مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: استقبال والدین و کودکان از بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نشان می دهد که این جشنواره یک جشنواره ویترینی نیست.

 

سایت خبری تئاتر: فاضل عبادی در گفت وگو با سایت خبری تئاتر اظهار داشت: بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار بچه های امروز، تماشاگران خلاق با هدف حمایت از آثار هنری خلاق و تربیت نسل آینده در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه ۹ سالن در همدان برای برگزاری جشنواره تئاتر در نظر گرفته شده، افزود: دراین سالن ها روزانه سه نمایش در سه سانس متفاوت اجرا می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه روزانه 5200 نفر برای تماشای تئاتر دراین سالن ها حضور پیدا می کنند، گفت: در مجموع 31 هزار نفر می توانند از نمایش هایی که دراین جشنواره اجرا می شود بهره ببرند.

عبادی ابرازداشت: همچنین در کنار سالن های اجرا که برای تئاتر های صحنه ای در نظر گرفته شده ،پارک کودک، محوطه شهربازی رنگین کمان و محوطه بیرونی مجتمع شهید آوینی هر روز میزبان علاقمندان به تئاتر خیابانی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در ادامه از آثارهمدانی راه یافته به جشنواره سخن به میان آورد و گفت: در مجموع 13 نمایش از هنرمندان همدانی به این جشنواره راه یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نتیجه مثبت برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: برگزاری این جشنواره نشاط و شادابی را به مردم هدیه داده است، کودکان خوشحال هستند و از این اتفاق فرهنگی بزرگ بهره می برند.

این مقام مسئول تاکید کرد: استقبال خوب والدین و کودکان از نمایش های در حال اجرا نشان می دهد که این جشنواره یک جشنوراه ویترینی نیست و اتفاقات فرهنگی بزرگی را برای این شهر به ارمغان می آورد.

عبادی در پایان گفت: برگزاری این جشنواره که بعد از جشنواره  فجر با سابقه ترین جشنواره کشور است به اعتلای تئاتر کودک کمک می کند و زمینه رشد بیش از پیش این هنر را فراهم می آورد.

 

اخبار مرتبط:

تماشاچیانی که پشت در ماندند / کودکی که اشک ریخت

آغاز پیش فروش بلیت نمایش «یک فیلم مستند داستانی»

نمایش «یک از 175» با موضوع شهدای غواص به صحنه می‌رود

اعتراض مهرجویی به بدقولی‌های تبلیغ نمایش «غرب واقعی»

پای بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان می‌لنگد

بودجه یک سال تئاتر ایران در جیبِ بازسازی ناتمام

نمایش جدیدی از نغمه ثمینی اجرا می‌شود

نمایشنامه‌هایی برای «نفت» برگزیده شدند

نمایشنامه جدید حمیدرضا نعیمی نمایشنامه‌خوانی می‌شود

اجرای نمایشی از بهرام بیضایی توسط بازیگران آذربایجانی

«مجلس انتقام جویی هملت» دو اجرایی می‌شود / بازدید اعضای چهار سفارت‌خانه

سیلوی پروتاگون: ترس در دنیای گرد جایی ندارد

«کدو زری» به ایرج طهماسب تقدیم شد

دستور ویژه‌ی وزیر ارشاد برای تئاتر

بازیگر «کالیگولا» تغییر کرد

برگزاری كارگاه «شكسپير» زير نظر مسعود دلخواه

"برایان فری‌یل" نمایشنامه نویس مشهور ایرلندی درگذشت