نمایش خیابانی "فاوست" کاری از کمپانی تئاتر ا پارت (Teatr A Part) و با کارگردانی و طراحی مارچین هریک(Marcin Herich) در هفته تئاتر لهستان اجرا می شود.

 

به گزارش سایت خبری تئاتر: نمایش خیابانی "فاوست" ساعت 21.45 روز های 23 و 24 آذر ماه و در پارکینگ تالار وحدت به اجرا در می آید.

مارچین هریک نویسنده ، کارگردان و طراح این تئاتر ، این اجرا را براساس نمایشنامه های " تاریخچه دردناک از دکتر فاست " نوشته کریستوفر مارلو و "فاست" اثر یواننا ولف گنگ گوته  ، در قالب اثری خیابانی آماده کرده است.

این نمایش پیش از ایران در جشنواره های تئاتری لهستان ، آلمان و دانمارک به اجرا در آمده و در آن یازده هنرمند تئاتر لهستان حضور دارند. مدت زمان اجرا یک ساعت اعلام شده است.

در توضیح این اجرا آمده است " نمایش فاست ، قسمت سوم از تریلوژی در فضای باز به کارگردانی ماچین هریک از کمپانی تئات - تئاتر ا پارت -  و به صورت کاملا مستقل اجرا می شود. اجرا تنها اقتباسی از نویسنده فاموست – تاریخچه تراژدی دکترفاست- توسط مارلو یا فاست توسط گوته است. افسانه فاست و شیطان با عناصر کیمیایی هرمردی رادر یک دوگانگی روح و بدن ، جنسیت ، احساس مرگ ، دانش و عواطف نشان می دهد. این مرد در یک موقعیت ملودراماتیک و ناموفق و یک عشق بیمار ، ذهن مغشوش , به دلیل عواطف دیوانه وار خارج از کنترل نشان می دهد. "

مارچین هریک (Marcin Herich) متول سال 1969 در کشور لهستان است. فارغ التحصیل رشته علم زبان از دانشگاه سیلسین لهستان و  از سال 1985 تا 2003 با کمپانی تئاتر تجربی بعنوان بازیگر و کارگردان همکاری داشته است. تالیف بسیاری از کتب تئاتری را انجام داده است. اودر سال 2004  بنیانگذار تئاتر بصری و فیزیکی مستقل – تئاتر ا پارت- بوده و بنیانگذار و دبیر جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی ا پارت است.

 

اخبار مرتبط:

اجرای نمایش «اسایلم» تمدید شد

«به سوی دمشق» در تئاتر شهر آغاز شد

افتتاح تماشاخانه‌ «هامون»

«سه گانه پاریسی» در برنامه نقد تئاتر

«شال قرمز نارنجی زرد بنفش» در تئاتر باران اجرا می‌شود

اجرای «ناگهان اتفاق» در خانه نمایش دا

«كمدي اتفاقات» به تئاتر باران می‌آید

انتشار فراخوان پروژه تحقیقاتی تئاتر در فرانکفورت آلمان

پیشنهاد مهتاب نصیرپور به گروه‌های جوان تئاتر

آسیب دیدگی یکی از بازیگران نمایش «اروند خون»

اعلام آثار راه يافته به شانزدهمين جشنواره تئاتر «تجربه»

جدول اجراهای سوگواره خمسه منتشر شد

پارسا پیروزفر ˝ماتریوشکا˝ را در لس آنجلس به صحنه می‌برد

«لانه خرگوش» در خانه هنرمندان روی صحنه است

ستاره اسکندری از انفجارهای تروریستی پاریس گفت

تولد 81سالگی جمشید مشایخی در روز افتتاح «جوجه تیغی»

«هم‌هوایی» در بلژیک و پرتغال اجرا می‌شود

«بهمن» با بازی سیما تیرانداز و نگار عابدی آماده اجرا می‌شود

نتایج چکیده مقالات پذیرفته شده سمینار پژوهشی جشنواره بین المللی تئاتر فجر

معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت