مراسم تشییع مرحوم سعید کشن فلاح با حضور هنرمندان از حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به سوی قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

 

پایگاه خبری تئاتر: صبح امروز ۲۶ مهرماه مراسم تشییع پیکر سعید کشن فلاح از پیشکسوتان عرصه تئاتر با حضور هنرمندان از مقابل تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد. در ابتدای این مراسم پیکر این هنرمند و مدرس فقید هنرهای نمایشی برای وداع با صحنه‌های نمایش بر صحنه تالار اندیشه قرار گرفت و پس از آن به فضای باز حوزه هنری تشییع شد.

سپس محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باور نمی‌کردیم روزی پیکر ایشان در مقابل‌مان باشد اما تقدیر چنین بود، اظهار کرد: متأسفم که اکنون برای صحبت در خصوص ایشان باید از فعل ماضی استفاده کنم. استاد کشن‌فلاح شخصیت ارادت برانگیزی داشت و صفاتی در شخصیت ایشان بود که انسان را مجذوب خود می‌کرد. ایشان اهل ایمان، ایمان به خدا و قیامت بود. ایشان اسنانی مجاهد و اهل کار و خستگی‌ناپذیر بود.

وی ادامه داد: استاد کشن‌فلاح بی‌اعتنا به شهرت و بروز و ظهورهای رسانه‌ای بود و امروز متأسفانه به همین دلیل در رسانه‌ها حق ایشان ادا نشد. او بی‌تردید از طلایه‌داران و پیشگامان هنر انقلاب اسلامی بود و در قالب معلم و راهبری مشفق، دست جوانانی را گرفت که امروز از هنرمندان به‌نام هستند. ایشان شخصیتی بود که هر جا رفت تحول ایجاد کرد. حق ایشان به هنر ما بخصوص هنرهای نمایشی حق عظیمی است.

رئیس حوزه هنری تأکید کرد: ایشان در رختخواب در انتظار مرگ نبود و بعد از شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، در مسیر بازگشت رحلت کرد.

در ادامه تاجبخش فناییان از مدرسان تئاتر نیز با بیان اینکه سعید مثل همه زندگی کرد، مهربانی کرد، نامهربانی کرد، مهربانی دید و نامهربانی دید ولی پاک بود و زحمتکش، اظهار کرد: کسی که برای خانواده‌اش تا آخرین لحظه زندگی کار می‌کند، لابد جامعه‌اش را فراموش نمی‌کند، خیرخواه و مرد است. او به خانواده خیلی عشق می‌ورزید. خداوند از گناهان کوچک‌اش به خاطر خوبی‌های بزرگ‌اش می‌گذرد.

محمود عزیزی از هنرمندان با سابقه عرصه هنرهای نمایشی نیز در بخش دیگری از این مراسم، یادآور شد: وقتی به 4 دهه معاصر در زمینه تئاتر و آموزش نگاه کنیم، ردپای کشن‌فلاح قرص و محکم است. او یکی از ستون‌های مستحکم هنرهای نمایشی است.

وی با بیان اینکه آرزو می‌کنم هر از گاهی یاد بگیریم ذهن‌مان را شستشو دهیم، افزود: طبیعی است که آدم‌ها اگر در موقعیتی قرار می‌گیرند، نمی‌توانند پاسخگوی نیاز همه باشند. اگر تنگ‌نظری‌ها را کنار بگذاریم، کشن فلاح را به عنوان ستون پابرجای عرصه هنرهای نمایشی و آموزش عالی، می‌بینیم.

عزیزی تصریح کرد: جاهایی که بدنه هنرهای نمایشی می‌رفت تا صدمه ببیند، سعید کشن‌فلاح ایستادگی کرد ولی از او به درستی قدردانی نشد.

 

سعید کشن فلاح که از جمله اساتید و هنرمندان با سابقه تئاتر ایران بود، پس از مبارزه چندین ساله با بیماری دیابت، ۲۴ مهرماه در بیمارستانی در شهر همدان چشم از جهان فروبست.

این خبر به روز می‌شود...



 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater



اخبار تئاتر
 

وضعیت تعطیلی تئاتر شهر در ایام عزاداری

تالار مولوی «آخرین سفر» را تجربه می‌کند

علی رفیعی سال آینده به سالن استاد سمندریان می‌آید

«زبان کوهستانی» در مولوی روی صحنه می‌رود

فراخوان دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی «شناسایی استعدادهای تازه»

اعلام آمار مخاطبان دو نمایش‌ «از زیرزمین تا پشت‌بام» و «جاودانگی»

سالن انتظامی میزبان «نان سال های جوانی» خواهد شد

اولین جلسه کارگروه هیأت مدیره خانه تئاتر برگزار شد

نگاهي به «درباره تصویرت از من تجدیدنظر کن» / تصاویر و وانموده‌ها

16شهر کشور از عاشورا تا اربعین حسینی میزبان اجرای تئاتر می‌شوند

˝شراره˝ در خانه موزه استاد عزت اله انتظامی

علی سرابی «خدای کشتار» را بهمن‌ امسال روی صحنه می‌برد

جوایز و فرصت ارسال آثار بخش نمایشنامه نویسی سوگواره «خمسه»

آغاز نمایش«آخرین انار دنیا» در سایه

رضا کیانیان برای یک شب بازیگر نمایش دشت آرای شد

اختصاص یک نمایش به اعضای انجمن حمایت از حقوق کودکان

روایت"داستان جالب یک نویسنده"؛ هر روز با نقش آفرینی بازیگران متفاوت

نظر امیر دژاکام درباره «زنانی که به بزها خیره شده‌اند»

بخش نمایشنامه اقتباسی به جایزه بنیاد استاد محمد اضافه شد

بازیگران تازه‌ترین نمایش گروه هنری تئاتر پارکینگ معرفی شدند

تمدید مهلت ارسال مقالات سمینار پژوهشی «شهر، شهروندی و تئاتر»

موج نو میزبان «شکستنى، لطفاً با احتیاط حمل شود»

انتشار نمایشنامه «صدای شکستن سکوت» اثر حامد هوشیاری

تئاتر زرتشیان ایران منتشر شد

سیامک احصایی و حمید پورآذری کارگردانی مشترک می‌کنند

فصلنامه صحنه در دوره جدید فراخوان مقاله نویسی داد

«حکومت نظامی» مجوز اجرا گرفت

«مرگ هوتن» با بازی سحر دولتشاهی

دور جدید اجراها در تماشاخانه ایرانشهر آغاز می‌شود