پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست و پنجمین تئا‌تر منطقه یک کشور توسط علی مرادخانی معاون امور هنری قرائت شد.

پایگاه خبری تئاتر: در این پیام که توسط علی مرادخانی در مراسم اختتامیه این جشنواره در یاسوج قرائت شد، آمده است: هنرمندان سخت کوش و خلاق در گوشه و کنار این کشور با اندک توجهی، بدایع بزرگی خواهند آفرید و نباید در سایه نامهای بزرگ فراموش شوند. می‌دانم که این هنر چندان که باید مورد حمایت قرار نگرفته است و شوریدگان و شیفتگان آنکه با عشق و خون دل، علم این هنر را در نواحی مختلف کشور برافراشته‌اند حرف‌ها و گله‌های بسیار دارند و از این رهگذر آنان را محق می‌دانم.

وزیر ارشاد در ادامه پیام خود آورده است: با این آگاهی حمایت از این هنر ارزشمند را برخود فرض دانسته، از معاون محترم هنری می‌خواهم برای حمایت از این رشته هنری از هیچ کوششی فروگذار نکند.

در پیام جنتی تاکید شده است: خلاقیت مولود هنر خداوند است که زیباست و زیبایی را دوست دارد و هنر مولود خلاقیت انسان است که خداوند او را به زیور عقل و احساس آراست. که با عقل و احساسش کار می‌کند و می‌آفریند هنرمند است همو که عشق را در آفریده‌اش جاری می‌کند و زیبایی را به ارمغان می‌آورد.

در ادامه این پیام، وزیر ارشاد با اشاره به اینکه تمام هنر‌ها برادر یکدیگرند و هر یک به دیگری روشنایی می‌بخشند اما هنر نمایش به دلیل جوهره‌اش پویا‌تر و اثربخش‌تر از دیگر هنرهاست اظهار داشته است: چون در ارتباطی مستقیم و هم نفس با مخاطبان نقش آفرینی می‌کند از همین رو در میان اهل هنر منزلتی والا دارد. در این پیام تصریح شده است: ساختار شگفت انگیز هنر نمایش بر پایه ولایت و گفت‌و‌گویی متناظر استوار و به واقعیت قصه آدمی نزدیک است این هنر با اعجاز خود، تخیلی تصویری از حقیقت را در ذهن آدمی رقم می‌زند؛ ویژگی‌ای که در کمتر هنری شاهد آن هستیم. به همین اعتبار، هر میزان که هنرمند به زبان مردم آشنا و به نیاز‌ها، دغدغه‌ها و آرمان‌هایشان آگاه باشد به‌‌ همان میزان به ارتباط و استحکام روابط خویش با مخاطبان خواهد افزود. از همین منظر نمایش را مردمی‌ترین هنر لقب داده‌اند.

در ادامه پیام جنتی آمده است: دانش و هنر از هر اقلیمی که برخیزد و متعلق به هر قومی که باشد از آن همه جهانیان است. هنر جهانی یک محک درونی دارد که پابرجا و بی‌خطاست و آن هم وجدان پاک نام دارد. هنر نمایش نیز هنری دیرپای و جهانی است که وجدانهای پاک را با خود همسو و همراه می‌سازد.

وزیر ارشاد در پیام خود تصریح کرده است: این هنر در کشور ما از گستره و تنوع فراوانی برخوردار است. گوناگونی فرهنگی در مناطق جغرافیایی، فرهنگی و قومی در این سرزمین منبعی سرشار و چشمه‌ای فیاض برای خلق آثار ماندگار هنری است. به مدد همین منبع و با ذوق آفرینشگران هنر نمایش است که ظرایف و بدایع ماندگاری به ارمغان می‌آید؛ چنانکه در بیست و پنجمین جشنواره تئا‌تر منطقه‌ای، همچون دوره‌های گذشته، شاهد ظهور و بروز آثار بدیع و ارزنده‌ای بودیم که با عشق و احساس پدیدآورندگان خوش ذوق بر صحنه اجرا شدند.

در پایان پیام جنتی با تقدیر از برگزاری این جشنواره آمده است: صمیمانه‌ترین درود‌ها و دست مریزادم را به شما هنرمندان شایسته و پدیدآورندگان خلاق هنر تئا‌تر در این دوره از جشنواره تقدیم می‌کنم و از دست اندرکاران برگزاری و میزبانان این رویداد ارزشمند سپاسگزارم.