حسین پارسایی برای تکمیل سه‌گانه دینی‌اش نمایش "خواهرانه به وقت خیزران" را در ادامه دو نمایش "بانوی آب و آیینه" و "سردار مهر و ماه" از اواخر آبان‌ در تالار وحدت روی صحنه می‌برد.

پایگاه خبری تئاتر: پارسایی درباره جدیدترین تجربه خود در زمینه کارگردانی نمایش مذهبی  گفت: قرار است نمایش "خواهرانه به وقت خیزران" را در تالار وحدت روی صحنه ببریم. در دو کار پیشین یعنی در دو نمایش "بانوی آب و آیینه" و "سردار مهر و ماه" سعی کرده بودم مفاهیم را به گونه‌ای نشان دهم که معاصرسازی در مفاهیم دینی باشد. از این رو برای بیان و معاصرسازی از مؤلفه‌های تئاتر مدرن بهره گرفتیم و نگاه متفاوتی را در این مفاهیم نشان دادیم.

وی با اشاره به تکمیل شدن سه‌گانه دینی مدنظر خود درباره تفاوت‌های نمایش "خواهرانه به وقت خیزران" با دو نمایش "بانوی آب و آیینه" و "سردار مهر و ماه" یادآور شد: در این اثر سعی کردم از عناصر دیداری و شنیداری نهایت استفاده را داشته باشم.

عضو گروه تئاتر "آیین قم" در پایان بیان کرد: ممکن است بعد از این سه‌گانه به سیاق منحصر به فردی در مفاهیم دینی به عنوان تجربه‌ای شخصی دست پیدا کنم.

نمایش "خواهرانه به وقت خیزران" نوشته محمدرضا کوهستانی با بازی فقیه سلطانی، تبسم هاشمی و شیوا مکی‌نیان در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت. پارسایی پیش از این نمایش "بانوی آب و آیینه" را با حضور دانیال حکیمی و رویا نونهالی در تالار اندیشه حوزه هنری و "سردار مهر و ماه" را با حضور کوروش سلیمانی و سعید داخ در تالار وحدت روی صحنه برده بود.