هیئت انتخاب نماینده ایران در اسکار، فیلم سینمایی «علت مرگ نامعلوم» به کارگردانی علی زرنگار و تهیهکنندگی مجید برزگر را به عنوان نماینده رسمی سینمای ایران برای رقابت در آکادمی اسکار ۲۰۲۶ به اتفاق آراء انتخاب کرد.
فیلم نه قصه مشخصی دارد، نه اهداف شخصیتها و دلایل رفتارشان برای تماشاگر مفهومی دارد. اتفاقاتی که در طول داستان برای کاراکترها رخ میدهد به درستی تعریف نشده و قطعاً پس از دیدن اسم فیلم با انبوهی از سوالات بی پاسخ مواجه میشوید.
«رگهای آبی» قرار بود فیلمی درباره فروغ باشد، اما در نهایت بیشتر شبیه به یک تلاش ناموفق برای بازسازی زندگی او شده است. نه قصهگویی فیلم به اندازه کافی عمیق است، نه بازیها آنقدر باورپذیرند که مخاطب را درگیر کنند.
پژمان جمشیدی در نشست خبری فیلم سینمایی آنتیک در جشنواره فیلم فجر گفت: دلار شده ۸۳ تومان؛ آقای پزشکیان چه شد؟
نشست رسانهای فیلم «ترک عمیق» بهکارگردانی آرمان زرینکوب، شنبه ۱۳ بهمن ماه، در دومین روز از چهلوسومین جشنواره فیلم فجر با اجرای محمدرضا مقدسیان و باحضور آرمان زرینکوب (کارگردان)، محسن چگینی (تهیهکننده)، محمد حسینیوند (تدوینگر)، مجید لیلاجی (طراح صحنه و لباس)، رضا بابک و بابک انصاری (بازیگران فیلم) برگزار شد.
فیلم «بازی خونی» با روایت رویدادهای تاریخی و مبارزات انقلابی شهر آمل، سوژهای ناب را به تصویر میکشد، اما در سایه ضعفهای هنری و اجرایی، نتوانسته عمق لازم را برای مخاطب ایجاد کند و از ایجاد اثری ماندگار بازمانده است.
ابوالفضل جلیلی در فیلم جدیدش "داد" به سراغ نوجوانانی رفته که در کانون اصلاح و تربیت به سر میبرند. فیلمی پر از نمادپردازیهای عمیق، اما با ساختاری پراکنده که ممکن است مخاطب را سردرگم کند.
بهروز افخمی گفت: از کسانی که نویسندگان خوبی هستند و خودشان را در زمینه داستاننویسی، فیلمسازی یا مستندسازی مستعد میدانند، میخواهم سراغ نوشتن رمان یا ساختن فیلم مستند درباره مهرجویی بروند، اگر رمان خوبی در این زمینه نوشته شود من خودم خریدارم.
مدیر بخش جایزه مردمی چهل و سومین جشنواره فیلم فجر از جزییات روند جمع آوری آرای مردمی جشنواره گفت.
بلیت فروشی استانی چهل و سومین جشنواره فیلم فجر ۴۳ از صبح روز یکشنبه ۱۴ بهمن ماه بهمن ماه در ۶۱ سالن سینما در ۳۱ استان کشور آغاز خواهد شد.
«۱۹۶۸» درامی اجتماعی تاریخی با داستانی یک خطی است که عناصر دراماتیکش به ضرب و زور و با وصله و پینه بهم متصل می شوند.
در روزهای ابتدایی برگزاری جشنواره چهل و سوم فیلم فجر تصویر تورج الوند بازیگر فیلم «اشک هور»منتشر شد.
فیلم سینمایی «ممنوعالخروجی» به کارگردانی جلال اشکذری در بخش ویژه جشنواره فیلم فجر به نمایش درمیآید.
بار اصلی فیلم جدید حاتمیکیا به دوش مریلا زارعی است، ویژگیهای خاص بازی او در نقش مادر، مثل ظرافت در احساسات، قدرت در لحظات حساس و رنج و نگرانیهای درونی، که معمولاً از نقاط قوت بازیهای زارعی است در این کاراکتر هم بهخوبی نمایان شده است.
درام «ترک عمیق» با آنکه تلاش کرده تا در مسیر اخلاق و شرافت گام بردارد اما به دلایلی چون «نبود زیرساختهای روانشناختی» و «رمزگشایی اندک در فصل فینال» نمیتواند مخاطب را از فضای گنگی که ساخته، راضی نگهدارد.
«صیاد» پتانسیل این را داشت تا با بهرهبردن از ارتباط زناشویی علی سرابی و مارال بنیآدم، لحظات عمیقتری را در زندگی شخصی شهید به تصویر بکشد اما آنچه فیلم در این وجه ماجرا از پس آن برنیامد، باورپذیرساختن همین ارتباط برای مخاطب است.
در دومین روز از چهل و سومین جشنواره فیلم فجر و به یاد جلیل شعبانی، سه فیلم سینمایی و یک پویانمایی (انیمیشن) در کاخ جشنواره به نمایش درمی آید.
مشکل فیلم «صیاد» در ارائه تصویری ناقص از سپهبد شهید علی صیاد شیرازی را می توان در نبود شخصیتپردازی مناسب درباره صیاد شیرازی و شخصیت هایی چون بنیصدر و بی توجهی به تاریخ مکتوب دانست.
تیزر فیلم سینمایی «خاتی» همزمان با حضور در چهلوسومین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.
نشست خبری فیلم سینمایی «ترک عمیق» به کارگردانی آرمان زرین کوب و تهیهکنندگی محسن چگینی در جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
دویست و شصت و چهارمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلمنگار ویژه بهمن ۱۴۰۳ در ۱۳۸ صفحه منتشر شد.