نیما دهقان که به تازگی اجرای نمایش «جاودانگی» را آغاز کرده تأکید کرد که این نمایش هیچ ارتباطی به رمان میلان کوندرا ندارد.

 

پایگاه خبری تئاتر از ایسنا: این هنرمند  گفت: انسان دوست دارد به مدینه فاضله و جاودانگی برسد و یکی از راه‌های رسیدن به این آرزو، انتخاب مهاجرت است و نمایش ما درباره همین مقوله است که البته چگونگی نشان دادن و تکنیک اجرایی آن مهم است.

او با اشاره به اینکه این نمایش به شیوه خاصی اجرا می‌شود، افزود: واقعا قصد ندارم روشنفکربازی دربیاورم اما دوست دارم ذهن تماشاگر برای دیدن این نمایش خالی از هر گونه تصویری باشد چون می‌خواهم کاملا او را درگیر کار کنم. بنابراین علیرغم علاقه‌ای که به دوستان عکاس تئاتر دارم، از آن‌ها خواسته‌ام فقط سه روز پایانی اجرا در کنار ما باشند و عکاسی کنند.

دهقان اضافه کرد: شکل ارائه نمایش ما به گونه‌ای است که نمی‌خواهیم هیچ تصویری از کار منتشر شود. به همین دلیل علیرغم اینکه بسیاری از عکاسان تئاتر دوستان صمیمی‌ام هستند، عکاسی از این نمایش ممنوع است هر چند که ما هم خیلی دلمان می‌خواهد مانند هر گروه دیگری عکس‌های زیادی از کارمان داشته باشیم اما در سه روز آخر اجرا با کمال میل در خدمت دوستان عکاس هستیم.

این کارگردان تئاتر همچنین با اشاره به اینکه نمایش «جاودانگی» کاری کاملا گروهی است، ادامه داد: در شکل دادن به این نمایش همه ما با یکدیگر نقش داشته‌ایم، یعنی همه نویسنده، کارگردان بازیگر و ... هستیم و به همین دلیل وظایف هیچ یک از ما تفکیک نشده است.

به گفته او، گروه اجراکننده این نمایش عبارتند از نیما دهقان، فرزین صابونی، منوچهر شجاع، امیر اسمی، احسان خبری، سینا کنعانیان، اکبر سلمانی و فرشاد فزونی.

نمایش «جاودانگی» هر شب ساعت 21  به مدت 40 دقیقه در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایران‌شهر روی صحنه است. این نمایش که اجرای آن از روز یکشنبه 14 شهریورماه آغاز شده، فقط 21 اجرا دارد و تا 9 مهرماه روی صحنه است.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater



اخبار تئاتر

فراخوان پذیرش اجراهای نیمه دوم سال ۹۵ در تماشاخانه «همای سعادت»

فروش بلیت تراژدی «براساس دوشس ملفی» آغاز شد

مدیر هنری هویت بصری سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شد

معرفی آثار راه یافته به یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان

«نیمروز اسکاتلند» به صحنه می‌رود

پنجمین شماره «پاراگراف» منتشر شد

تجلیل از اکبر زنجانپور و مریم معترف در جشنواره تئاتر شهر

اجرای «عجایب المخلوقات» و «مکبث» در تماشاخانه پالیز

نشریه‌ جدید "نقد هنر" منتشر شد

نیما دهقان «جاودانگى» را به تماشاخانه ایرانشهر می‌برد

معاون رئیس‌جمهور تئاتر ایوب آقاخانی را افتتاح می‌کند

«اُموفاجیا» در تماشاخانه دا روی صحنه می‌رود

فراخوان مسابقه مقاله‌نویسی «صدسالگی تئاتر کودک و نوجوان در ایران»

ناصر حسینی‌مهر با «بوف کور» در تئاتر شهر

کیومرث مرادی: قطعا نمایشم باز تولید نیست

مرضیه برومند به عنوان دبیر هفدهمین جشنواره تهران- مبارک منصوب شد

مسابقه عکس و پوستر جشنواره تئاتر کودک بین‌المللی شد+فراخوان

چخوف هم می‌تواند عده‌ای را «دلواپس» کند