زهرا صبری که پیش از این نمایش‌«تا یک بشمار» را در مجموعه تئاترشهر، سوئد، آلمان و روسیه روی صحنه برده است، این اثر نمایشی را در قالب جشنواره‌ای که در فرانسه برگزار خواهد شد، روی صحنه خواهد برد.

 

سایت خبری تئاتر: رضا بهرامی  یکی از بازیگران نمایش «تا یک بشمار» گفت: «این اثر نمایشی 28 شهریورماه دو بار در قالب جشنواره‌ کشور فرانسه روی صحنه خواهد رفت.»

وی در سخنانش یادآور شد: «فلسفه حکیم عمر خیام برگرفته از زندگی است و این مبحث در قالب نمایش نشان داده می‌شود. دلیل استفاده از گِل در این اثر نیز این است که از نظر روان‌شناسی گِل به آدم‌ها نزدیکی زیادی دارد و باعث برقراری ارتباط بسیار خوبی از سوی تماشاگران خواهد شد.»

این بازیگر تئاتر در ادامه با اشاره به استقبال مخاطبان از این نمایش در اجراهای پیشین، اظهار کرد: «برخی از افراد فکر می‌کنند که ما با مجسمه‌سازی آشنایی داریم در حالی که تبحر ما در ساخت چیزهای متعدد حاصل تمرین فشرده و مستمر سه ماه و نیمه زهرا صبری با ما است.»

بهرامی افزود: «سربازان این داستان در ساختن چیزهای متعدد به وسیله گِل می‌خواهند به مخاطبان نشان دهند که روزی به دنیا می‌آییم و روزی از دنیا می‌رویم و این‌طور نیست که چیزی را نگه‌ داریم یا باقی بمانیم.»

وی در معرفی بیشتر این اثر تصریح کرد: «این اثر، کار بسیار ساده و در عین حال پرمعنا و سختی است چراکه کار با متریال گِل برای ما که مجسمه‌ساز نیستیم بسیار مشکل است.»

بازیگر نمایش «تا یک بشمار» بیان کرد: «این نمایش برگرفته از دوبیتی‌های خیام است که به صورت بی‌کلام اجرا می‌شود. این نمایش قصه سه سرباز است که وقتی به آن‌ها اعلام می‌شود که باید شهری را بمباران کنند از این تصمیم سر باز می‌زنند و به واسطه بارانی که باریده مشغول به بازی با گِل می‌شوند. سربازان با استفاده از گِل شروع به ساخت یک‌سری چیزها می‌کنند که بعد همگی خراب می‌شود.»

وی گفت: «در این نمایش در کنار مهدی شاه‌پیری و حسین دیوان‌دری به ایفای نقش می‌پردازم. همچنین در این اثر بهرنگ عباس‌پور که موسیقی نمایش را برعهده دارد به‌صورت همزمان چندین ساز را می‌نوازد.»

اخبار مرتبط:

برگزاری کارگاه تئاتر در مدرسه تئاتر سه نقطه

یادداشت حسین کیانی برای «مضحکه شبیه قتل»

آخرین وضعیت افتتاح تئاتر صبا و خاوران

آغاز اجرای نمایش «پشت سرتو نگاه نکن»

اجرای «کالیگولا» تمدید شد

نخستین سمپوزیوم طراحی صحنه و لباس تئاتر برگزار می‌شود

اجرای نمایش «غروب روزهای اول پاییز» در حوزه هنری

«مرده‌های بی‌کفن و دفن» نقد می‌شود

تورج اصلانی تیزر «مجلس انتقام‌جویی هملت» را می‌سازد

سیامک صفری به فیلم فرزاد مؤتمن پیوست

«مجلس انتقام‌جویی هملت» به صحنه می‌رود

اجرای نمایش خمره در نیاوران

«ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» در ایرانشهر

«نقل موسیقایی رستم و اشکبوس» در خانه نمایش افتتاح می‌شود

یادداشت منوچهر اکبرلو برای جشنواره تئاتر کودک همدان

گروه نمایش «پاپیون» به لهستان می‌رود