هیئت انتخاب نماینده ایران در اسکار، فیلم سینمایی «علت مرگ نامعلوم» به کارگردانی علی زرنگار و تهیهکنندگی مجید برزگر را به عنوان نماینده رسمی سینمای ایران برای رقابت در آکادمی اسکار ۲۰۲۶ به اتفاق آراء انتخاب کرد.
کارگردان فیلم «شور عاشقی» با بیان اینکه مجید مجیدی در طول ساخت این پروژه در کنار گروه بوده است،گفت: دوست دارد فیلم بعدی خود را با موضوع ورود کاروان حسینی به کوفه بسازد.
فیلم «پرویز خان» با حضور دختر پرویز دهداری و جمعی از مدیران و چهره های فوتبالی و غیر فوتبالی در برج میلاد خانه جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.
کارگردان فیلم سینمایی «احمد» گفت: شهید احمد کاظمی ، مدیر تراز اول جمهوری اسلامی است و به نظرم برای نیاز امروز مدیران و همه مردم باید به این شخصیت پرداخت.
داوران جشنواره فیلم فجر در بخش های مختلف معرفی شدند.
حمیدرضا پگاه دعوت از سعید پورصمیمی برای نقش اول فیلم «پرویز خان»، فیلمنامه متفاوت و سوژه خاص این اثر را از دلایل همکاری خود در این فیلم سینمایی عنوان کرد.
نشست خبری فیلم «آسمان غرب» با یادی از بیتا فرهی، حضور تعدادی از فرماندههان ارتش، فرزندان شهدا و ادای احترام به شهید شیرودی و همرزمانش برگزار شد.
کارگاه «فیلمنامه نویسی و تولیدات مشترک» با حضور سارا نعلبندیان از کشور ارمنستان در موزه سینما برگزار شد.
دست اندرکاران فیلم سینمایی «پرواز ۱۷۵» که این روزها در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده است، خطاب به رییس سازمان صدا و سیما نامه نوشتند و انتقاداتی را نسبت به برنامه «هفت» مطرح کردند.
طراح صحنه سینما «تمساح خونی» با بیان اینکه« تمام لوکیشنهای این فیلم بازسازی شده اند، ادامه داد: این فیلم تاریخ مصرف ندارد.
نشست خبری فیلم سینمایی «پروین» درباره زندگی پروین اعتصامی پایان بخش ششمین روز جشنواره فیلم فجر بود.
کارگردان و جمعی از بازیگران فیلم سینمایی «ملکه آلیشون» با اشاره به اینکه تولید این کار ۱۰ سال به طول انجامید از مولفه های این اثر سینمایی گفتند.
کارگردان، بازیگران و عوامل «آبی روشن» با اشاره به ویژگیهای این فیلم از صداقت و باور به مضمون این اثر گفتند.
عوامل انیمیشن «ببعی قهرمان» عنوان کردند این فیلم قصد دارد به بچهها امید بدهد و به آنها بگوید، تلاش کنند تا به هر چیزی که میخواهند برسند.
فیلم سینمایی «شناور» به کارگردانی شهابالدین حسینپور اکران خود را در سینماهای منتخب «هنروتجربه» از ۲۵ بهمن ماه آغاز خواهد کرد.
احساسگرایی، اخلاق و ضد اخلاق، اتفاقات تصادفی و بدون منطق کلاسیک از دیگر مواردی است در ژانر ملودرام همیشه مورد توجه فیلمسازان بوده است و بهروز شعیبی این قواعد بازی را میشناسد و در مسیر ژانر فیلم حرکت کرده است جز عنصر تعلیق که از مهمترین عناصر اصلی ژانر ملودرام است.
«آپاراتچی» یک فیلم شریف و سالم است. مهندسی خوبی بر مصائب فیلمسازی یک عاشق سینما طراحی کرده و در هر فصل، بهرهمندی موشکافانهای از موقعیتها به عمل آورده تا مخاطب، در هر فصل از فیلم، با جریان جدیدی از روایت مواجه شود.
بهروز شعیبی با فیلم «آغوش باز» روند ناامید کننده ای که با فیلم «بدون قرار قبلی» آغاز کرده بود تمکیل کرده است آن هم به شکلی که دشوار است باور کنیم خود او پشت دوربین دو فیلم قابل دفاع «دهلیز» و «سیانور» بوده است.
«بهشت تبهکاران» به همان مشکل تاریخی آثاری از این دست مبتلا شد که ترافیک تردد آدمهای بسیار و مهندسی دیالوگگویی آنها، وجه تمرکز بر هسته مرکزی داستان را الکن کرده و مخاطب را خیلی زود نسبت به تماشای ادامه فیلم دلسرد میکند.
مجید انتظامی از خاطرهسازترین آهنگسازان سینمای ایران، پس از یک دهه دوری از فعالیتهای سینمایی، با آهنگسازی فیلم «مجنون» به جشنواره فیلم فجر آمده است. او آقازادهایست که آقازادگی نکرده است.
«مجنون» فیلم مهمی است، اما به لحاظ ساختار و تکنیک حرف تازه ای ندارد. در «مجنون» با فیلمی مواجه هستیم که قصه ندارد و از نداشتن یک فیلمنامه منسجم رنج میبرد، صحنههای جنگی به شدت زیاد است و هویت بصری که در آن شکل نمیگیرد و بیان روایت آشفته و شلخته میشود.