اجرای "1984"، اقتباس جدید رابرت آیک و دانکن مک‌میلان از اثر معروف جرج اورول، 13 فوریه 2014 (24 بهمن ماه) در تئاتر آلمیدا در شمال لندن، آغاز خواهد شد.

پایگاه خبری تئاتر: این اثر نمایشی، که "هدلانگ" و "تماشاخانه ناتینگهام" تهیه‌کنندگی اش را بر عهده داشته‌اند، به کارگردانی رابرت آیک و دانکن مک میلان، نخستین بار در ماه سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهرماه) در تماشاخانه ناتینگهام به نمایش درآمده و تور انگلستان را نیز در کارنامه خود دارد.
طراحی صحنه، نور و صدای "1984" را به ‌ترتیب، کلوئه لامفورد، ناتاشا کی‌ورز و تام گیبونز برعهده داشته‌اند و مارک آرندز، تیم داتون، استفن فیول، کریستوفر پاتریک نولان، متیو اسپنسر، گاوین اسپوکس، ماندی سایموندز و هارا یاناس در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
رمان "1984" جرج اورول در سال 1949 منتشر شده است و جنگی دائم، نظارت فراگیر حکومت بر شهروندان و فرایند پیوسته کنترل ذهن مردم را توصیف می‌کند. بسیاری رمان تخیلی اورول را شرح واقعیت ما در دنیای امروز می‌دانند؛ در حالی که فرهنگ غالب بر جامعه معاصر، روح حقیقی "1984" و انگیزه والای نگارنده آن را با زیرکی نادیده گرفته، اقتباس رادیکال رابرت آیک و دانکن مک‌میلان از "1984"، به کنکاش در فرهنگ نظارت و هویت پرداخته و این ایده را به نمایش می گذارد که اندیشیدن به توانایی پرواز، نخستین گام پریدن است.