فراخوان پروژه تحقیقاتی در فرانکفورت آلمان از سوی مرکز ملی اسیتژ ایران منتشر شد.

 

سایت خبری تئاتر: تئاتر برای مخاطبان جوان در فرانکفورت "Starke Stücke" جشنواره بین‌المللی تئاتر با هدف مخاطبان جوان است، که سال 2016 آن را با همکاری Mousonturm" و "Theaterhaus" فرانکفورت اقدام به ارائه برنامه‌های بین المللی در چند سطح با موضوع تئاتر برای مخاطبان جوان کرده است.

تولیدکنندگان و هنرمندان بین المللی علاقمند در این زمینه همراه با دانش آموزان آکادمی تئاتر Hessen و هنرمندان مستقل منطقه به این جشنواره دعوت شده اند.

این جشنواره اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد. ماه جوالی سال 2016 و فوریه 2016 آنها بر روی پروژه‌های هنری خود به عنوان بخشی از جشنواره Starke Stücke کار خواهند کرد. نتایج حاصل از این فعالیت در بیست و سومین دوره از جشنواره Starke Stücke در سال 2016 ارائه خواهد شد.

مرحله اول

این مرحله برای اولین بار بر روی موضوع "تئاتر برای مخاطبان جوان" تمرکز خواهد کرد. چه اشکالی از تئاتر مخاطبان جوانتر را جذب می‌کند؟ چه مسائلی مربوط به محتوا، فرم و زیبایی‌شناسی موضوع مطرح شده میباشد؟ چارچوب شرایط محیطی برای این کار چیست؟ حرکات موزون و نمایش برای بچه‌ها؟ چه نوع اشکال بالقوه در مشارکت هنری توسط کودکان و نوجوانان را پیشنهاد میکنید؟ چه نوع برخورد هنری بین نسلها میتواند تئاتر را تسهیل کند؟ گروهی در حدود 06 نفر اجراهایی از جشنواره را مورد بحث قرار داده، با هنرمندان بین المللی و محلی تئاتر و حرکات موزون دیدار کرده و همچنین با کسانی که برای مخاطبان جوان فعالیت کرده دیدار میکنند و در مورد شیوه‌های هنری، علایق پژوهشی و همینطور در ارتباط با ایده‌های پروژه های آنها با موضوع تئاتر برای مخاطبان جوان به آنها بحث و گفتگو می‌پردازند. در طول اقامت در این برنامه، شرکت‌کنندگان طرح‌های پروژه‌های خاص خود را توسعه داده و بر روی مراحل پروژه هایی که با همکاری یکدیگر و پروژه های تبادل مشترک وجود دارد کار خواهند کرد. بخش اول اقامت توسط Detlef Köhler دبیر جشنواره Starke Stücke و Liljan Halfen اداره می‌شود.

مرحله دوم

مرحله دوم در تابستان خواهد بود، همه شرکت‌کنندگان با یکدیگر و یا در گروه‌های کوچک بر روی موضوعاتی که در طول جشنواره مطرح شده بود کار خواهند کرد. برای دانش‌آموزان HTA و بسته به آنچه برنامه‌ریزی شده است امکان اینکه دیگر دانش‌آموزان HTA در این برنامه شرکت کنند وجود دارد و می‌توانند این مرحله از برنامه را دنبال کنند. برای تمامی پروژه‌ها، مراحل تمرین در Mousonturm و Theaterhaus برگزار شده و حمایتهای مالی و پروژههای جانبی به میزان محدود در برنامه وجود دارد. تمرکز کلیدی در اینجا تالش بر روی مسائل مطرح شده است. ایده اصلی این است که منظور توسعه و تولید نیست بلکه عمال تحقیق بر روی ایده های هنری برای مخاطبان جوان دغدغه این برنامه است. مربیان در این مرحله Liljan ،Philipp Karau ،Jetse Batelaan .باشند می Marcus Drob و Susanne Freiling ،Halfen

