جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در روز هفتم خود، با اجرای نمایشی از محمد رحمانیان به کار خود ادامه می‌دهد.

 

سایت خبری تئاتر: سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر 7 بهمن‌ماه میزبان 24 نمایش می‌شود که به تفکیک 9 نمایش در بخش «صحنه‌ای»، 6 نمایش در بخش «خیابانی و محیطی» و در آخر 9 نمایش در بخش «+ تئاتر» است.

بخش اجراهای «صحنه‌ای»

مجموعه تئاترشهر در تالار قشقایی میزبان نمایش «دعوت به دو نمایش همراه» به نویسندگی وکارگردانی محمد رحمانیان است که در دو سانس 17:30 و 19:30 اجرا می‌شود، این نمایش از تهران و در بخش میهمان این جشنواره حضور پیدا کرده است.

نمایش «تکه‌های سنگین سرب» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی از تهران پس از اجرای امروزش، فردا نیز در یک تک سانس در ساعت 18 در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود. این نمایش در بخش میهمان و مسابقه بین‌الملل جشنواره حضور دارد.

نمایش «تعبیر خواب» از صمد آذرخش دیگر نمایش این مجموعه است که در تالار سایه در دو سانس 17 و 19 به صحنه می‌رود. این نمایش از شهر قم و در بخش مسابقه تئاتر ایران و مرور آثار سال 94 شرکت کرده است.

تماشاخانه سنگلج پس از یک شب بدون نمایش، روز آینده در ساعت 17 و 20 میزبان نمایشی به نویسندگی اکبر رادی در بخش میهمان است. این نمایش که «ملودی شهر بارانی» نام دارد را علیرضا پارسی از شهر رشت کارگردانی می‌کند.

نمایش «شرم و دغدغه» را که سیدجواد اشکذری از شهر مشهد نوشته و کارگردانی کرده است، فردا در بخش مسابقه تئاتر ایران و بخش مرور آثار سال 94 جشنواره در دو ساعت 17 و 19 در تالار تازه بازسازی شده‌ی مولوی به صحنه می‌رود.

در ادامه‌ی اجراهای روز هفتم جشنواره، شهاب آگاهی کارگردان نمایش «وقتی ما مردگان برمی‌خیزیم» را که سمیرا اتفاق نوشته است را در تالار حافظ به صحنه می‌برد. این نمایش از شهر تهران در بخش مسابقه بین‌الملل و مرور آثار سال 94 در دو سانس 18 و 20:30 اجرا می‌شود.

«طپانچه خانم» عنوان نمایشی به نویسندگی محمدامیر یاراحمدی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور است که هفتم بهمن‌ماه در دو سانس 18 و 20:45 در تالار استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود. این نمایش از شهر تهران و در بخش تولیدات تازه تئاتر ایران و مسابقه تئاترایران در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فجر شرکت کرده است.

در همسایگی مجموعه ایرانشهر، تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان میزبان نمایش «عاشقانه‌ی فریدون» است که علی‌اصغر ثلاثی آن را نویسندگی و کارگردانی می‌کند، این نمایش از شهر تهران در دو ساعت 17 و 19 و در بخش نسل نوی جشنواره به صحنه می‌رود.

نمایش «ماهی‌های نه ماهه» به نویسندگی صابر محمدی و کارگردانی مهدی تنگستانی‌زاده از شهر گناوه فردا، نمایش دیگری است که فردا در بخش نسل نو در دو سانس 17 و 19 در تماشاخانه سرو اجرا می‌شود.

تالار وحدت، تالار اصلی مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و تالار فردوسی فردا هفتم بهمن‌ماه، اجرایی نخواهند داشت.

بخش اجراهای «خیابانی و محیطی»

چهار اجرا در محوطه تئاتر شهر، یک اجرا در باغ هنر (خانه هنرمندان) و محوطه برج میلاد، 6 اجرای خیابانی در روز هفتم جشنواره هستند.

محوطه تئاتر شهر که فردا به دلیل نمایش 60 دقیقه‌ گروه تئاتر لهستان کار خود را نیم ساعت زودتر آغاز می‌کند، ساعت 15:30 نمایش «پریگرینوس» به نویسندگی و کارگردانی جرزی زون از این کشور در محوطه تئاترشهر اجرا می‌شود. این نمایش در بخش تئاتر ملل جشنواره شرکت کرده است.

در ادامه، نمایش «بودن یا نبودن» به نویسندگی و کارگردانی سعید خیراللهی از دهلران سومین و آخرین نمایش خود را به اجرا می‌رساند. این نمایش در ساعت 16:30 و در بخش مسابقه جشنواره حضور دارد.

محوطه تئاترشهر همچنین در ساعت 17 میزبان نمایش «عروسک‌ها عاشق می‌شوند» به نویسندگی و کارگردانی سمانه موسوی از شهر تهران است. این نمایش هم در بخش مسابقهی جشنواره شرکت کرده است.

ساعت 18، آخرین نمایش خیابانی محوطه تئاترشهر در روز هفتم جشنواره که «خانه» نام دارد، اجرا می‌شود. این نمایش که خداداد خدام آن را نویسندگی و کارگردانی کرده است از شهر اراک و در بخش مسابقه‌ی جشنواره حضور دارد.

