میکائیل شهرستانی گفت: این یک فریب‌کاری بزرگ است که عده‌ای را بدون تعلیم و آموزش کافی وارد عرصه بازیگری کنیم و متاسفم که این اتفاق در تئاتر در حال رخ دادن است.

 

سایت خبری تئاتر از ایسنا: این مدرس بازیگری درباره آنچه در سال پیش‌رو که دوباره به نام تئاتر نامگذاری شده است انتظار دارد، بیان کرد: برای وضعیتی که در آن به سر می‌بریم شاید بیش از هرچیز باید گفت که "از ماست که برماست"،‌ چون وقتی هنرمندان باسابقه اجازه می‌دهند، نقش‌های محوری درام‌های سنگین جهان توسط کسانی که اهل این کار نیستند روی صحنه برود، دیگر جای چه گله‌ای می‌ماند؟ پس حال و روز ما بهتر از این نمی‌شود.

وی ادامه داد: نمی‌دانم چطور می‌شود کسی که چیز زیادی از حرفه بازیگری نمی‌داند گاهی به زور دگنک وارد این عرصه می‌شود و مثلا از من که بیش از سی سال است که کار کرده‌ام بیشتر عقبه سینمایی پیدا می‌کند! در این شرایط فقط می‌توانم بگویم که متاسفم برای سینما تئاتر و تلویزیونی که در بخش‌هایی به جایگاه لمپن‌ها تبدیل شده است و متاسفانه تماشاگران‌ها هم برای آنها سر و دست می‌شکنند.

او یادآور شد:زمانی بود که می‌گفتیم این یک جریان است که در حال راه افتادن است اما الان دیگر رو به تثبیت رفته و به نظر می‌رسد باید از این پس درب دانشکده‌های بازیگری را ببندند.

شهرستانی افزود: در روندی که پیش می‌رود باید منتظر این باشیم که با فلان تکواندو کار یا وزنه بردار یا برخی کسانی که مایه و جوهره‌ای ندارند در این عرصه حضور پیدا کنند و سالن‌های تئاتر با استفاده از چهره‌هایی پُر شود که تماشاگر را به خود جذب می‌کند و از این طریق عقبه دروغین برای خود درست می‌کند.

او اظهار کرد: نکته تامل برانگیز آن است که کارگردان‌هایی که اسم و رسم دارند دنباله روی همین جریان شده‌اند و این تصور پیش می‌آید که آیا کفگیر خلاقیت و نبوغ آنها به ته دیگ خورده است؟

شهرستانی با اشاره به اینکه یک جریان سازمان یافته در حال رخ دادن است گفت: این یک فریب کاری بزرگ است که افرادی را بدون هیچ آموزشی وارد کار کنیم و گناه بزرگتر این است که فقط از طریق چهره‌های غیر فرهنگی تماشاگران را جذب کارهای خود کنیم. با این حال در این سال من و امثال من کار خود را انجام خواهیم داد و همچنان سعی می‌کنیم تا هنرپیشه تربیت کنیم.

او در پایان تاکید کرد: تمام آنچه مطرح کردم به خاطر نگرانی برای نمایش‌های خودم و تماشاگرانم نیست بلکه نگرانم این جریان آنقدر جدی شود که به آن عادت کنیم؛ جریانی که به مرور سلیقه‌ها را سخیف می‌کند.


اخبار تئاتر:

ثبت‌نام در هفته تئاتر دانشگاهی باران تمدید شد

فراخوان مسابقه تئاتر «بيوه‌هاى غمگين سالار جنگ»

برنامه‌های بنیاد استاد محمد در سال 95

گزارش تصویری نمایش «ننه دلاور و فرزندانش» کارگردان امیر دژاکام - شماره 2

وزیر ارشاد سال 95 را هم «سال تئاتر» نامید

نمایش ˝اعترافاتی برای زنان˝ به سالن فنی زاده می رود

علی سرابی و کارگاه بازیگری «ساخت و ساز نقش»

بهار تهران با 82 نمایش صحنه‌ای

گزارش تصویری نمایش «استثنا و قاعده» کارگردان سعید میرزایی و علیرضا محبت

رایزن فرهنگی ایتالیا به تماشای «حساب پرداخت نمیشه» نشست

تور اروپایی تئاتر «شنیدن» آغاز می‌شود

گزارش تصویری نمایش «مرگ طبلیه که یه بند صداش بلنده» کارگردان پویان درزی

«مرگ » وودی آلن در تماشاخانه بازیگاه

زهرا صبری نمایش عروسکی «شاه لیر» را آماده می‌کند

بازی مهناز افشار و نوید محمدزاده در یک تئاتر

کارگاه تئاتر محمد چرمشیر و فرهاد مهندس‌پور برپا می‌شود

گفتگو با کارگردانی که از شعر به تئاتر رسید

فراخوان پذیرش آثار در تماشاخانه «همای سعادت» منتشر شد