فیلم درام «خانواده اجارهای» (Rental Family) به کارگردانی هیکاری و با بازی برندان فریزر، در جشنواره بینالمللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد و به سرعت به عنوان یکی از جدیترین گزینهها برای فصل جوایز سینمایی شناخته شد. فریزر در این فیلم، با یک نقشآفرینی آرام و تأثیرگذار، به روایت داستان یک بازیگر تنها در توکیو میپردازد که برای یک آژانس «خانواده اجارهای» کار میکند.
چارسو پرس: درام تازهی «خانواده اجارهای» ساختهی هیکاری با بازی برندان فریزر در جشنواره بینالمللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد و خیلی زود بهعنوان یکی از جدیترین گزینهها برای فصل جوایز اسکار شناخته شد.
این فیلم که در ژاپن میگذرد، داستان فیلیپ وندارپلوگ (فریزر) را روایت میکند؛ بازیگری تنها و سرگردان در توکیو که به یک آژانس «خانواده اجارهای» میپیوندد و نقشهای خانوادگیِ جایگزین را برای غریبهها ایفا میکند. ایدهای که میتوانست صرفاً یک کمدی عجیب باشد، در دستان هیکاری بدل به روایتی انسانی و عمیق دربارهی هویت، تعلق و کار عاطفی میشود.
فریزر این بار نه با تغییرات فیزیکی افراطیِ «نهنگ» و نه با قهرمانیهای پرهیاهوی «مومیایی»، بلکه با بازیای آرام، پر از تردید و سکوتهای معنادار، تصویری تازه از خود ارائه میدهد. شخصیت او بازتابی از انزوای انسان معاصر است و در عین حال بهطرزی متا، بازتابی از مسیر شخصی فریزر در سینما: ستارهای محبوب، فراموششده و دوباره احیاشده. همین لایهی درهمتنیده میتواند برای رأیدهندگان اسکار بسیار جذاب باشد.
فیلم علاوه بر شانس جدی در بخش بهترین بازیگر مرد، به دلیل فضای گرم و انسانیاش میتواند در بخشهای دیگری همچون فیلمنامهی اصلی، فیلمبرداری تاکورو ایشیزاکا و موسیقی متن یونسی و الکس سامرز نیز مطرح شود. حضور شرکت Searchlight Pictures نیز تضمینکنندهی کمپینی پرقدرت برای فصل جوایز خواهد بود.
«خانواده اجارهای» از آن فیلمهایی است که هم تماشاگران عام و هم منتقدان جدی را جذب میکند؛ درست همان ترکیبی که در گذشته جایزهی انتخاب مردمی تورنتو را نصیب فیلمهایی چون «سخنرانی پادشاه» و «کتاب سبز» کرده بود. در نهایت، این فیلم میتواند پلی باشد برای تبدیل شدن فریزر از یک ستارهی بازگشته به یک چهرهی ماندگار در آکادمی اسکار.
منبع: variety
نویسنده: نسرین پورمند
https://teater.ir/news/72669