مرحله سوم

در مرحله نهایی این برنامه، قبل از جشنواره Starke Stücke در سال 2016 شرکت‌کنندگان نتیجه نهایی پژوهش‌های خود را به عنوان بخشی از جشنواره Starke Stücke ارائه خواهند داد. شرکت‌کنندگان میتوانند طرح خود را برای نوجوانان و یا مخاطبان میان نسل ارائه کنند و بازخوردهای مهم و اساسی آنها را دریافت کنند. در طول مرحله نهایی شرکت‌کنندگان می‌توانند شرکت‌کنندگان جدید این برنامه را نیز مالقات کنند.

مشخصات شرکت‌کننده گان

دانشجویان و یا هنرمندان مستقل که تمایل به کار برای مخاطبان جوان در زمینه های بازیگری، کارگردانی، فیلمنامه نویسی، خیمه شب بازی، حرکات موزون، نقاشی پرده های نمایشی، موسیقی و تولید دارند.شرکت کننده باید متعهد شود که در سه مرحله این پروژه شرکت کند. مسلط به زبان انگلیسی باشد.

خدمات قابل ارائه

شرکت در مراحل این برنامه رایگان است (با شرط تعهد به شرکت در تمام مراحل پروژه) هزینه های ورودی و هزینه های سفر برای مدت زمان جشنواره تحت پوشش می باشد. هزینه اقامت برای هر مرحله از برنامه (اتاقها دو نفره می‌باشند) انجام تدارکات مربوط به هر بخش از کارگاه - پشتیبانی فنی و محتوایی در هر مرحله از برنامه - ارائه فرصتی برای ارائه کار در بخشی از جشنواره Starke Stücke سال 2016 - برای شرکت کنندگان خارج از HTA برگزارکنندگان برنامه کمک هزینه ای را تقبل خواهند کرد. - هزینه بلیط رفت و برگشت برای شرکت کنندگان خارجی می تواند در توافق با برگزارکنندگان برنامه باشد.

 

اخبار مرتبط:

اطلاعیه روابط عمومی تئاتر شهر درباره توقف نمایش «ترور»

تمدید مهلت ارسال آثار بخش مسابقه پوستر جشنواره تئاتر

ثبت نام کارگاههای آموزشی هفته تئاتر لهستان آغاز شد

اعلام اسامی نمایش های برگزیده استانی جشنواره تئاتر فجر‎‎

مرادخانی: پیگیر کلنگ‌زنی «تئاتر پایتخت» هستیم

دومین میکروتئاتر فستیوال «میکرولیو» برگزار می‌شود

سه نمایشنامه ایرانی منتشر شد.

تخفیف دانشجویی برای نمایش« کوچ »

اجرای یک نمایش در مسیر پیاده روی کربلا

نمایش‌خانه ایرانشهر دو روز تعطیل می‌شود

تئاتر «باغ آلبالو» دو اجرایی شد

انتقاد شدید یک کارگردان تئاتر مذهبی از تئاتر شهر

«کیمیا» از 17 آذر در نیاوران به روی صحنه می‌رود

سه کارگاه آموزشی با حضور مدرسان تئاتر لهستان

معرفی پذیرفته‌شدگان مرحله اول جشنواره تئاتر دانشگاهی

محمد یعقوبی جایزه تورنتو فرینج 2015 را دریافت کرد

سالنامه تئاتر ایران برای سال 95 منتشر می‌شود

پیش فروش بلیت نمایش «پدران، مادران، فرزندان» آغاز شد

نمايش «جواديه» تا دهم آذر تمديد شد

اعلام نمایش‌های مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره فجر

تخفیف «تهران بی تو» به دانشجویان

یادداشت طراح پوستر نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار...»

تخفیف ویژه «جوجه تیغی» برای دانشجویان در سه روز اول نمایش

اجرای نمایش «گودبرداری» در سالن تازه تاسیس پندار