فیلم جدید سهیل بیرقی با عنوان «بیداد» با بازی امیر جدیدی، سروین ضابطیان و لیلی رشیدی به جمع رقبای جایزه گوی بلورین جشنواره معتبر کارلوویواری پیوست. این فیلم در بخش مسابقه اصلی جشنواره به نمایش درمیآید، جایی که بابک جلالی نیز به عنوان یکی از داوران حضور دارد. پنجاه و نهمین دوره این رویداد سینمایی از ۱۳ تا ۲۱ تیر در جمهوری چک برگزار خواهد شد.
دومین اکران مردمی فیلم سینمایی تمساح خونی با حضور جواد عزتی، عباس جمشیدی فر و شبنم قربانی بازیگران و کامران حجازی تهیهکننده فیلم در پردیس سینمایی اکومال کرج و در جمع مردم مهماننواز این شهر برگزار شد.
روزنامه اعتماد از تعیین بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای سازمان اوج و سراج خبر داده است.
جواد عزتی خطاب به مخاطبان «تمساح خونی» گفت: اگر در حال حاضر سینما رونق دارد، به برکت حضور شماست.
حسین مهکام برای یک فیلم کمدی با بازی حامد بهداد پروانه نمایش گرفته است.
فیلم اتاق معلمان The Teachers' Lounge در باشگاه «سینما اندیشه» در فرهنگسرای اندیشه نمایش و نقد و بررسی میشود.
محمد حمزهای معتقد است در شرایطی که نمیتوان از حقوق مادی و معنوی تولیدکنندگان یک اثر سینمایی صیانت کرد، اکران آنلاین فیلم بدون نمایش در سینماها را یک شوخی بیمزه دانست و تصریح کرد: با اکران آنلاین گویا خودمان تصمیم گرفتهایم فیلممان را قاچاق کنیم و من این اتفاق را یک قاچاق محترمانه میدانم.
یکی از فیلمهای پرسروصدای جشنواره فجر سال گذشته «بیبدن» ساخته مرتضی علیزاده بود که پیش از اینکه پایش به جشنواره برسد، جنجالهایش شروع شد. این فیلم در بخش «نگاه نو» جشنواره که مختص فیلماولیهاست پذیرفته شد و جرقه اولین جنجال از همینجا زده شد.
مریم سعادت بازیگر نقش همسر پرویز دهداری در فیلم سینمایی پرویز خان از سیمرغ نگرفتن سعید پورصمیمی و وضعیت کمدیهای سخیف سینما گلایه کرد.
دومین برنامه سینماتک خانه سینما دوازدهم اردیبهشت، با نمایش و نقد فیلم مستند «بیست روز در ماریوپُل» برگزار میشود.
قرارداد اکران و سرگروهی سه فیلم «تاوان»، «نیلگون» و «قلهک» در جلسه شورای صنفی نمایش ثبت شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که محمد خزاعی تا پایان دولت در سازمان سینمایی کشور به کار خود ادامه میدهد.
«روز مبادا» به کارگردانی فائزه عزیزخانی اکران آنلاین میشود.
در گزارش پیشرو با نگاهی به متغیر درصد تغییر نرخ تورم، درصد افزایش قیمت بلیت سینما در فاصله سالهای 1365 تا 1402 را بررسی کردیم.
رجانیوز نوشت: هم سینماگران و هم مدیران پلتفرم ها حاضرند که به ازای پول، هر نوع محتوای نابهنجار و غیراخلاقی تولید شود و از این جهت میان هنرمند و صاحب پلتفرم تفاوت چندانی وجود ندارد.
سالنهای سینما در پنج روز هفته میتوانند در همه ساعات روز بلیط را به قیمت ۸۰ هزار تومان بفروشند.
اکران پرمخاطبترین فیلم غیرکمدی سال "بی بدن" ادامه دارد و شباهت روایت جنایی موجود در فیلم با پرونده قتل دختری نوجوان، همچنان گریبان فیلم را گرفته است.
دختر کیومرث پوراحمد در مورد روز حادثه میگوید: «پدرم اکثرا هر چند وقت یک بار از شخصی که در شمال میشناخت ویلا اجاره میکرد و به شمال میرفت، چون میخواست بنویسد و خلوت کند. معمولا هم تنها به آنجا میرفت؛ یعنی اولینبار نبود که تنها به شمال رفته بود. قرار بود به تهران برگردد، چون قرارهای مختلف داشت، اما ناگهان آن اتفاق افتاد؛ روز حادثه صاحب ویلا به آنجا رفت و با آن صحنه روبهرو شد و به پلیس اطلاع داد. همه خانواده هر کدام به نوع خودمان بر این موضوع تاکید داریم که پدرمان شمال نرفت که خودش را بکشد.»
انتظار همه ما این است، افرادی که در این سطح مدیریتی قرار میگیرند و در هیئتمدیره یک پلتفرم عظیم هستند، کافی بود اشاره کنند که بعضی از تهیهکنندگان یا بازیگران به تعهدشان یا اخلاقیات پایبند نیستند. در این صورت نهتنها کسی ایرادی نمیگرفت، بلکه تأیید هم میکرد.
زمانی بود که در جشنوارههای مهم خارجی هر سال فیلمی به صورت رسمی از ایران داشتیم. در حال حاضر فقط بگیر و ببند و توبیخ است که چرا فیلمها بدون مجوز در جشنوارههای خارجی شرکت میکنند و وزارت ارشاد مجبور است جلوی این فیلمها را بگیرد. درحالی که باید فضای کار برای سینماگران باز شود تا فیلمها در مسیر رسمی و بدون دعوا در چنین رویدادهای معتبری شرکت کنند.
جایزه بزرگ جشنواره کازابلانکای مراکش به «برندهها» رسید