وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سال 1395 را هم به نام "تئاتر" نام‌گذاری کرد.

 

سایت خبری تئاتر از ایسنا: علی جنتی در جلسه‌ای که 19 فروردین‌ماه با برخی معاونان و مسوولان حوزه فرهنگ و هنر داشت، در راستای ادامه‌ی اقداماتی که سال گذشته در حوزه تئاتر انجام می‌شد و نیز انجام نشدن برخی کارهایی که مدنظر بود، امسال را هم در این وزارتخانه به نام "تئاتر" نامید.
 

ایرج راد - مدیر عامل خانه تئاتر - در این‌ زمینه گفت: در این جلسه در ارتباط با یکسری مسائل و مشکلات تئاتر گزارش مختصری ارائه داده شد و آقای جنتی هم تا حدود زیادی در جریان بسیاری از مسائل از جمله مشکلات مالی قرار داشتند.

وی افزود: بر اساس مشکلاتی که به ویژه در بخش مالی در حوزه تئاتر وجود داشت، ایشان معتقد بودند به دلیل آنکه در این حوزه خیلی موثر عمل نشد، امسال هم کارها با تاکید به تئاتر و به نام تئاتر دنبال شود و قرار بر این است که از بودجه‌ای که به معاونت هنری برای سال جاری اختصاص داده می‌شود، بخش عمده‌ای به تئاتر داده شود و به این‌ ترتیب بودجه امسال تئاتر حدود دو برابر خواهد شد.

راد همچنین گفت: در این جلسه درباره‌ی مساله بیمه که به تمام هنرمندان از جمله فعالان حوزه تئاتر و اعضای خانه تئاتر هم مربوط می‌شود، صحبت شد و قرار بر این است تا با پیگیری، این موضوع به جمع‌بندی برسد؛ چرا که باید ابتدا اعتباری برای صندوق اعتباری هنر تامین شود تا سرانه‌ای که برای بیمه هنرمندان پرداخت می‌شد و حذف شد و نیز مبالغ اضافه‌ای که برخی هنرمندان پرداخت کردند، به آن‌ها داده شود.

وی یادآور شد: طبق پیگیری‌های انجام شده بیمه‌ای را در نظر داریم که با پرداخت مبلغ 750 هزار تومان برای هر نفر بیمه طلایی بدون سقف درنظر گرفته می‌شود و امیدواریم مساله بیمه هنرمندان هم به سرانجام برسد.

به گفته راد در این جلسه علی مراد‌خانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی شفیعی، مدیر کل اداره هنرهای نمایشی هم حضور داشتند.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته را برای توجه بیشتر به تئاتر، به نام این حوزه نامید و امسال هم زمزمه‌ها و پیشنهاداتی بر این بود تا به نام هنرهای تجسمی نام‌گذاری شود،‌ اما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ترجیح بر ادامه توجه به تئاتر و نام‌گذاری آن داشته است.


اخبار تئاتر:

مهلت ارسال طرح و متن به دو بخش جشنواره تئاتر رضوی تمدید شد

فخر الدین صدیق شریف زنگ آغاز نمایش "فصل بهارنارنج" را می‌زند

نمایش "اودیسه " پنجشنبه و جمعه دو نوبت اجرا می‌شود

«انگشتری ژنرال ماسیاس» از 20 فروردین در سالن ارغنون

دلیل انصراف خیرالله تقیانی‌ پور از اجرا در ایرانشهر

انصراف بهنوش بختیاری از بازی در یک تئاتر

«هویت پروانه‌های مرده» در تالار مولوی روی صحنه می‌رود

اتابک نادری «دپوتات» را در تالار ایوان شمس روی صحنه می‌برد

معرفی هیات انتخاب چهاردهمین جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویی

برترین‌های تئاتر کودک و نوجوان انتخاب شدند

پیام مدیر کل هنرهای نمایشی به مناسبت روز جهانی تئاتر

باستان شناسان به دنبال جمجمه شکسپیر

پرفروش‌ترین نمایش‌های تئاتر شهر در سال 94

فراخوان مسابقه نمایشنامه‌نویسی نمایش‌های آیینی و سنتی