زهره‌ بهروزی‌نیا از اجرای نمایش عروسکی «کنار ستاره‌ها برمی‌گردم» در جشنواره‌ی «رمبو» روسیه خبرداد.

 

سایت خبری تئاتر: این کارگردان با اعلام این خبر گفت: «کنار ستاره‌ها برمی‌گردم» داستان فردی است که بخاطر بلند بودن بیش از اندازه‌ی قدش به زندان افتاده و در مدتی که منتظر فرارسیدن زمان اعدامش است خاطرات خود را مرور می‌کند.

کارگردان نمایش «درفش کاویانی» با بیان اینکه این نمایش درباره‌ی تنهایی آدمهای غیرمتعارف است، درباره‌ی شخصیت‌هایش توضیح داد: این نمایش یک شخصیت زنده دارد که بهرام بهبهانی نقش آن را بازی می‌کند و پنج شخصیت عروسکی با نامهای مادر، اون روی سگ، عشق اول و آخر، دوست کوتوله و آقای کتابی در کار هستند که بهبهانی خودش کار حرکت عروسک‌ها را بر عهده دارد.

بهروزی‌نیا درباره‌ی اجرای این نمایش در ایران نیز گفت: این نمایش را سال گذشته به بهانه‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر تهران-مبارک آماده کردم اما پس از جشنواره دیگر فرصت اجرا پیدا نکرد و تا امروز هم پیگیر اجرای آن بوده‌ام اما نتیجه‌ای نداشته است. تئاتر عروسکی به لحاظ مخاطب نیز تفاوت‌هایی با کار انسانی دارد که کار را برای اجرای نمایش سخت‌تر می‌کند.

به گفته‌ی بهروزی نیا، متن این نمایش نوشته‌ی سیاوش بهادری است و سهیلا باجلان کار طراحی و ساخت عروسک‌ را بر عهده داشته است. طراح صحنه رضا مهدی‌زاده است و آهنگسازی این نمایش نیز بر عهده‌ی فرید یوسفی است؛ از آنجا که نمایش با اجرای زنده‌ی موسیقی همراه است، آهنگساز این کار نیز در این سفر همراه گروه خواهد بود.

به گفته‌ی این کارگردان تئاتر، جشنواره‌ی تئاتر عروسکی «رمبو» از 22 تا 29 شهریور در شهر سامارای روسیه میزبان گروه‌های مختلف تئاتر از کشورهایی نظیر آلمان، چک، صربستان، بلاروس، روسیه و... خواهد بود و نمایش «کنار ستاره‌ها برمی‌گردم» در 28 شهریورماه دو اجرا در این جشنواره خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط:

برگزاری کارگاه تئاتر در مدرسه تئاتر سه نقطه

یادداشت حسین کیانی برای «مضحکه شبیه قتل»

آخرین وضعیت افتتاح تئاتر صبا و خاوران

آغاز اجرای نمایش «پشت سرتو نگاه نکن»

اجرای «کالیگولا» تمدید شد

نخستین سمپوزیوم طراحی صحنه و لباس تئاتر برگزار می‌شود

اجرای نمایش «غروب روزهای اول پاییز» در حوزه هنری

«مرده‌های بی‌کفن و دفن» نقد می‌شود

تورج اصلانی تیزر «مجلس انتقام‌جویی هملت» را می‌سازد

سیامک صفری به فیلم فرزاد مؤتمن پیوست

«مجلس انتقام‌جویی هملت» به صحنه می‌رود

اجرای نمایش خمره در نیاوران

«ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» در ایرانشهر

«نقل موسیقایی رستم و اشکبوس» در خانه نمایش افتتاح می‌شود

یادداشت منوچهر اکبرلو برای جشنواره تئاتر کودک همدان

گروه نمایش «پاپیون» به لهستان می‌رود