اقتصادي سياسي بين الملل فرهنگي و هنري کل اخبار سرویس ادبيات و نشر سينما و تئاتر تجسمي و موسيقي تلويزيون و راديو ميراث و صنايع دستي گردشگري و حج فرهنگ طنز و كاريكاتور رسانه فرهنگ و حماسه معارف و حقوق فرهنگ حماسه ورزشي عکس بازار استان‌ها امکانات خط مشی درباره ایسنا رسانه‌های ایران تماس با ما جستجو تلکس خبری ایسنا نسخه موبایل باشگاه دانشجویان استخدام » آزمون سخت تیم‌های نه‌چندان آماده ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا + آمار جستجو یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ / Feb 21 2016 تعداد کل اخبار: 142 چاپ ارسال به دوستان ارسال یادداشت فیسبوک تویتر گوگل پلاس باسر خاسب مطرح کرد: «جو این تماشاگران یک جوری است!» » سرویس: فرهنگي و هنري - سينما و تئاتر کد خبر: 94120200803 یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۰ 1455974546270_PicsArt_02-13-09.28.52(1).jpg یاسر خاسب با انتقاد از جوی که درمیان تماشاگران تئاتر وجود دارد،‌ گفت: متاسفانه مردم کمتر دنبال تفکر و اندیشه‌ی نو هستند.

 

سایت خبری تئاتر از ایسنا: کارگردان نمایش «رقص مرگ، بی‌لالا» که پس از جشنواره تئاتر فجر کار خود را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برده است، گفت: اجرای «رقص مرگ، بی‌لالا» نسبت به آنچه در جشنواره اجرا شد بهتر و پخته‌تر شده است‌، چون به هرحال اجرای جنرال کاستی‌هایی دارد.

او ادامه داد: میزان استقبال تماشاگران هم در روزهای اخیر بیشتر شده و بعد از جشنواره فیلم فجر کمی روال اجراها روی غلتک افتاده است، اما مسئله قابل توجه دراین‌باره این است که جو تماشاگران تئاتر یک جوری است، یعنی اگر چهره خاص سینمایی یا یک چهره عامه پسند در نمایش بازی کند تماشاگران می‌آیند و استقبال می‌کنند؛ در غیر این صورت باید صبر کنیم تا تبلیغات دهان به دهان باعث معرفی کار شود.

خاسب با اشاره به تاثیری که تبلیغات فردی بر میزان استقبال مخاطبان دارد، افزود: تجربه نشان داده است که تبلیغات آن چنانی هم، خیلی نمی‌تواند در جذب مخاطب موثر باشد چون کلا جو تئاتر به شکل عجیبی درآمده و از دوستان و همکاران دیگری که این روزها نمایش‌های خود را بر صحنه دارند هم می‌شنوم که وضعیت را رضایت‌بخش نمی‌دانند.

این هنرمند پانتومیم‌کار گفت: این نارضایت‌مندی تا بدان‌جاست که یک گروه نمایشی آنقدر دغدغه دارد که پس از پایان کار به جای آرامش باید به فکر بدهکاری و حل و فصل مسائل مالی باشد، درحالی که اگر همه مدل تماشاگر به تئاتر بیاید و نوع حمایت و نگاه‌ها به این حوزه ضعیف نباشد چنین دغدغه‌ایی این‌قدر پررنگ پیش نمی‌آید.

او افزود: شرایط به گونه‌ای است که تهیه‌کننده‌ها و افراد پول‌داری که در تئاتر فعال هستند فقط سراغ کارهایی می‌روند که اطمینان داشته باشند که سرمایه‌شان برمی‌گردد.

خاسب خاطرنشان کرد:‌ متأسفانه نمایش‌هایی که دغدغه‌ی تئاتر دارند و می‌خواهند با مخاطب ارتباط برقرار کنند یا حرفی را مطرح کنند آن طور که باید مورد استقبال قرار نمی‌گیرند، چون به نظر می‌رسد مردم کمتر دنبال تفکر و اندیشه‌ی نو هستند و بیشتر به دنبال سرگرمی می‌روند.

 در «رقص مرگ،‌بی‌لالا» که به نویسندگی و کارگردانی یاسر خاسب اجرا می‌شود، مایکل اولفیک، یاسر خاسب، احمد مطوری، پردیس زارع و ساناز نجفی بزی می‌کنند.

این نمایش پروژه مشترک ایران - آلمان از گروه «بدن دیوانه» و کمپانی «سوش» آلمان است که تا 14 اسفندماه از ساعت 18 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

اخبار تئاتر:

فروش چمدان به مرز 80 میلیون تومان رسید

«مالی سویینی» از امروز روی صحنه می‌رود

نمایش «در خواب دیگران» به حسن فتحی تقدیم شد

 

کوهستانی «ایوانف» را به پرتغال می‌رود

اجراهای تئاتر «متاستاز» به پایان رسید

معاون رییس جمهور به تماشای «دیوان غربی - شرقی» نشست

«حکایت فین به روایت جن جین» دوباره اجرا می‌شود

جلسه نقد و بررسی نمایش"کوپن" برگزار می‌شود

بلیت نیم بهای نمایش "چمدان" برای دانشجویان

نعیمی « B5-6 » را افتتاح می‌کند

"سعید داخ" راوی "مهراوه عشق" شد

«جنی» تا 15 اسفند تمدید شد

«باد شیشه را می‌لرزاند» در تماشاخانه مستقل تهران روی صحنه رفت

یک بازیگر جوان تئاتر درگذشت

"در خواب دیگران" به دانشجویان تخفیف می‌دهد

کارناوال جهانی عروسکی لهستان فراخوان داد

کارگاه نمایشنامه خوانی کیومرث مرادی در آمریکا

هوتن شکیبا و ستاره پسیانی به قشقایی می‌روند

اعضای هیات مدیره کانون نمایشنامه‌نویسان مشخص شدند

آخرین مهلت ارسال فیلم آثار بخش اول جشنواره تئاتر تجربه