مل گیبسون با همکاری استودیوی لاینزگیت ساخت فیلم «رستاخیز مسیح» را آغاز کرده است؛ دنباله‌ای بر فیلم جنجالی و پرفروش «مصائب مسیح» که در سال ۲۰۰۴ با فروشی بالغ بر ۶۱۰ میلیون دلار در جهان، به یکی از موفق‌ترین آثار مذهبی تاریخ سینما تبدیل شد.
چارسو پرس: مل گیبسون و بروس دیوی از کمپانی Icon Productions، استودیوی لاینزگیت را به‌عنوان شریک پخش فیلم «رستاخیز مسیح» انتخاب کرده‌اند؛ دنباله‌ی رسمی فیلم تاریخی و مذهبی «مصائب مسیح» که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد.

تا سال گذشته، «مصائب مسیح» پرفروش‌ترین فیلم رده‌بندی‌شده R (مخصوص بزرگسالان) در آمریکای شمالی محسوب می‌شد. این فیلم در اولین آخر هفته‌ی اکران خود، ۸۳ میلیون دلار فروش داشت و در نهایت به فروشی بالغ بر ۳۷۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی و بیش از ۶۱۰ میلیون دلار در سطح جهانی رسید، آن هم با بودجه‌ای تنها ۳۰ میلیون دلاری.

این قرارداد، ادامه همکاری‌های پیشین گیبسون با لاینزگیت است؛ جایی که او دو فیلم اخیر خود را نیز ساخته: فیلم تحسین‌شده و نامزد اسکار «لبه تیغ» (Hacksaw Ridge) و تریلر «خطر پرواز» با بازی مارک والبرگ. لاینزگیت همچنین توزیع‌کننده کتابخانه فیلم‌های کمپانی Icon، از جمله «مصائب مسیح»، است.

بیشتر بخوانید: اخبار و مطالب سینمای جهان


آدام فوگل‌سون، رئیس گروه فیلم‌های سینمایی لاینزگیت، در بیانیه‌ای گفت:
«برای بسیاری از مردم در سراسر جهان، فیلم «رستاخیز مسیح» یکی از مورد انتظارترین رویدادهای سینمایی یک نسل است. این اثر، یک فیلم حماسی و الهام‌بخش است که تماشاگران را در سراسر دنیا شگفت‌زده خواهد کرد. مل یکی از بزرگ‌ترین کارگردانان زمان ماست و این پروژه برای او شخصی و در عین حال فرصتی عالی برای نمایش توانایی‌هایش به‌عنوان فیلم‌ساز است. من رابطه‌ای ۳۰ ساله با مل و بروس دارم و از همکاری دوباره با آن‌ها بر روی این پروژه هیجان‌انگیز بسیار خرسندم.»

مل گیبسون نیز در پاسخ افزود:
«روحیه خلاق و نوآورانه لاینزگیت همواره مرا تحت تأثیر قرار داده، و نمی‌توانستم توزیع‌کننده‌ای مناسب‌تر از آن‌ها برای فیلم «رستاخیز مسیح» متصور باشم. طی سال‌های اخیر، همکاری با آدام و تیمش برایم لذت‌بخش بوده و می‌دانم که آن‌ها با شور، هوشمندی و بلندپروازی به این پروژه خواهند پرداخت.»

لورِن بیکسبی، جان بیوندو و گریس کلمنتس از طرف استودیو بر این قرارداد نظارت داشتند. از سوی فیلم‌سازان، بروس دیوی و ویکی کریستیانسون از Icon، جیم آزبرن از IAG، و وکیل جوئل وندِرکلوت در انجام این توافق مشارکت داشتند.