سیما تیرانداز، کارگردان نمایش «جیمی جامپ» با اشاره به مضمون اجتماعی این اثر، فوتبال را بهانهای برای بررسی موضوعاتی چون فساد، شرطبندی، و تفاوت نسلها دانست. او از روایت تراژیک و جدی این نمایش بهعنوان تجربهای متفاوت و مینیمالیستی در کارنامه کارگردانیاش یاد کرد.
بیش از 25 هزار مخاطب تنها از سه نمایش «یک روز تابستانی»، «بی تابستان» و «خاموشی دریا» در تماشاخانه ایرانشهر دیدن کردند.
کارگردان «آدمکش» با اشاره به دراماتورژی که روی متن اصلی انجام داده است، عنوان کرد در این نمایش از فضای رئالیستی متن فاصله گرفته و اثری انتزاعی را روی صحنه خواهد برد.
مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر در پیامی از خبرنگاران و اهالی عرضه خبر و رسانه تقدیر کرد
نمایش «لیلا... و چند مسافر» به کارگردانی محمد رحمانیان با 6814 مخاطب به اجراهای عمومی خود در تماشاخانه ایرانشهر پایان داد.
تئاتر امروز در مقايسه با سالهاي ابتدايي دهه ٧٠ كه رضا بهبودي و همنسلانش تحصيل و تمرين حرفهاي نمايش را پيشه كردند شكل و شمايل متفاوتي گرفته است. عدهاي عنوان «دوران گذار» را برايش برگزيدهاند، گرچه مشخص هم نيست اين گذار به همين زوديها گذر كند. فعلا همهچيز با شيب تند و ميلي افسارگسيخته به سوي سراب افزايش فروش و ثبت ركورد تعداد تماشاگران در حركت است. چنين اوضاعي تشخيص سره از ناسره را براي مخاطب غالبا جوان و نوجوان تئاتر دشوار ميكند. در چنين شرايطي چطور ميتوان به هنرمند و اصولا تئاتر اعتماد كرد؟ چطور شخصي به صفت هنرمندي متصف ميشود؟ با رضا بهبودي به بهانه ايفاي نقش در نمايش «يك روز تابستاني» به كارگرداني پارسا پيروزفر به گفتوگو نشستهايم. تركيبي كه راه خود را از سال ٧٥ و در نمايش «بينوايان» به كارگرداني بهروز غريبپور آغاز كرد اما سال ٩٠ با نمايش «گلنگري گلن راس» به كارگرداني پيروزفر وارد فاز تازهاي شد. حالا ٧ سال از اولين همكاري جدي اين دو در كنار يكديگر ميگذرد و با دقت در ويژگيهاي موجود در آثار پيروزفر و بازيهاي همواره با صلابت بهبودي ديگر ميتوان در يك مورد اطمينان خاطر داشت؛ حداقل اينجا دوران گذار گذشته و ميتوان گفت با دو چهرهاي مواجه هستيم كه به درياي متلاطم گيشه و فروش تن نميدهند و برخلاف بسياري، ميان حيات شخصي و هنريشان گسستي وجود ندارد.
ایوب آقاخانی از آماده سازی نمایشنامه «گربه روی شیروانی داغ» تنسی ویلیامز برای اجرا در مجموعه ایرانشهر خبر داد و گفت: این نمایش توجه مرا در 9 سالگی به تئاتر جلب کرد.
نمایش «بی تابستان» به کارگردانی امیررضا کوهستانی شامگاه یکشنبه 14 مردادماه با استقبال مخاطبان در سالن استاد سمندریان اجرای عمومی خود را آغاز کرد.
اتابک نادری به نمایش «آدمکش» به کارگردانی زری اماد پیوست.
حجتالاسلام احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شامگاه جمعه 12 مردادماه به تماشای نمایش خاموشی دریا به کارگردانی نیما دهقان در تماشاخانه ایرانشهر نشست.
کارگردان نمایش آدمکش گفت: با ایجاد 70 درصد تغییر در نمایشنامه غرب مغموم اثر مارتین مک دونا، نمایشنامه آدمکش تولید شد که با بهرهگیری از سبک مدرن قصهای جهانشمول را روایت میکند.
«لیلا و چند مسافر» قرار است برایمان چند قصه تعریف کند؛ اما قصه کلیشه و نخنما هستند و وجه تازهای از یک رویداد مذهبی ارائه نمیدهد. رحمانیان از جهان درامهای مذهبیش فاصله گرفته است.
تماشاخانه ایرانشهر پس از آنکه در محاصره غرفههای خوراکی قرار گرفته بود، از حصار شکل گرفته توسط شهرداری آزاد شد.
حمیدرضا آذرنگ از احتمال اجرای نمایش «خنکای ختم خاطره» در آبانماه خبر داد.
نمایش "آدمکش" به کارگردانی زری اماد در سالن ناظرزده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه خواهد رفت.
موسیقی - نمایش «لیلا ... و چند مسافر» به کارگردانی محمد رحمانیان هفته پایانی اجراهای خود را سپری می کند.
محمد رحمانیان میگوید کتمان نمیکنم در «لیلا و چند مسافر» برخلاف سایر آثار مذهبیاش به روایت مرسوم از دین نزدیک شده چراکه این نمایش مذهبی برخی از نشانههایش را از اتفاقاتی بیرون از چهارچوب ذهنی روشنفکران میگیرد
حسین پارسایی با اشاره به انتقادهای مطرح شده درباره عملکرد شورا گفت: من اخلاقی و حرفهای کار کردم و با کسی زد و بند نکردم اما اگر خروجی اشکال داشته میپذیرم. معتقدم تئاتر مدیریت قاطع و کوبنده را برنمیتابد. باید ملاحظه روابط و آدمها را کرد او همچنین وعده داد سه مساله را از خروجی این نشست با خبرنگاران به شورای سیاستگذاری ایرانشهر منتقل کند که شامل دریافت تضمین اجرا از گروههای اجرایی، بررسی تعداد پیشنهاداتی که ربط پیدا میکند به یک تهیهکننده خاص و برخورد با انصرافدهندگان میشود.
این روزها ضلع غربی تماشاخانه ایرانشهر و خروجی سالن سمندریان در محاصره بازارچه تابستانی قرار گرفته است.
پوستر نمایش«خاموشی دریا» به کارگردانی نیما دهقان رونمایی شد.