فیلم پرهزینه و موردانتظار «یک نبرد پس از دیگری» ساخته «پل توماس اندرسون» این آخر هفته روی پرده می‌رود و پیش‌بینی‌ها از افتتاحیه‌ای ۵۰ میلیون دلاری در گیشه جهانی حکایت دارد. اگر این اتفاق رخ دهد، این اثر به بزرگ‌ترین شروع فیلمی در کارنامه کارگردان ۱۱ بار نامزد اسکار تبدیل خواهد شد.

چارسو پرس: فیلم ۱۴۰ میلیون دلاری و جسورانه «یک نبرد پس از دیگری» (One Battle After Another) به کارگردانی «پل توماس اندرسون» و با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» سرانجام این آخر هفته اکران می‌شود. انتظار می‌رود این فیلم در گیشه داخلی آمریکا بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون دلار فروش داشته باشد و هم‌زمان در بازارهای بین‌المللی ۲۵ میلیون دلار دیگر به دست آورد تا مجموع افتتاحیه جهانی آن به حدود ۵۰ میلیون دلار برسد.


حتی اگر فروش داخلی این فیلم کمتر از پیش‌بینی‌ها و در محدوده کمتر از ۲۰ میلیون دلار باشد، همچنان بزرگ‌ترین افتتاحیه تاریخ کارنامه اندرسون، چه در داخل آمریکا و چه در سطح جهانی، رقم خواهد خورد. رکورد پیشین اندرسون مربوط به «خون به پا خواهد شد» (There Will Be Blood) محصول ۲۰۰۷ است که در نهایت به ۴۰.۲ میلیون دلار فروش داخلی و ۷۶.۴ میلیون دلار فروش جهانی رسید.


این پروژه از ابتدا در مسیرهای متفاوتی حرکت کرد؛ از بودجه کلان آن گرفته تا فیلم‌برداری با فرمت ویژه VistaVision و کنار گذاشتن جشنواره‌های پاییزی برای آغاز مسیر مستقیم در فصل جوایز. اکنون «یک نبرد پس از دیگری» با امتیاز ۹۸ درصد در راتن تومیتوز، به عنوان یکی از داغ‌ترین مدعیان اسکار شناخته می‌شود.


برای برادران وارنر، این فیلم نه صرفاً یک حرکت مقطعی، بلکه یک استراتژی بلندمدت است. در سالی که استودیو با آثاری همچون «گناهکاران» (Sinners) و «سلاح‌ها» (Weapons) موفقیت‌های بزرگی داشته، این پروژه هم می‌تواند به مجموعه موفقیت‌هایشان اضافه شود، حتی اگر در گیشه کمتر از انتظار ظاهر شود.


مدیران اجرایی وارنر، «مایکل دی لوکا» و «پم عبدی»، این پروژه را ریسکی ارزشمند می‌دانند؛ زیرا همکاری با یک فیلمساز مؤلف مانند اندرسون و ستاره‌ای همچون دی‌کاپریو، می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت باشد. بودجه این فیلم کمتر از «قاتلان ماه گل» (Killers of the Flower Moon) با ۲۰۰ میلیون دلار و نزدیک به «بازگشته» (The Revenant) با ۱۳۵ میلیون دلار است.

این فیلم حتی در صورت شروع کند، شانس آن را دارد که به پردرآمدترین فیلم اندرسون تبدیل شود. علاوه بر طرفداران سینمای مؤلف او، حضور پررنگ دی‌کاپریو در تبلیغات ـ از فرش قرمزها گرفته تا حضور در پادکست برادران کلسی و برنامه «جیمی فالون» ـ نقش مهمی در جلب توجه دارد.


بازاریابی فیلم نیز گسترده بوده؛ تریلر آن در ماه مارس منتشر شد و نسخه‌های طولانی‌تر در سینماکان نمایش داده شد. همچنین در جریان مسابقات NFL و پیش از فیلم‌هایی همچون «سوپرمن» برادران وارنر، تبلیغ شد. با این حال، بهترین ابزار تبلیغاتی خود فیلم است: یک اثر ۲ ساعت و ۴۱ دقیقه‌ای پرهیجان که منتقدان آن را «آدرنالین خالص» توصیف کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: «یک نبرد پس از دیگری»؛ ستایش اسپیلبرگ و تحسین منتقدان از فیلم تازه پل توماس اندرسون


در آمریکا، پیش‌فروش بلیت‌ها از «قاتلان ماه گل» جلوتر است و در شهرهای بزرگی همچون نیویورک و لس‌آنجلس عملکرد بسیار خوبی داشته است. نمایش‌های پیش از اکران از عصر پنجشنبه در ۳۲۰۰ سالن آغاز می‌شود و تا جمعه به ۳۵۰۰ سالن خواهد رسید. گروه اصلی مخاطبان در حال حاضر مردان بالای ۲۵ سال و زیر ۲۵ سال هستند.


فیلم در مجموع در ۱۷ هزار سالن جهانی اکران خواهد شد. در بازارهای بین‌المللی نیز پیش‌بینی می‌شود عملکردی مشابه فیلم‌های «کوئنتین تارانتینو» داشته باشد و کشورهایی چون فرانسه سهم بزرگی از فروش داشته باشند.


در کنار این فیلم، چند اثر دیگر نیز این هفته اکران می‌شوند:

  • «خانه عروسکی گبی» (Gabby’s Dollhouse) محصول یونیورسال/دریم‌ورکس با فروش پیش‌بینی‌شده ۱۳ تا ۱۵ میلیون دلار.

  • «غریبه‌ها: فصل دوم» (Strangers: Chapter 2) از لاینزگیت با شروعی حدود ۶ تا ۷ میلیون دلار، ادامه مجموعه‌ای که تاکنون بیش از ۱۶۱ میلیون دلار فروش جهانی داشته است.