ندا شاهرخی با دو نمایش ˝آنتیگونه˝ و ˝پرده‌خانه˝ در جشنواره ˝المپیا این دیون˝ در یونان به صحنه رفت.

 

سایت خبری تئاتر: ندا شاهرخی که با دو نمایش "آنتیگونه" و "پرده‌خانه" در یونان به صحنه رفته است، گفت: جشنواره "المپیا این دیون" هر سال از 31 شهریور تا 10 مهرماه در شهر کاترینی دهکده دیون در یونان برگزار می‌شود. محل برگزاری فستیوال این رویداد هنری اودیتوریم قدیمی در کوه پایه آلپ است. جایی که "اروپید" در آن نمایش اجرا کرده است.

او در رابطه با این نمایش توضیح داد: جشنواره سال گذشته برای مدارس بود، اما امسال گروه‌های جوان، دانشجویی و دانش‌آموزی در آن حضور داشتند. نمایش "آنتیگونه" با حضور دانشجویانم و "پرده خانه" توسط دختران دانش‌آموز به صحنه رفت.

شاهرخی در مورد شیوه‌های اجرایی این دو اثر بیان کرد: نمایش "آنتیگونه" تراژدی سوفکل است که از 400 سال قبل از میلاد اجرا می‌شود. اجرایی که ما از این اثر داشتیم مدرن‌تر و انتزاعی‌تر است. با توجه به اینکه نمایش به زبان فارسی بود، تلاش کردیم تصاویر بیشتری بسازیم. همچنین نمایش "پرده‌خانه" استاد بهرام بیضایی برای نوجوانان سنگین بود، بر این اساس برداشتی از این اثر مهم داشتیم. از سوی دیگر سعی شد این نمایش در طراحی و اجرا به اثر اصلی نزدیک باشد. این نمایش به زبان انگلیسی اجرا شد.

کارگردان نمایش "آدم آدم است" با اشاره به بازخورد مسئولان و هنرمندان نسبت به اجرای این دو نمایش خاطرنشان کرد: استقبال خوبی از این نمایش شکل گرفت. ماحصل این همکاری پیشنهاد برای اجرای در سال آینده و تولید یک اثر مشترک با هنرمندان این کشور بود.

عارفه صادق محمدی، مرتضی یونس زاده بهار بیهقی المیرا آشفته آناهیتا هوشان آوا تدین گلسا کبیر پگاه ابراهیمی غزل احمدی بازیگران نمایش "آنتیگونه" و محیا حامدی ملیکا خسروی بهاره امین آوا صلاحی مهراوه حسین علی گلسا کبیر نیکا پوروجدی ماهور جباری مبینا دانش پرور بازیگران نمایش "پرده خانه" هستند.

 

اخبار مرتبط:

تماشاچیانی که پشت در ماندند / کودکی که اشک ریخت

آغاز پیش فروش بلیت نمایش «یک فیلم مستند داستانی»

نمایش «یک از 175» با موضوع شهدای غواص به صحنه می‌رود

اعتراض مهرجویی به بدقولی‌های تبلیغ نمایش «غرب واقعی»

پای بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان می‌لنگد

بودجه یک سال تئاتر ایران در جیبِ بازسازی ناتمام

نمایش جدیدی از نغمه ثمینی اجرا می‌شود

نمایشنامه‌هایی برای «نفت» برگزیده شدند

نمایشنامه جدید حمیدرضا نعیمی نمایشنامه‌خوانی می‌شود

اجرای نمایشی از بهرام بیضایی توسط بازیگران آذربایجانی

«مجلس انتقام جویی هملت» دو اجرایی می‌شود / بازدید اعضای چهار سفارت‌خانه

سیلوی پروتاگون: ترس در دنیای گرد جایی ندارد

«کدو زری» به ایرج طهماسب تقدیم شد

دستور ویژه‌ی وزیر ارشاد برای تئاتر

بازیگر «کالیگولا» تغییر کرد

برگزاری كارگاه «شكسپير» زير نظر مسعود دلخواه

"برایان فری‌یل" نمایشنامه نویس مشهور ایرلندی درگذشت