هیئت انتخاب نماینده ایران در اسکار، فیلم سینمایی «علت مرگ نامعلوم» به کارگردانی علی زرنگار و تهیهکنندگی مجید برزگر را به عنوان نماینده رسمی سینمای ایران برای رقابت در آکادمی اسکار ۲۰۲۶ به اتفاق آراء انتخاب کرد.
در نشست «شب سعید راد» با اشاره به جایگاه این بازیگر در زمانی که موج نو سینمای ایران به ستاره احتیاج داشت، از بازیگرانی سخن به میان آمد که سالهاست در غربت ماندهاند در حالیکه همیشه دلسوز مملکت بودند و تاکید شد که «آنها را با عینک دیگری ببینیم.»
خانه سینما نسبت به پیشنویس سند ملی سینما اعلام نظر و مخالفت صریح خود را با آن، اعلام کرد.
وارد باشگاه ۱۰۰ میلیاردیها شدن چه فرمولی دارد؟ در تاریخ سینمای ایران تنها ۵ وارد این باشگاه شدهاند؛ «فسیل»، «هتل»، «تگزاس ۳»، «تمساح خونی» و «مست عشق». شاید با نگاه به این فیلمها بشود این فرمول را کشف کرد.
فیلم سینمایی «بیبدن» به کارگردانی مرتضی علیزاده رکورد فروش آنلاین را در کمتر از ۲۰ روز شکست و از ده و نیم میلیارد تومان عبور کرد.
فراخوان شرکت در چهاردهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم های ورزشی ایران تا اول شهریور تمدید شد.
جشنواره بینالمللی فیلم بوسان با تاکید بر نزدیکتر کردن مخاطبان به فیلمهای مستند، یک جایزه جدید برای فیلم مستند، به جوایزش افزود.
قرارداد سرگروهی ۶ فیلم جدید برای اکران در سینماها ثبت شد.
مسعود دهنمکی برای ساخت اسپینآف (فصل چهارم) «اخراجیها» پروانه ساخت درخواست کرد.
ساعت ۶ عصر را نمیتوان نقد کرد، چون کسی نمیتواند با آن وارد چالشی جدی شود که حالا در این چالش طرف کار بایستد یا روبهروی آن. با چیزی طرفیم که اساسا معنای فیلم سینمایی نمیدهد و این حکمی نیست که براساس سلیقه من یا شما صادر شود یا براساس یک دیدگاه بهخصوص راجعبه هنر و سینما استنتاج شده باشد. این حکم بدیهی است که با استناد و ارجاع به بدیهیترین اصول و چهارچوبهای هنر سینما میشود به آن رسید.
مشکل اصلی ساعت 6 صبح پرداخت و اجرای ضعیف مدیری از سوژهای است که فیالنفسه سوژه بدی نیست اما همین سوژه نسبتا خوب آدم کاربلدی میخواهد تا با پرداختی درست آن را تبدیل به فیلمی پرکشش نماید. «ساعت 6 صبح» بار دیگر این فرضیه را اثبات میکند که مهران مدیری برای ساخت یک اثر ماندگار احتیاج به زمان بیشتری به اندازه یک سریال دارد و زمانی که قرار است یک داستان را در طول90 دقیقه جمع و جور کند عاجز میشود.
فیلم از لحاظ فرم در تمامی سطوح ضعفهای آشکار دارد و انگار در یک شهر هرت بیقانون، فیلمبرداری شده است.ریتم فیلم بسیار کند و حوصله سربر است و مخاطب بیش از ۱۵ دقیقه دوام نمیآورد و بر خی سالن را ترک میکردند.
دقایق پایانی فیلم که صحنه در تصرف نویسنده، کارگردان و بازیگر است، جذابیتهایی دارد که از فیلمهای معمول پلیسی ایرانی انتظار ندارید، هر چند از شخصیت مهران مدیری دور نیست، اما این دقایق آخر از پس حل و فصل چالشهای مهم فیلم از آن جمله شخصیتپردازیهای ناقص، خردهداستانهای رها شده، منطق داستانی ضعیف و شلوغی بیمعنی صحنه بر نمیآید.
دویست و پنجاه و هشتمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلمنگار ویژه مرداد 1403 در 112 صفحه منتشر شد.
فیلم «آه سرد» نامزد دریافت جایزه بزرگ داوران از جشنواره ریچموند در آمریکا شد.
فیلم سینمایی «تمساح خونی» که روند نزولی فروش را از هفته قبل آغاز کرده دیگر پرفروش ترین فیلم سال ۱۴۰۳ نیست و آثار جدید نظیر «پول و پارتی» در حال جابه جایی رکوردها هستند.
فیلم سینمایی «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی در ششصد و بیست و دومین نشست باشگاه فیلم فرهنگسرای ارسباران به نمایش در میآید و پس از آن نقد و بررسی میشود.
فیلم سینمایی «خدای جنگ» وارد مراحل فنی شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تازهترین صحبتهای خود ضمن اظهارنظر درباره بازگشت «پرستو صالحی» به کشور، جزئیات بیشتری را از تشکیل یک نهاد برای شفافسازی وضعیت هنرمندانی که برای فعالیت دچار مشکل میشوند، ارائه کرد.
پوستر فیلم سینمایی «در آغوش درخت» در آستانه اکران در سینماهای سراسر کشور منتشر شد.
یست و یکمین جشنواره فیلم زردآلوی طلایی ایروان در کشور ارمنستان برندگان جوایز افتخاری و رقابتی خود را اعلام کرد.