نمایش «مین بال» دیگر نمایش محیطی ساعت 17 روز هفتم جشنواره است که به نویسندگی محسن مهدویان و کارگردانی صادق حسین‌پور در باغ هنر (محوطه خانه هنرمندان ایران) اجرا می‌شود. این نمایش از شهر رشت و در بخش مسابقه جشنواره شرکت کرده است.

محوطه برج میلاد روز آینده میزبان سومین نمایش خیابانی ساعت 17 جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است. این نمایش که «خوشه برنج» نام دارد را محسن اردشیر از شهر آمل نویسندگی و کارگردانی کرده و در بخش مسابقه شرکت داده است.

همچنین نمایش محیطی «پیکر زن همچون میدان نبرد در جنگ بوسنی» به نویسندگی ماتئی ویسنی و کارگردانی پانته‌آ میرفصیحی که نمایش خود را از چهارم بهمن‌ماه آغاز کرده است، فردا در ادامه اجراهای خود ساعت 18 در محل اجرای خود که بند سیاسی باغ موزه قصر است، اجرا خواهد شد.

بخش اجراهای «+تئاتر»

تماشاخانه ارغنون هفتمین روز از جشنواره را به میزبانی از نمایش «اژدهاک» نوشته‌ی بهرام بیضایی و کارگردانی مهدی پورخیاط از تهران در دو ساعت 18 و 19:30 اختصاص می‌دهد.

نمایش «صندلی‌ها» نوشته‌ی اوژن یونسکو و کارگردانی حسین رحیمی است که روز آینده در دو ساعت 17 و 20 در تیاتر باران به صحنه می‌رود.

خانه نمایش دا با ظرفیتی محدود نمایش «آنالیز» به نویسندگی و کارگردانی سیما شیبانی را در سه سانس 18، 19 و 20 از تهران را میزبانی می‌کند.

کاوه مرحمتی نمایش «کمد دیواری» را در هفتمین روز از جشنواره در سالن استاد خسرو شکیبایی تماشاخانه سه نقطه به صحنه می‌برد، این نمایش را که کیوان میرمحمدی نوشته است، در دو ساعت 18 و 20 اجرا می‌شود.

نمایش «آشوییتس» به نویسندگی و کارگردانی شهرام ابولقاسمی دیگر نمایش تماشاخانه «سه نقطه» است که فردا در دو سانس 19 و 21 در سالن استاد رکن‌الدین خسروی به صحنه می‌رود.

تماشاخانه استاد مشایخی نیز میزبان دو نمایش «نارنجیغ» و «قایقانع» است که نویسندگی هردو را محمدرضا سجادیان و کارگردانی آن‌ها را بهادر آذری بر عهده دارد. این دو نمایش به ترتیب در ساعات 18 و 20 در هفتمین روز از جشنواره به صحنه می‌روند.

تماشاخانه موج نو نیز عصر فردا میزبان نمایش «آپارت/مان» به نویسندگی و کارگردانی کیوان سررشته است، این نمایش ساعت 19 به صحنه خواهد رفت.

نمایش «کشتنِ کفترِ چاهی» از تهران عنوان دیگر نمایش روز آینده‌ است که محمد چرمشیر آن را نوشته و رضا حداد کارگردانی اش می‌کند، این نمایش ساعت 15 فردا در تئاتر آفتاب اجرا می‌شود.

 

اخبار تئاتر

جشنواره تئاتر فجر آغاز شد / برگزیدگان چهار بخش معرفی شدند

پیام مرادخانی برای آغاز جشنواره‌ی تئاتر فجر

داوران مسابقه تئاتر ایران مشخص شدند

نمایش کوشک جلالی از جدول نمایش‌های استانی مشهد حذف شد

اجرای اثر منتخب جشنواره تئاتر لهستان در «به علاوه تئاتر فجر»

داوران بخش مسابقه تئاتر خیابانی اعلام شد

مهلت ارسال طرح و ایده به جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تمدید شد

آثار برگزیده مسابقه عکس جشنواره تئاتر فجر منتشر شد

اجرای «آنالیز» در خانه نمایش دا

تماشاخانه سه‌نقطه میزبان «ازدواج های مرده» می‌شود

«اتاق ورونیکا» در ایام جشنواره تئاتر فجر نیز اجرا می‌شود

انتقاد یک کارگردان از دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر

مهدی شفیعی از محمد علی کشاورز رخصت گرفت

پوستر بزرگداشت تماشاخانه سنگلج رونمایی شد

اعلام اسامی برگزیده‌گان مسابقه‌ پوستر جشنواره‌ تئاتر فجر

نشست های شبانه میهمانان بین الملل با هنرمندان تئاتر ایران برگزار می‌شود

حمید جبلی مدیر هنری بخش «پوستر و عكس» جشنواره تئاتر دانشگاهی شد

بازیگران نمایش‌های «چمدان» معرفی شدند + عکس تمرین

ایوب آقاخانی و فرهاد قائمیان به نمایش هادی مرزبان پیوستند