معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص شایعاتی که مبنی بر تقدیم استعفایش به صالحی امیری پخش شده، گفت: چنین موضوعی واقعیت ندارد و چنین مسائلی را معلوم نیست با چه هدفی مطرح می‌کنند.

 

 
پایگاه خبری تئاتر:  علی مرادخانی در حاشیه نشست مدیران تئاتر غرب آسیا در تهران در جمع خبرنگاران گفت: آقای صالحی امیری از دوستان خیلی خوب من است و تعاملاتی با ایشان داشته‌ام و در زمینه مباحث مختلف هنری با او دیدار کرده و صحبت‌هایی داشتیم که بتوانیم کارهایی را باهم پیش ببریم.
 
مرادخانی تاکید کرد: معاونت هنری حوزه سیاسی نیست که چنین مطالب و موضع‌گیری‌هایی در آن مطرح می‌شود. ما قرار است در حوزه فرهنگ کار کنیم و تفاوتی نمی‌کند این کار چه طور و چگونه اتفاق بیفتد. من چه زمانی که در این مجموعه نبودم و چه حالا؛ همیشه در حوزه فرهنگ کار کردم اما اینکه بخواهیم از هیچ چیز و مسائلی که اصلا نیستند؛ مسئله درست کنیم و بگوییم مثلا مرادخانی استفعا کرده است؛ درست نیست پس اصلا طرح این مساله یک کار انحرافی است.
 
مرادخانی با اشاره به برگزاری نشست مدیران تئاتر غرب آسیا در تهران گفت: ما این کار را با دعوت از مدیران آسیایی شروع کردیم و معتقدیم گفت‌وگویی که هنرمندان می‌توانند با مخاطبان خود به صورت رودر رو از طریق تئاتر انجام دهند؛ ابعاد مختلفی دارد و ما می‌خواهیم با برگزاری یک نشست بین‌المللی به این موضوع سرعت بدهیم.
 
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای شروع این کار از کشورهای غرب آسیا آغاز کردیم چون با آنها دیدگاه‌های مشترکی داریم و در مجموع از یک بافت سیاسی و اجتماعی تقریبا مشترک برخورداریم و به دلیل همزیستی و بنیادهای تاریخی مشترک‌مان درکی کم و بیش متقابل در این مساله داریم.
 
مرادخانی ادامه داد: با باز شدن باب گفت‌وگو با کشورهای غرب آسیا در زمینه تئاتر می‌توانیم ورزیده‌تر شویم و در سال‌های آینده در زمینه‌های مختلف تعامل مان را بیشتر کنیم البته ما از کشورهای روسیه و گرجستان هم دعوت کرده بودیم اما موفق به حضور در این همایش نشدند.
 
مرادخانی با تاکید بر اینکه تئاتر کلا وارد دنیای جدیدی از گفت‌وگو شود، گفت: باید نگاه ویژه‌ای به مسائل پژوهشی در حوزه تئاتر به وجود بیاید و تئاتر جایگاه خود را در اقتصاد دنیا پیدا کند.
 
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در رابطه با سرنوشت ارسال آثار نقاشی موزه هنرهای معاصر به نمایشگاه رم آن را منوط به مجوزهای دولتی خواند و گفت: تاکنون رسم بر این بوده که چنین اتفاقاتی با اجازه وزیر می‌افتد.
 
مرادخانی ادامه داد: همین تابلوها تاکنون چندین سفر به کشورهای مختلف داشته‌اند این بار چون وسعت نمایشگاه زیاد است و 30 اثر ایرانی و 30 اثر جهانی قرار است به نمایشگاه رم فرستاده شوند چنین حساسیت‌هایی ایجاد شده است.
 
او ادامه داد: از طرف دیگر در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هم انواع حرف‌ها را مطرح کرده و حساسیت‌ها را بالا برده‌اند.
 
مرادخانی خاطرنشان کرد: ما همه نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور ، دیوان محاسبات ، مجلس شورای اسلامی و تمام مجموعه دفاتر حقوقی را پیگیر این جریان قرار داده‌ایم و این نهادها همگی ناظر بر موضوع هستند اما ارسال آثار به نمایشگاه رم منوط به این است که یک جمع بندی اتفاق بیفتد.
 
وی یادآور شد: متاسفانه ما با مساله تغییر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خلأ حضور وزیر مواجه هستیم که کمی کارها را به تعویق انداخته است. امیدواریم به زودی تکلیف کار مشخص شود اما فعلا هیچ اتفاق اجرایی نیفتاده است و کارها به صورت اداری پیگیری می‌شود.
 
مرادخانی همچنین با اشاره به بعضی از صحبت‌هایی که پیرامون این نمایشگاه مطرح می‌شود مبنی بر اینکه این آثار به رم می‌روند و برایشان اتفاقی می افتد گفت: وقتی ما با کشورهایی دوست هستیم و می‌خواهیم همکاری کنیم نباید چنین اتهاماتی بزنیم زیرا این اتهامات در قاموس دیپلماسی و مناسبات بین المللی درست نیست باید این موارد را از موضع واقعی و عاقلانه بررسی کنیم.




صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater



اخبار تئاتر

خوانش «من، کالیبان» در سالن موج نو

فصل دوم فستیوال میکرولیو آغاز شد

پارسا پیروزفر با «ماتریوشکا» در تماشاخانه پالیز

اجرای «آخرین سفر» آغاز شد

هنرمندان از مالیات ۹% معاف شدند

«آخرین سفر» در تالار مولوی

اجرای «همشهری لیر»در تماشاخانه باران

«نبش قبر خاطرات یک مرد زنده که سال ها پیش مرده بود» در تالار محراب

هیات انتخاب تئاتر خیابانی سومین سوگواره خمسه معرفی شدند

یوسف باپیری: نمی‌توانستم در صف انتظار تئاترشهر و ایرانشهر بمانم

«عروسی خون» در تالار محراب

اجرای «آن که گفت آری، آن که گفت نه» آغاز شد

«قدم زدن با اسب» اثری تاثیرگذار در تاریخ معاصر ایران است

«ویولون تایتانیک» را به ایران می‌آورند

«موسیو ابراهیم» به یاد داوود رشیدی اجرا می‌شود

مراسم تشییع مرحوم سعید کشن فلاح برگرار شد

خوانش «بلندی ملال» به کارگردانی لیلی رشیدی در چارسو

نفیسه روشن بازیگر نمایش «معاشر» شد

˝خاندان مرگ˝در تماشاخانه پالیز

˝چشم های بسته از خواب˝ اجرا می‌شود

روس‌ها «مرد بالشی» یعقوبی را برگزیدند

آغاز فعالیت نخستین مرکز تخصصی مشاوره تئاتر

برنامه‌های نمایشی تئاتر مولوی اعلام شد