نخستین دوره‌ مسابقه‌ نمایشنامه‌خوانی آثار اکبر رادی از اسفند ‌ماه 1394 توسط بنیاد اکبر رادی با حمایت موسسه‌ مکتب تهران برگزار‌ می‌شود.

 

سایت خبری تئاتر: این بنیاد نخستین دوره‌ نمایشنامه‌خوانی آثار اکبر رادی را با هدف رویکرد‌ها و پیشنهاد‌های نوین اجرایی از نمایشنا‌مه‌های استاد اکبر رادی توسط گروه‌های تئاتر ایران در دو بخش مسابقه و مهمان (خارج از مسابقه)‌ از زمستان سال 1394 تا تابستان 1395 برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش، هر یک از گروه‌های شرکت‌کننده می‌توانند نمایشنا‌مه‌‌های استاد اکبر رادی یا نمایشنا‌مه‌‌های اقتباسی از آثار استاد اکبر رادی را برای اجرای نمایشنا‌مه‌خوانی در هر دو بخش انتخاب کنند.

در فراخوان این مسابقه آمده‌ است، حداکثر زمان اجرای نمایشنامه‌خوانی 50 دقیقه باشد و به گروه‌های منتخب نمایشنامه‌خوانی، هیچ‌گونه کمک‌هزینه‌ای پرداخت‌ نمی‌شود. همچنین اسکان و پذیرایی گروه‌های شرکت‌کننده از شهرستان‌ها بر عهده‌ خود آنان است.

روابط عمومی بنیاد اکبر رادی همچنین اضافه‌کرد: آثار شرکت‌کنندگان پس از بررسی و تأیید شورای انتخاب این دوره در نوبت اجرا قرار می‌گیرند و گروه‌های شرکت‌کننده از شهرستان‌ها می‌توانند سه نسخه از فیلم اجرای نمایشنا‌مه‌خوانی خود را در قالب دی‌.وی.‌ودی به نشانی موسسه‌ مکتب تهران واقع در تهران، خیابان کریم‌خان، خیابان آبان جنوبی، کوچه‌ کیوان، شماره‌ی 8، دفتر مدیر اجرایی این موسسه به صورت پست سفارشی ارسال کنند.

روابط عمومی این بنیاد در ادامه اعلام‌کرد: «پس از اجرای نمایشنا‌مه‌خوانی، جلسه‌ گفت‌وگو و بررسی با حضور کارشناسان و منتقدان به مدت 30 دقیقه برگزار می‌شود و کلیه‌ نشست‌های نمایشنامه‌خوانی ساعت 18 روز‌های سه‌شنبه‌ هر هفته (هر یک از آثار منتخب در یک سانس) در تماشاخانه‌ مکتب تهران برگزار‌ خواهد شد.»

بر پایه‌ این گزارش، بنیاد اکبر رادی هیچ‌گونه تعهدی بابت اجرای عمومی آثار منتخب نمایشنا‌مه‌خوانی به گروه‌های شرکت‌کننده نمی‌دهد اما آثاری که به عنوان آثار برتر این دوره انتخاب می‌شوند، (حداکثر تا پنج اثر) شرایط اجرای عمومی آنها را با همکاری موسسه‌ مکتب تهران در تماشاخانه‌ مکتب تهران فراهم می‌آورد.

داوری آثار نخستین دوره‌ مسابقه‌ نمایشنامه‌خوانی بنیاد اکبر رادی توسط هیأت داوران منتخب به انجام ‌خواهد رسید و پس از پایان اجرای آخرین نمایشنا‌مه‌خوانی، طی برگزاری مراسم اختتامیه‌ای به هر یک از برگزیدگان این دوره در بخش‌های بهترین شیوه‌ و رویکرد اجرایی، بهترین نقش‌خوان زن، بهترین نقش‌خوان مرد و بهترین کارگردانی جوایز ارزنده و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه‌ نمایشنا‌مه‌خوانی می‌توانند با پرکردن فرم‌ تقاضای شرکت آن تا 14 بهمن‌ماه 1394 حضور خود را به نشانی الکترونیکی بنیاد اکبر رادی bonyaderadi@gmail.com اعلام کنند.

این روابط عمومی در پایان افزود: «آثار پذیرفته‌شده‌ گروه‌های شرکت‌کننده، 30بهمن‌ماه 1394 اعلام می‌شود و زمان شروع برگزاری مسابقه‌ نمایشنامه‌خوانی آثار اکبر رادی‌ از اسفند‌ماه 1394 خواهدبود که تا پایان شهریور‌ماه 1395 ادامه خواهدیافت.»

 

اخبار مرتبط:

اعلام برنامه‌های سمینار پژوهشی جشنواره تئاتر فجر

«چند روایت از داستان یک فیلم سینمایی» به صحنه می‌رود

اجرای ˝تئاتر دیجیتالی˝ توسط هنرمند ایتالیایی در شیراز

انتخابات هیئت مدیره کانون نمایش‌نا‌مه‌نویسان خانه‌ تئاتر برگزار می‌شود

تخفیف ویژه «اتاق ورونیکا» به دانشجویان

اجرای «سه‌گانه پاریسی» رو به پایان است

وزیر ارشاد از تئاترشهر بازدید کرد

آغاز هفته تئاتر دانشگاهی «باران»

مهلت ارسال چکیده‌ مقالات پژوهشی چهارمین همایش ملی رادی‌شناسی تمدید شد

نمایش «نگاهمان می‌کنند» در سالن استاد ناظرزاده کرمانی اجرا می‌شود

وزیر ارشاد: سخت‌ترین سال مالی پس از جنگ را سپری می‌کنیم

نورپردازی در تئاتر، تلفیقی از خلاقیت وتکنیک است

فراخوان دوازدهمین جشنواره بین­‌المللی فرهنگ و تئاتر کودکان

مقالات منتخب برای سمینار پژوهشی جشنواره تئاتر فجر اعلام شد

«قتل عام» در خانه نمایش دا

«سال ثانیه» در جشنواره تئاتر فجر