غلامرضا موسوی تهیه کننده فیلم «کیک محبوب من» درباره حواشی به وجود آمده درباره این فیلم توضیحاتی ارائه داد.
چیویتل اجیوفور بازیگر فیلم سینمایی «۱۲ سال بردگی» در یک همکاری با نتفلیکس و در کنار شارلیز ترون در فیلم «محافظ قدیمی» بازی میکند.
جشنواره لومیر بخش جدیدی را مختص بهترین فیلمهای بازسازی شده در بخش اصلی خود، ایجاد کرد.
کافیست فقط به یاد روزگار قریب بیفتیم تا توانایی کیانوش عیاری در سریالسازی را به یاد آوریم. نام، خود بر عیار یک سریال میافزاید. از یک سو شاهد انبوهی از سریالهای سرسری و سری دوزی شده و تکراری هستیم که بودجههای کلانی میگیرند که گاهی هزینه آنها بیش از ارزش و اعتبار کیفی خود اثر است و در آنتن هم شکست میخورد و جز نارضایتی مخاطب حاصلی ندارد اما کارگردانی مثل کیانوش عیاری کارگردان امتحان پس داده با سابقه درخشان در سریالسازی بهدلیل مشکلات مالی باید چندین ماه دچار وقفه در سریالسازی شود!
فیلمهای کمدی دهه ۶۰ هم ما را میخنداند اگرچه از ارزش هنری این آثار راضی نبودیم اما در نبودِ تفریحاتِ سالم، خانواده را میبردیم برای دیدنشان تا حالِ همه خوش شود. از دهه ۷۰، کم کم میزان خندهدار بودن این آثار کم شد، و کم شد، و کم شد تا در دهه نود، که دیگر نمیخندیم!
در جامعه ايران پا گذاشتن به عرصه طنازي و بيان ديدگاهها و انتقادات به زبان طنز و شوخي، همچون پاي گذاشتن در ميدان ميني پرخطر است و هنرمند يا نويسندهاي كه به ورود در اين عرصه خطر ميكند، در برداشتن هر گام بايد مواظب باشد كه پايش را جاي غلط نگذارد تا حساسيت گروه يا دسته يا قشر يا جماعتي را بر نينگيزد، خواه اين گروه يا جماعت اهالي يك قوم و طايفه خاص باشند يا به باورهاي ويژهاي تعلق خاطر داشته باشند. به همين دليل معمولا سازندگان آثار كمدي ترجيح ميدهند به سري كه درد نميكند، دستمال نبندند و براي ايجاد موقعيتهاي خندهدار از كليشههاي رايج و ظرفيتهاي بارها تكرار شده بهره بگيرند.
زفيرلي در تقسيمبندي كارگردانان سينماي كشور ايتاليا در رديف چهرههايي چون «لوئيجي رامپا و والريوروزليني» قرار ميگيرد. كارگردانهايي كه به اشكال مختلف در پي احياي صداهاي فراموش شده در زمينه ادبيات داستاني و ادبيات نمايشي در قالب هنر سينما هستند. ميراثي كه چنين سينماگراني براي آينده سينما برجاي گذاشتند، يادآوري اين نكته بود كه مديوم سينما با كمي مطالعه و سختگيري به خود، ميتواند به عنوان كشف و ثبت هر رويداد كوچك و بزرگ تاريخي و ادبي و هنري مورد استفاده قرار گيرد.
این هفته شبکه نمایش به مرور آثار مجید انتظامی آهنگساز کشورمان می پردازد.
دریافت کنندگان ستاره در پیادهرو مشاهیر هالیوود در سال ۲۰۲۰ معرفی شدند.
کارگردان سرشناس ترکیه با شرکت در یک مستر کلاس در شانگهای از چیزهای مورد علاقهاش، وسواس سینمایی و عشقش به فیلمسازان درگذشته گفت.
فیلم سینمایی «روسی» به کارگردانی امیرحسین ثقفی مردادماه اکران میشود.
عزتالله انتظامی خرداد امسال ۹۵ ساله میشد، مردی که پسرش درهیچ مراسمی پس از فوتش درباره او صحبت نکرد و با وجود تمام کارهای خیرخواهانهای که «آقای بازیگر» در طول حیاتش انجام داد معتقد است تاریخ بهترین قضاوت را راجع به او خواهد کرد.
تا به حال پنج، 6 اثر سینمایی درباره سرداران بزرگ جنگ ایران و عراق و تعداد بیشتری فیلم، راجعبه وقایع تاریخی جنگ تحمیلی ساخته شده است که تنها تعداد معدودی از آنها موفق بودند. سریال «سیمرغ» درباره دو شهید خلبان احمد کشوری و علی اکبر شیرودی و سریال «شوق پرواز» با محوریت زندگی سرلشکر عباس بابایی، از نمونههای تلویزیونی فیلمسازی درباره سرداران شهید هستند. در بخشی از سریال «در چشم باد» هم به شخصیت شهید حسین باقری اشاره میشود و او البته در مستند بازسازیشده «آخرین روزهای زمستان» هم شخصیت محوری بود.
اختتامیه شانزدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» برگزار شد و با معرفی برگزیدگان بخشهای مختلف از آنها تقدیر به عمل آمد.
«بنفشه افریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی در ادامه حضور بینالمللی خود در جشنوارههای جهانی، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره طرابلس را از آن خود کرد.
اعضای جدید شورای پروانه نمایش فیلمهای سینمایی طی جلسهای با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند.
«ال مثل الویس» به نویسندگی و کارگردانی سپیده میرحسینی وارد مراحل فنی شد.
شان پن قصد کارگردانی فیلم جدیدی با عنوان «روز پرچم» را دارد که در آن دخترش دیلن پن نقشآفرینی خواهد کرد.
قربان محمدپور کارگردان فیلم سینمایی«دختر شیطان» بار دیگر در اینستاگرامش به وضعیت اکران فیلمش اعتراض کرد.
براساس آخرین شنیدهها محمدحسین مهدویان هم اکنون پیش تولید اثر جدید خود را آغاز کرده و تابستان امسال فیلمبرداری این اثر سینمایی را برای حضور در جشنواره فیلم فجر کلید خواهد زد.
سينماي كمال تبريزي در كجا ايستاده است؟ اين سينما با عبور از خط قرمزهاي (دستوري) و تلاش در جلبتوجه به نوعي يك «ماشين توخالي» است. اين اصطلاح لئون تروستكي است. اين ماشين تو خالي تلاش ميكند ذهن و جسم شما را چند ساعتي اسير كند. بعد مانند سردردي كوتاه از دست آن خلاص ميشويد. كليت اين سينما چنين است.