علی سرابی دو کارگاه بازیگری به صورت تخصصی و پایه برگزار می‌کند.

 

سایت خبری تئاتر: این بازیگر تئاتر که اخیرا در فیلم سینمایی «خشکسالی و دروغ» هم بازی کرده است،گفت: پس از گذشت دو سال و برگزاری دو ورک‌شاپ قرار است برای سومین سال دو کارگاه بازیگری را در دی‌ماه برگزار کنم.

سرابی با اشاره به اینکه دو سال قبل این کارگاه‌ها با همکاری برج میلاد برگزار شدند، بیان کرد: اولین کارگاه که کارگاه تخصصی بازیگری است به علاقه‌مندان و هنرجویانی مربوط می‌شود که بازیگر تئاتر و سینما هستند، در دوره‌های بازیگری شرکت کرده یا اینکه دانشجوی رشته‌های سینما - تئاتر هستند.

وی گفت:‌ آنچه در این کارگاه مطرح می‌شود بحث‌های مقدماتی بازیگری را دربرمی‌نمی‌گیرد و صرفا کارگاهی برای انتقال تجربیات و آموزه‌ها به کسانی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

به گفته او،‌ این کارگاه در مدت دو ماه و با برگزاری 15 جلسه برگزار می‌شود که در کنار آموزش‌هایی که توسط علی سرابی ارائه می‌شود دو مهمان (یک کارگردان و یک فیلمبردار) هم مطالبی را آموزش خواهند داد.

سرابی یادآور شد: در دوره‌های پیشین در بخش مهمان پیمان معادی و هومن بهمنش حضور داشتند که هومن بهمنش در جلسات مربوط به خود آموزش‌های مفیدی را درباره دوربین و لنزهای سینمایی ارائه کرد.

این بازیگر همچنین افزود: حداکثر افرادی که در این کارگاه پذیرفته خواهند شد، 16 نفر هستند که پس از انجام ثبت نام اولیه، در یک جلسه گزینش و انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ثبت نام اولیه برای شرکت در این کارگاه از 28 آذرماه آغاز شده است، گفت: علاقه‌مندان تا پایان وقت اداری هفتم دی‌ماه فرصت دارند ثبت نام خود را انجام دهند و پس از آن روز هشتم دی‌ماه تست از متقاضیان گرفته می‌شود و بعد کارگاه از روز دهم دی‌ماه آغاز خواهد شد.

سرابی درباره دیگر کارگاهی که به عنوان پایه قرار است برگزار کند، نیز توضیح داد: بخش دوم این ورک‌شاپ امسال راه‌اندازی شده است که هدف آن کشف استعدادهای جوان است. در واقع در صدد هستیم تا کسانی که علاقه‌مند به بازیگری هستند و تاکنون در هیچ دوره بازیگری حضور نداشته و آموزشی ندیده‌اند را طی 9 جلسه و به مدت حدود یک ماه و نیم آموزش دهیم.

کارگردان نمایش «برنارد مرده است» تأکید کرد: از آنجا که در تمام این سال‌ها به عنوان بازیگر فعالیت کرده‌ام و احساس می‌کنم در حوزه سینما و تئاتر ضعف بازیگر داریم به دنبال این هستم تا استعدادهای بازیگری را در بین کسانی که علاقه‌مند هستند از این طریق شناسایی و به تئاتر معرفی کنم.

سرابی همچنین گفت: کارگاه بازیگری پایه برای حداکثر 20 نفر در نظر گرفته شده و علاقه‌مندان به حضور در هر یک از این کارگاه‌ها می‌توانند با شماره تلفن‌های 09397742407 یا 09368776842 یا ایمیل ali.sarabi.workshop@gmail.com تماس حاصل کنند.

 

اخبار مرتبط:

برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده برای نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر

زمان پیش‌فروش بلیت‌های تئاتر فجر مشخص شد

نمایشنامه‌ای از هارولد پینتر به زبان انگلیسی خوانش می‌شود

معاون هنری ارشاد از گروه تئاتر لهستانی تجلیل کرد

قصه خوانی شازده کوچولو به روایت میکائیل شهرستانی‎

بودجه هنرهای نمایشی سال آینده افزایش می‌یابد

جعفر والی: تئاتر برای تفریح نیست

˝المپیک تئاتر˝ چیست؟

سمینار طراحی صحنه تئاتر و سینما برگزار شد

نمایش‌های بخش «فجر استانی» جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند

نوشته‌ای از وودی آلن در تالار حافظ

فراخوان شانزدهمین جشنواره عروسکی تهران مبارک منتشر شد

حسن معجونی: یکی از بهترین سالن‌های تئاتر احیا شده است

تلویزیون تله‌تئاتری از محمد رحمانیان را پخش می‌کند