هیئت انتخاب نماینده ایران در اسکار، فیلم سینمایی «علت مرگ نامعلوم» به کارگردانی علی زرنگار و تهیهکنندگی مجید برزگر را به عنوان نماینده رسمی سینمای ایران برای رقابت در آکادمی اسکار ۲۰۲۶ به اتفاق آراء انتخاب کرد.
تهیهکننده فیلم سینمایی «نیلگون» با اشاره توفیق آثار کمدی در سینما و معمایی در شبکه نمایش خانگی گفت: که اگر همین امروز، فیلمنامه مشابهی به دست من برسد، به سرمایهگذار خواهم گفت که ساخت چنین فیلمی، فایدهای نخواهد داشت و به بازگشت سرمایه نخواهد رسید.
«آبی روشن» دومین فیلم سینمایی بابک خواجهپاشا، ملودرامی جادهای است که توانسته به مدد خردهروایتهای فیلمنامه، برخلاف بسیاری از ملودرامهای تلخ، امیدبخش باشد و المانهای مذهبی را نیز در اثر جانمایی کند.
فیلم «روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ پس از حدود پنج سال از هفته آینده روی پرده سینماها میرود.
دفتر پخش «هدایت فیلم» فیلمهای «شبگرد»، «عینک قرمز» و «زعفرانیه کوچه ۱۴» را برای اکران آماده میکند.
از همان زمان که بچه بودیم، او «آقای بازیگر» بود؛ هنرمندی بزرگ و به همان نسبت مردمی.
جشنواره بین المللی دانانگ ویتنام از ۱۲ تا ۱۶ تیر ماه در ویتنام برگزار خواهد شد.
ویژه برنامه کیارستمی به مناسب سالروز تولد این هنرمند در قالب اجرای یک پادکست حضوری و نمایش فیلم در موزه سینما برگزار خواهد شد.
انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران با انتشار اطلاعیهای از نامزدهای ریاست جمهور خواست، برای آشنایی مردم علاقمند به فرهنگ و هنر به سئوالات هشتگانه خانه سینما و نیز پرسشهای این انجمن پاسخ دهند.
فیلم سینمایی «این جمعیت قابل کنترل» با رونمایی از تیزر آماده اکران است.
رضا کیانیان در آستانه زادروزش، به حال و احوال این روزهای کشورمان میاندیشد، اینکه فرزندان ایران زمین، چگونه فردایی را پیشرو دارند.
تهیهکننده فیلم «کوچه ژاپنیها» با ابراز امیدواری از اینکه در اکران فیلمهای غیرکمدی عدالت بیشتری برقرار شود، از حکومتِ سالندارها و فیلمهای کمدی در اکران و اختصاص سانسهای فوقالعاده شبانه به آنها و نیز سانسهای شبانه سینماها برای تئاترهای آزاد پرفروش انتقاد کرد.
رامتین شهبازی معتقد است: در سینمای ایران و جهان تعداد فیلمسازانی که دارای دستگاه فکری سامانمند و بینش شخصی مشخص باشند و نیز افکار و ایدههایشان مکتوب باشد، بسیار کم است و احمدرضا معتمدی یکی از آنهاست.
سیدمحمدمهدی طباطبایینژاد مدیر کل اسیق ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در واکنش به صحبتهای اخیر «روحالله سهرابی» از او خواست تا اسامی پنجاه فیلم توقیفشده در دولت دوازدهم را رسانهای کند
تاکشوی فریدون جیرانی از فیلیمو و فیلمنت پخش میشود.
از آنجایی که بهاره للهی عضو انجمن فیلم کوتاه ایران بود، رئیس هیئت مدیره این انجمن در نامهای از مدیر عامل خانه سینما خواسته بود این حادثه را پیگیری کند.
یکی از ابرچالشهای سینمای ایران که همواره با آن درگیر بودهایم، مسئله سانسور و ممیزی است. ممیزی در سینمای ایران دارای خطوط قرمزی است که بسته به زمان، مکان، اشخاص، حدود و ثغورش دستخوش تغییرات محسوسی است. برخی فیلمسازان همواره کارت بلانش دارند و تقریباً سراغ هر سوژهای بروند، میتوانند اثرشان را بسازند اما گروهی دیگر حتی توان تأییدیه گرفتن برای نام مطلوب فیلمشان را هم ندارند. این ممیزی دردسرساز و بیقاعده قطعاً یکی از دردسرهای بزرگ سینمای ایران است که باید برایش فکری کرد.
طراح بدلکاری فیلم «تمساح خونی» عنوان کرد که جواد عزتی به عنوان کارگردان، برخلاف بسیاری از پروژهها، در یکی از صحنههای تعقیب و گریز سخت فیلم، خودش در صندوق عقب خودرو نشست و ما آن صحنه را ضبط کردیم.
قسمت سوم سریال در انتهای شب به کارگردانی آیدا پناهنده، ماجرای جدایی دو شخصیت اصلی سریال ماهی و بهنام است. در این قسمت پدر ماهی تازه بعد از طلاق رسمی آن دو از اتفاق خبردار میشود و عکسالعملش پرخاش و عصبانیت از دخترش است. هرچند بعدتر سراغ دامادش هم میرود و یک سیلی هم در گوش او میخواباند.
این روزها نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری برنامههای فرهنگی خود را بازگو میکنند؛ اما هنر در سایه قرار گرفته است، اصلیترین مسائل هنرمندان که تولید آزادانه اثر هنری است در محاق است و کسی به آن توجه نمیکند، به نظر میرسد نامزدهای این دوره بیشتر دو رویکرد اقتصادی و دستوری دارند و همه به معیشت و آبونان هنرمندان توجه کرده و برآنند تا مشکلاتی ازایندست را رفع کنند، درحالیکه برنامه مدونی برای تولید ندارند و تصورشان این است که با چند دستور و «باید» مشکل هنر و هنرمندان و تولیدات آنان حل خواهد شد.
فروش سینمای ایران به مرز ۵۰۰ میلیارد تومان نزدیک میشود و در هفته گذشته فیلمها افزایش فروش خوبی را تجربه کردهاند.