فیلم جدید سهیل بیرقی با عنوان «بیداد» با بازی امیر جدیدی، سروین ضابطیان و لیلی رشیدی به جمع رقبای جایزه گوی بلورین جشنواره معتبر کارلوویواری پیوست. این فیلم در بخش مسابقه اصلی جشنواره به نمایش درمیآید، جایی که بابک جلالی نیز به عنوان یکی از داوران حضور دارد. پنجاه و نهمین دوره این رویداد سینمایی از ۱۳ تا ۲۱ تیر در جمهوری چک برگزار خواهد شد.
رضا عطاران در فیلم «صدام» به ایفای نقش میپردازد.
همزمان با ادامه اکرانهای فیلم سینمایی «آپاراتچی»، پوستر جدید این فیلم منتشر شد.
ترانه علیدوستی بازیگر شناختهشده سینما از چند روز قبل به دلیل ابتلا به یک بیماری نامشخص در بیمارستان کسری تهران بستری شده است.
چهل و ششمین جشنواره بینالمللی فیلم مسکو با حمایت وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه از ۳۱ فروردین با حضور پررنگ سینمای ایران در بخشهای مختلف کار خود را آغاز کرد.
فیلم سینمایی «مست عشق» با ردهبندی سنی ۱۵+ و آغاز پیشفروش بلیت آماده اکران شده است.
ناصر آبشلی از اعضاء صنف دستیاران فیلمبردار و متخصص نور در سینمای ایران امروز ۲ اردیبهشت ماه از دنیا رفت.
در آستانه برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، پنج کتاب پرخواننده انتشارات بنیاد سینمایی فارابی بازنشر میشود.
عدهای از فیلمسازان این روزها سخت مشغول ساخت کمدیهای گیشهپسندی هستند که از این راه فروش خوبی نیز به دست آوردهاند. در این میان نکته قابلتوجه این است که گیشه سینمای ایران چند سالی است که با فیلمهای کمدی و طنز اشغال شده است. برای اثبات این مدعی کافی است نگاهی به لیست پرفروشترین فیلمهای سینمای ایران بیاندازیم که تا رتبه پانزدهم آن، که متعلق به فیلم «ملاقات خصوصی» است، خبری از گونههای دیگری از سینما نیست.
در ادامه حضور بینالمللی فیلم سینمایی «حبس مجرد» به کارگردانی محمدحسام حدادیان این فیلم در جشنواره لیفت آف توکیو حضور خواهد داشت.
قادر آشنا به سمت دبیر «هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران» منصوب شد.
عباس رافعی با استقبال از اینکه ساخت فیلمهای اجتماعی در اولویتهای سازمان سینمایی در سال جدید باشد، خطاب به مدیران گفت: اینقدر سینما و سینماگران را خطرناک نبینید چون با یک فیلم که کالایی فرهنگی است، نمیتوان جامعهای را آشفته کرد.
فریده اوزال شریک تُرک فیلم سینمایی مست عشق در اظهارنظری به تعویق اکران این فیلم واکنش نشان داد و نوشت: تمام دعواهای مطرح شده حقوقى پیشین نیز با محكوميت طرف ایرانی خاتمه يافته و برخی هنوز بهصورت پروندہ باز باقی ماندہ است. آنچه درخصوص اكران فيلم در ایران و تركيه نيز مطرح میشود مانند ادعاهای پیشین، قصوری را متوجه طرف ترکیهای نمیکند. عدم اكران بهموقع و اخذ نمايش فيلم در هر دو كشور نيز برعهده تهيهكننده فعلی است.
پانصدوهشتادمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران، دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ به فیلم «کتاب تصویر» به کارگردانی ژان لوک گدار (محصول سال ۲۰۱۸) اختصاص دارد.
لیلا حاتمی بارها درباره پدرش زندهیاد علی حاتمی صحبت کرده و از او خاطرات زیادی نقل کرده است، اما اخیرا بریدهای از گفتههای او درباره پدرش منتشر شده که در آن، علی حاتمی را نه صرفا به عنوان یک پدر، بلکه به عنوان یک کارگردان میستاید. این اظهارات از آنجایی که خیلی احساسی و البته درست مطرح شده بسیار به دل مخاطبان نشسته است.
از چند دهه پیش به این سو، دولت چین اجازه داد تا فیلمهای آمریکایی در این کشور به نمایش در بیایند و همین مساله باعث رونق سالنهای سینما در این کشور شد. البته باید توجه داشت که دولت چین چنین سیاستی را مثل بسیاری از کشورهای دیگر اجرا نکرد که اکران داخلیشان را برای همیشه به فیلمهای هالیوودی واگذار کردهاند و از همان ابتدا آثار هالیوود را برای رونقبخشی به سالنهای داخلیاش طوری مورد استفاده قرار داد که در نهایت بتواند وابستگیاش را قطع کند.
پوستر جشنوارههای سینمایی محل اعلان و تبلیغ نهادهای برگزارکننده و شعارهای گلدرشتشان نیست.
مریم بحرالعلومی با اشاره به اینکه قصه «قطع فوری» در دورهای روایت میشود که حس ترس از مرگ در جامعه بسیار پر رنگ بود، تأکید کرد: «قطع فوری» فیلمی در ستایش مرگ است.
سابق بر این گفته میشد شبکههای ماهوارهای برای تبلیغ فیلمهای سینمای ایران هزینهای از سازندگان دریافت نمیکنند اما بر اساس شنیدههای موثق ما سال گذشته از سینمای ایران رقم بیش از صد میلیارد تومان به شبکه ماهوارهای جم تبلیغ داده شده و پخشکنندهها برای تبلیغ و دیده شدن فیلمشان هزینههای هنگفتی را پذیرفتهاند.
عضو هیات انتخاب بخش فیلم کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با اشاره به این که با لحاظ کردن خردهفرهنگهای ایرانی به سراغ انتخاب آثار رفتیم، اظهار داشت: این که فیلمسازی بر اساس قومیت و دغدغه شخصی خود فیلم بسازد از روحیه خودجوش او ناشی میشود.
مهرداد فرید با اشاره به اینکه فروش بالای فیلمهای سینمایی دستاورد سینماگران است، تأکید کرد: تنها در صورتیکه اکثر فیلمهای سینمایی به فروش نسبتاً خوبی برسند و یک منحنی نرمال در نمودار فروش آثار سینمایی ایجاد شود، میتوان آن را دستاورد دولت دانست.