ناصر حسینی‌مهر که این روزها در حال تمرین با بازیگران جوان انتخاب شده برای حضور در نمایش «سه قطره کابوس» است، اعلام کرد که تولید این نمایش کار بسیار سختی است و به مثابه راه رفتن روی لبه شمشیر است.

 

سایت خبری تئاتر از مهر: این کارگردان و مدرس با سابقه تئاتر درباره فعالیت این روزهای خود گفت: ۴ جلسه است که تمرین‌های نمایش «سه قطره کابوس» را شروع کرده‌ایم. نسلی که در کنار من هستند بسیار با انرژی و مستعد هستند و این موضوع برای من حیرت‌انگیز است، اما در این شرایط کوچ ما از سالنی به سالن دیگر برای ادامه دادن تمرین‌ها وضعیت مناسبی را رقم نمی‌زند.

حسینی‌مهر ادامه داد: از بین ۴۰۰ علاقه‌مند شرکت کننده در فراخوانی که برای انتخاب بازیگر این نمایش منتشر کردم، بیش از ۳۰ نفر را انتخاب کردم که در نهایت طی تمرین‌هایی که سپری می‌کنیم، ۲۰ نفر در تولید و اجرای «سه قطره کابوس» حضور خواهند داشت.

به گفته وی، به زودی تمرین‌ها با ۲۰ بازیگری که انتخاب می‌شوند به صورت متمرکز ادامه خواهد یافت.

کارگردان نمایش «مائوزر» با اشاره به حمایت اداره‌کل هنرهای نمایشی و مجموعه تئاتر شهر برای تأمین سالن تمرین نمایش «سه قطره کابوس» یادآور شد: هنوز زمان دقیق افتتاح تالار مولوی مشخص نیست و ما منتظر هستیم تا ساخت و ساز تالار به پایان برسد. این امر باعث می‌شود که به دلیل مشخص نبودن زمان اجرا، تمرین‌ها طولانی و خسته کننده شود.

این مدرس تئاتر اظهار امیدواری کرد مسئولان مربوطه به نکته توجه کنند که مشخص نبودن زمان اجرا باعث بلاتکلیفی تمرین گروه «سه قطره کابوس» می‌شود و دراین باره افزود: بدون دورنمای سالن اجرا و بخش مالی، شرایط خوبی برای گروه رقم نمی‌خورد و تنها با نیروی عشق اعضای گروه تمرین‌ها را ادامه می‌دهیم.

حسینی‌مهر با بیان اینکه مخاطب «سه قطره کابوس» تنها دانشجویان و هنرمندان تئاتر نخواهند بود و به دلیل اینکه این اثر برگرفته از داستانی از صادق هدایت است اهل مطالعه و کتاب نیز مخاطب آن خواهند بود، اظهار کرد: از این رو کار ما بسیار سخت است و به مثابه راه رفتن روی لبه شمشیر است. مسئولیت ما در قبال کیفیت این نمایش سنگین خواهد بود و لازم است در تولید و اجرای آن دقیق باشیم زیرا در صورت با کیفیت نشدن اجرا، جای بخشش برای ما وجود نخواهد داشت.

کارگردان نمایش «هملت ماشین» با اشاره به پیشرفت ساخت و ساز تالار مولوی نسبت به چند ماه گذشته، اظهار امیدواری کرد بتواند نمایش «سه قطره کابوس» را در بهار سال ۹۵ در این سالن تئاتری روی صحنه ببرد.

وی در پایان تأکید کرد: خیلی دوست داشتم که زمان اجرای «سه قطره کابوس» اعلام شود تا بر اساس زمان اعلام شده، برنامه ریزی‌های خود را داشته باشیم. امیدوارم طی روزهای آینده نوبت اجرای نمایش مشخص و اعلام شود.

 

اخبار مرتبط:

«موش توی پیت حلبی» دو اجرایی شد

«تاریخ انقضا» به حوزه هنری می آید

اجرای «تهران بی‌تو» زیر چتر تماشاخانه باران

«کشتن گربهٔ بابا فونتن...» در تماشاخانه باران اجرا می‌شود

نمایش «قطع دست در اسپوکن» به صحنه می‌رود

رحمت امینی در سوگواره خمسه شرکت می‌کند

فراخوان شرکت در کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئا‌تر فجر منتشر شد

نمایش «جوادیه» با حضور فراهانی افتتاج شد

تالار ناصرخسرو میزبان «احمق‌ها به جهنم می‌روند»

در خانه تئاتر چه خبر است؟

آرش عباسی «پدران، مادران و فرزندان» را آماده اجرا می‌کند

«فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» در پلاتوی اجرا تئاتر شهر روی صحنه می‌رود

ایوب آقاخانی «سه‌گانه پاریسی» را درتالار شمس اجرا می‌کند

چه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه است؟

سازه موقت سالن اصلی تئاترشهر نصب شد

چه کسی مدیر عامل خانه هنرمندان می‌شود

یک تماشاخانه خصوصی دیگر افتتاح می‌شود