هیئت انتخاب نماینده ایران در اسکار، فیلم سینمایی «علت مرگ نامعلوم» به کارگردانی علی زرنگار و تهیهکنندگی مجید برزگر را به عنوان نماینده رسمی سینمای ایران برای رقابت در آکادمی اسکار ۲۰۲۶ به اتفاق آراء انتخاب کرد.
در حالی که کمتر از ۵۰ روز تا زمان نهایی معرفی فیلم به آکادمی اسکار باقی نمانده، به نظر میرسد با توجه به فیلمهایی که تاکنون اکران شدهاند، باید امیدوار بود تا مهرماه فیلمی مناسب با شرایط اسکار در ایران روی پرده برود.
دختر بیتا فرهی در پی رونمایی از تندیس مادرش در موزه سینما نوشت: باید مفهوم واژه «تندیس» را به درستی فهمید؛ اهمیت تندیس در شباهتش نیست بلکه در شمایل و نمادی است که از آن هنرمند به جا میماند.
فدراسیون تنیس در یک اقدام عجیب به یک بازیگر دیگر سمت داد و مشخص نیست دستاورد حضور سلبریتیها در بدنه اجرایی ورزش چه چیزی است.
علیرضا داودنژاد گفته است: نابازیگرها استعداد بیشتری برای غافلگیر کردن ما دارند. بیشتر به ناخودآگاهشان اجازه عمل میدهند و در نتیجه آن تنوعی که در حالات و رفتارها به دنبالش هستیم، در نابازیگر بهتر اتفاق میافتد تا در بازیگری که با خود آگاهی، همه اجزای حالات و رفتار و گفتار خود را کنترل میکند.
در فیلم سینمایی «مست عشق» تلاش برای هم مسیر شدن با قهرمانان در مسیر قهرمانیشان بیثمر میماند با این وجود فیلم همچنان وجه لطیف و رویکرد معمایی کارهای حسن فتحی در سریال سازی را حفظ کرده است.
«فیلمهای کودک وقتی به رونق رسید، یک عده آدمی که کارشان این نبود، فکر کردند اگر در فیلمهایشان یکی دو تا خرس و خرگوش برقصانند و دو سه ترانه و آواز بگذارند، فیلم کودک ساخته اند و از بازار گرم سینمای کودک بهره بردهاند و همین به اعتبار و جذابیت سینمای کودک لطمه زد.»
ابراهیم حاتمیکیا معتقد است که فیلم «بوی پیراهن یوسف» تصورش را از مفهوم انتظار مشخص میکند.
اکران مردمی فیلم سینمایی «قلب رقه» داستان حضور یک ایرانی در مسئولیت رسانهای داعش همزمان با سینماها در شهرهای بدون سینما آغاز شد.
فیلم سینمایی "سودابه" ساخته محمدعلی سجادی از ۳۱ مردادماه روی پرده خواهد رفت.
سازنده تندیس بیتا فرهی با بیان اینکه بانی ساخت این مجسمه خود این هنرمند فقید بوده است، گفت: سال گذشته مشغول ساخت مجسمهای بودم و زمانی که خانم فرهی تصاویر مربوط به آن را مشاهده کرد به شوخی از من پرسید چه زمان مجسمه مرا میسازی. قصد داشتم به مناسبت تولدشان سردیسی کوچک را تقدیم کنم اما این اتفاق رخ نداد.
مجسمه هایپررئال بیتا فرهی رونمایی شد.
بخش هایی از گفت وگوی مسعود کیمیایی در سال 93 و حواشی آن را در ادامه میخوانید.
ملاقات با جادوگر که با ریتم تندی آغاز شده بود در اواخر، ریتمش را از دست داد و افول کرد. چیزی که از این اثر بعید بود در حالیکه مخاطب انتظار داشت، فیلم ریتمش را از دست ندهد.
در میان کارگردانان سینمای ایران، بیهیچ شائبهای، علی حاتمی یکی از چند نام بزرگیست که برای همیشه در تاریخ این هنر، ماندگار خواهد بود. هنرمندی که از طریق فرم و ساختار فیلمهایش، از لحن و زبان شاعرانه شخصیتهایش گرفته تا مضامین ایرانی و اصیلی که در آثارش ارائه کرد، سبک شخصی خود را معرفی کرد.
جشنوارههای ملبورن، ادینبورو، کلگری و نیوزیلند؛ چهار جشنوارهای هستند که میزبان این فیلم سینمایی میشوند.
خواندن و پخش آوای خوانندگان تیتراژها در جذب مخاطب تاثیر مهم دارد و از آن سو باعث شهرت خواننده و رونق کار او میشود، اما مافیای این عرصه و دستهای سوداگر پنهان و آشکار، مانع بروز و ظهور استعدادهای جدید میشوند.
سینمای ایران با توجه به توسعه روزافزون سالنهای سینما باید در مقابل ابتلا به سانسور و ناامنی بازار چارهاندیشی کند و با توسل به هرگونه شگرد ممکن از تولید انبوه فیلمهای سینمایی وانماند. عقبنشینی در تولید یعنی میدان باز کردن برای آنها که رسما در انتظار واردات فیلم خارجی هستند.
گویی بازماندههای دولت سیزدهم در وزارت فرهنگ و ارشاد، آخرین دست و پاهای خود را میزنند تا سلطه سلیقه و گفتمان خود بر تقدیر سینما را بهزعم خود تدبیر کنند.
حسن معجونی فیلم سینمایی «لیلی با من است» ساخته کمال تبریزی را برای نابینایان توضیحدار کرد.
تیزر جدید فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی با صدای عرفان یوسفزاده منتشر شد.