتر راه‌اندازی می‌شود

کاریکاتور / هدیه روز خبرنگار