32 نمایش صحنه‌ای نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران در بخش‌های مسابقه، میهمان، بین‌الملل و مدرسان از 31 اردیبهشت ماه در تهران به صحنه می‌ر‌وند.

 

سایت خبری تئاتر: بهنام نوایی دبیر نوزدهمین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران در توضیح برنامه‌های این جشنواره گفت: نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی، اجراهای صحنه‌ای خود را با 21 نمایش در بخش مسابقه، 6 نمایش در بخش میهمان، چهار نمایش در بخش بین‌الملل و یک نمایش در بخش مدرسان، از 31 اردیبهشت تا ششم خردادماه در سالن‌های استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر، تئاتر مولوی،استاد انتظامی خانه هنرمندان، باران، ارغنون و پلاتو اجرای تئاتر شهر اجرا می‌کند.

او افزود: پیش از شروع اجراهای صحنه‌ای؛ در روز آخر بخش «تجربه‌های اجرا»ی این جشنواره، دو نمایش با کارگردان‌هایی از ایسلند و ایتالیا روز پنج‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه در سالن اصلی «تئاتر مولوی» و سالن «کنش معاصر» به صحنه می‌روند.

او توضیح داد: نمایش اول کاری مشترک از کشور ایتالیا و ایران است که با عنوان «ورکشاپ اجرای کلودیا کاستلوچی» ساعت 14 در سالن اصلی تئاتر مولوی به صحنه می‌رود. کاستلوچی که به همراه دستیارش به ایران آمده است، برای این نمایش 20 بازیگر را انتخاب و به مدت یک هفته روزانه 6 ساعت در همین سالن با آن‌ها تمرین کرده است.

نوایی خاطرنشان کرد: اجرای دوم با عنوان «عاشق» به کارگردانی بائورا سیگفوسدوتیر که ساعت 16 در سالن «کنش معاصر» به صحنه می‌رود، کاری از کشور ایسلند است که با یک بازیگر و به حالت مونودرام اجرا می‌شود.

دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی همچنین ادامه داد: این جشنواره که از شنبه 25 اردیبهشت‌ماه همزمان با افتتاح بخش تجسمی، آغاز به کرده است در بخش «رادیویی» هر روز ساعت 18:30 یک نمایش برگزیده و از پیش ضبط شده را در پلاتو اجرای مجموعه تئاترشهر همراه با عوامل و ایوب آقاخانی به عنوان یکی از داوران و کارشناس، پخش می‌کند که آن نمایش پس از پخش، مورد نقد و بررسی و داوری همزمان آثار قرار می‌گیرد، این کار که قرار است در بخش‌های دیگر هم انجام شود که امیدواریم باعث افزایش کیفی آثار شود.

او همچنین اظهار کرد: رادیو نمایش امسال حضور کمرنگ‌تری نسبت به سال‌های گذشته در جشنواره دارد و این را می‌توان به عنوان یک نقد به جشنواره وارد کرد. البته رادیو نمایش که قرار بود حامی این اقدام (رادیو تئاتر) جشنواره تئاتر دانشگاهی باشد و در این مورد توافقی را هم با جشنواره انجام داد، حمایت نکرد و تاکنون هیچ کدام از برنامه‌های ما از رادیو نمایش پخش نشده است.

نوایی ادامه داد: در هفته‌ی اول این جشنواره همزمان با برنامه‌ی رادیو تئاتر و تجربه‌های اجرا در سطح شهر (پلاتو مرکزی دانشکده سینما تئاتر، گالری یسنا، گالری سایه، پردیس باغ ملی، خیابان ولیعصر روبروی فرهنگستان هنر و خیابان جمهوری در تقاطع خیابان کارگر جنوبی)،نشست‌های تخصصی جشنواره در سالن کنفرانس تئاتر شهر در ساعت 18 برگزار می‌شود.

 نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی که از 25 اردیبهشت‌ماه به دبیری بهنام نوایی آغاز شده است، تا 8 خردادماه نیز ادامه دارد.


 

اخبار تئاتر

«من خیال تو نیستم» در ایرانشهر اجرامی‌شود

معرفی نامزدهای بخش پژوهش جشنواره‌ی تئاتر دانشگاهی

گزارش تصویری نمایش «قاطیغوریاس» کارگردان : امیر گیل

سالن انتظامی از این پس زیر نظر شورای سیاست‌گذاری فعالیت می‌کند.

«آرتیگوشه» در تماشاخانه سه نقطه روی صحنه می‌رود

«آرتیگوشه» در تماشاخانه سه نقطه روی صحنه می‌رود

«آرتیگوشه» در تماشاخانه سه نقطه روی صحنه می‌رود

نمایش"ماز" در خانه نمایش افتتاح شد

مسافرآستانه نمایش «گرگ دختر» را افتتاح کرد

«افسانه ببر» به دانشجویان و هنرجویان تئاتر تخفیف می‌دهد

«خدای کشتار» با بازی «نوید محمدزاده» روی صحنه می‌رود

انتقاد حمید جبلی به طراحان پوستر

رامین ناصر نصیر به «مجلس ضربت زدن» رحمانیان اضافه شد

مهلت ارسال متن به جشنواره تئاتر شهر رو به پایان است

«بیرون پشت در» در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود

«هم‌هوایی» در ترکیه، بلژیک و اتریش به روی صحنه می‌رود

اجرای مجدد «کسوف» پس از 5 سال

تئاتر مشترک ایران و آلمان در فرهنگسرای اندیشه