محمد رحمانیان دوشنبه 23 شهریور ماه با حضور در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر از نمایش « مضحکه شبیه قتل» دیدن کرد.

 

سایت خبری تئاتر:‌ این نویسنده و کارگردان تئاتر بعد از تماشای این اثر نمایشی گفت: نمایش «مضحکه شبیه قتل» در ادامه کارهای و تجربیات قبلی حسین کیانی است که برای مخاطبان فضایی آشنا و لذت بخش است. در واقع او از نمایش «پنهان خانه پنج در» تا به امروز تمام تلاش خود را انجام داده تا در قالب یک سبک واحد کاری به کارگردانی در عرصه تئاتر ادامه دهد. البته تنها نمایشی که من از او به عنوان کارگردان در قالب یک سبک متفاوت دیدم نمایش « مشروطه بانو» بود که کاملا با آنچه از دیده بودیم، تفاوت های زیادی داشت.

وی بیان کرد: حسین کیانی بیش از بیست سال است که راه خود را انتخاب کرده است. او هر بار سعی می‌کند تا با استفاده از تجربه‌های جدیدتر تکنیک‌های قبلی کاری خود را به روز کند. او همواره با نگاهی انتقادی اجتماعی به داستان‌های تاریخی کارهای جذابی را روی صحنه می‌آورد که برای مخاطبان تئاتر فضای جذاب و هیجان انگیز است. این رویکرد پیش از او در کارهای استاد بهرام بیضایی و حمید امجد مورد استفاده قرار گرفته است.

رحمانیان گفت: خنداندن مردم ایران که تماشاگرانی شوخ طبع هستند، کار بسیار سختی است و حسین کیانی در این سال‌ها ثابت کرده که در حوزه کمدی‌نویسی و تولید مضحکه بسیار هنرمند موفقی است. او راهکارهایی را برای مضحکه دارد که بسیار استادانه است. او هر بار پیشنهادهای تازه‌ای می‌دهد که برای تماشاگران فضایی جدید و نوآورانه است. من از مجموعه کارهای حسین کیانی متاسفانه فقط همسایه آقا را ندیدم پس می‌توانم روند کارهای او را بررسی کنم. او در تمامی کارهای خود واقعا روند رو به رشدی را طی کرده و فکر می‌کنم با این روند باید منتظر یک اجرای خیلی قوی از او در آینده باشیم.

این کارگردان تئاتر با تقدیر از اجرای دوباره نمایش «مضحکه شبیه قتل» در تالار اصلی تصریح کرد: متاسفانه من در زمان اولین اجرای عمومی نمایش در ایران نبودم و خیلی خوشحالم که این نمایش در روند بازتولید آثار قرار گرفت و امکان دیدن این نمایش به صورت زنده برای من به وجود آمد. اما امیدوارم «همسایه آقا» هم باز تولید شود. در این صورت من تمامی آثار آقای کیانی را دیده‌ام.

نمایش «مضحکه شبیه قتل» نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت 19:30 با مدت زمان 150 دقیقه و قیمت بلیت 20 هزار تومان در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

شهرام حقیقت دوست، نگار عابدی، حبیب دهقان نسب، علیرضا آرا، الهام پاوه نژاد، مسعود میرطاهری، رویا میرعلمی و ویدا جوان به عنوان بازیگر حضور دارند.

 

اخبار مرتبط:

مهلت ارسال آثار به دومين سوگواره نمايشي «خمسه» تمديد شد

اجرای نمایش «خُمره» در فرهنگسرای نیاوران

تغییر در میزانسن‌های یک نمایش در پی آسیب‌دیدگی بازیگر

آیین رونمایی از وب‌گاه بانک نمایش‌نا‌مه برگزارمی‌شود

بهروز غریب‌پور برنامه‌های‌ جدید رپرتوآ تئاتر «آران» را تشریح کرد

آغاز اجرای «مجلس انتقام‌جویی هملت» با حضور شمس لنگرودی

ابتلای بیش از ۳۰ عضو خانه تئاتر به بیماری‌های خاص

معرفی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

نقد «پیرمرد و ببر» توسط کانون ملی منتقدان تئاتر

بازگشایی تالار مولوی از دوم مهرماه

نمایشنامه‌های منتخب بخش صحنه‌ای تئاتر مقاومت اعلام شد

برنامه تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر اعلام شد

مشکل هنرمندان ایرانی از زبان رییس خانه تئا‌تر فرانکفورت