وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی جداگانه اعضای شورای بازبینی فیلم های سینمایی را منصوب کرد.
«پرویزخان» برخلاف آنچه انتظار میرفت، فیلم موقعیت است و نمیتواند قهرمان خود را در تقابل با فضاهای داستانی متعدد، کنشمند نشان دهد.
فیلم «بی بدن» یکی از فیلمهای خوب جشنواره فجر است. شاید این فیلم از معدود آثار سینمایی باشد که نقش نویسنده پررنگ ترین است.
گویی سازندگان فیلم «نپتون» فراموش کردند که باید فیلم بسازند و قرار نیست با چند گوشه و کنایه و ایهام و اشاره داستان را پیش ببرند. در این فیلم از هنر بازیگری هم، هیچ خبری نیست.
انسانهای زجر کشیده و آسیب دیده از زمین و زمان به اندازه کافی بر پرده نقرهای ظهور و بروز داشته و برای مخاطب سینما آشنا هستند و فقط یک فیلمساز «جسور» میتواند در نخستین تجربه کارگردانی خود چنین انسانهایی را بازآفرینی کند.
میرو از آن دسته آثاری است که پیام ارزشمند و محترمی در دل خود داشته اما در به تصویر کشیدن آن به زبان سینما موفق نبوده و به همین خاطر هم تاثیرگذاری لازم را ندارد.
افسانه بیمنطق و مسئولیت گریز فیلم نپتون گرفتار وضعیت طاهره به همین سادگی است اما روش دیگری را برای مقابله با مشکلات خود انتخاب کرده است.
سالهای پایانی دهه بیست تا نیمه دهه سی، سالهایی سرشار از حادثه و اتفاقهای مهم است که هر یک از آنها میتواند دستمایه تولید چند فیلم و سریال شود.
با احتساب گذر ۱۰ ساله از فیلم ملکه آلیشون، کارگردان اثر تلاشی قابل تقدیر داشته و میتوان با حمایت از وی و دیگر استعدادها، به سینمای کودک جانی تازه بخشید و از خلق آثار سفارشی با کودک، به تولید فیلمهایی برای کودک و نوجوان رسید.
فیلم سینمایی "نبودنت" درامی کسلکننده با همان فرمول تکراری همیشگی است که نمونههای آن را در سالهای اخیر بارها و بارها در سینمای ایران تماشا کردهایم.
پروندههای جنایی جذابیت فوق العادهای برای سینماگران داشته و در قالب ژانر پلیسی-جنایی به تولید آثار گوناگون منتهی میشود. در بسیاری مواقع تنها به برداشتی آزاد از یک پرونده واقعی میپردازند که (بیبدن) ساخته را در این دسته قرار داد.
سالها پیش و جایی حوالی نیمه نخست دهه هشتاد، بخشی در جشنواره فیلم فجر بهنام سینمای معناگرا راه افتاد و آثار زیادی هم در آن به نمایش درآمد، فیلمهایی از جنس سینمای مخاطب خاص که در اکران توفیقی نیافتند و تعدادی از آنها هم هیچگاه رنگ پرده را ندیدند.
انیمیشن سینمایی "رویاشهر" به رغم آنکه در فرم، تکنیک و بداعتهای بصری دستاورد چشمگیری برای سینمای ایران به ارمغان نیاورده اما از حیث محتوا اثر قابلتوجهی است.
آپاراتچی فارغ از اینکه از شانسهای موفقیت در بخشهای مختلف جشنواره چهل و دوم محسوب میشود شانس گیشه دارد و این فیلم نمونهای است از سینمایی است که به دور از شعارزدگی، حرف خود را با زبان طنز و به دور از دستاندازی به کلیشهها بیان میکند.
پرویز خان از آن دسته فیلمهایی است که روح زندگی در آن موج میزند و به بهترین شکل تماشاگر را با خود همدل و همراه میسازد، دقیقاً همان چیزی که سینمای ایران بهشدت به آن نیاز دارد.
در نشست فیلم سینمایی «مجنون» مطرح شد «اگر فکری به حال شهرک سینمایی دفاع مقدس نشود، دیگر نمیتوان فیلم جنگی ساخت».
هفتمین روز جشنواره فیلم فجر با برگزاری نشست خبری فیلم «نبودنت» به پایان رسید.
کارگردان فیلم «شور عاشقی» با بیان اینکه مجید مجیدی در طول ساخت این پروژه در کنار گروه بوده است،گفت: دوست دارد فیلم بعدی خود را با موضوع ورود کاروان حسینی به کوفه بسازد.
فیلم «پرویز خان» با حضور دختر پرویز دهداری و جمعی از مدیران و چهره های فوتبالی و غیر فوتبالی در برج میلاد خانه جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.
کارگردان فیلم سینمایی «احمد» گفت: شهید احمد کاظمی ، مدیر تراز اول جمهوری اسلامی است و به نظرم برای نیاز امروز مدیران و همه مردم باید به این شخصیت پرداخت.
داوران جشنواره فیلم فجر در بخش های مختلف معرفی شدند.