چارسو پرس: دنیل دی-لوئیس در گفتوگویی با «The New York Times» اعلام کرد که «دوست ندارد بازیگری را صرفاً بهعنوان یک مهارت فنی ببیند» و افزود که تمرکز بیش از حد روی فرآیند بازیگری باعث میشود بازیگران گرفتار «جزئیات کماهمیت کار» شوند.
او توضیح داد: «البته تکنیکهایی وجود دارد که میتوان یاد گرفت و میدانم که روش متد امروزه به یک هدف آسان تبدیل شده است. این روزها کمی از شنیدن اظهارنظرهای مختلف درباره «بازیگرانی که کاملاً از روش متد استفاده میکنند» دلخور میشوم، چون معمولاً منظور این است که فرد به شکلی افراطی و شبیه دیوانه رفتار میکند.»
دی-لوئیس ادامه داد: «همه تمایل دارند روی جزئیات کماهمیت کار تمرکز کنند و این جزئیات همیشه با نوعی خودزنی یا تجربهای همراه است که باعث ناراحتی شدید یا بیثباتی ذهنی فرد میشود. اما طبیعتاً در زندگی یک بازیگر، تمرکز اصلی باید روی کار درونی باشد.»
دنیل دی-لوئیس در سال ۲۰۱۷ و تنها چند ماه پیش از انتشار همکاری دومش با «پل توماس اندرسون» در فیلم «Phantom Thread» از بازیگری بازنشسته شد. نماینده او در آن زمان اعلام کرد: «دنیل دی-لوئیس دیگر به عنوان بازیگر فعالیت نخواهد کرد. او از همه همکاران و مخاطبانش در طول سالها سپاسگزار است. این تصمیمی شخصی است و او یا نمایندگانش دیگر هیچ توضیحی درباره آن نخواهند داد.»
اما اخیراً دی-لوئیس با بازی در فیلم مستقل «Anemone» به صحنه بازگشته است؛ فیلمی به کارگردانی پسرش «رونان دی-لوئیس». در این اثر، دی-لوئیس نقش یک سرباز سابق بریتانیایی به نام ری را بازی میکند که پس از انزوا، با ورود برادرش (با بازی «شان بین») مجبور به مواجهه با گذشته پیچیده خود میشود.
دی-لوئیس در گفتوگو با «Variety» گفت که همکاری با پسرش تجربهای طبیعی و طولانیمدت است: «طی سالها، از زمانی که رونان خیلی کوچک بود، روی کارهای مختلفی با هم کار کردیم. همیشه بودن در کنار هم راحت بود و این پروژه هم امتداد همان رابطه بود. فقط این بار جعبه اسباببازی بزرگتری برای بازی کردن داشتیم.»
منبع: variety
نویسنده: نسرین پورمند