«فراخوان» چهلوچهارمین جشنواره ملی فیلم فجر به دبیری منوچهر شاهسواری منتشر شد. بر اساس این فراخوان، فرصت ثبتنام فیلمهای متقاضی از روز شنبه ۱۷ آبان آغاز و تا ۲۵ آبان ماه ادامه خواهد داشت.
محمدرضا فرجی مدیر امور رسانههای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر عنوان کرد سه فیلم «خروج»، «درخت گردو» و «شنای پروانه» در روز دوم جشنواره به سانس فوق العاده رسیدند.
با اولین اکران فیلم سینمایی «پدران» در پردیس چاسو از پوستر این فیلم منتشر شد.
با طولانی شدن روند آمادهسازی فیل«خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی، فیلم سینمایی «پسرکشی» به کارگردانی محمدهادی کریمی بهعنوان اولین فیلم فهرست رزرو وارد بخش مسابقه جشنواره سیوهشتم شد.
نشست خبری فیلم بی صدا حلزون به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده در دومین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
نشست خبری فیلم تومان به کارگردانی مرتضی فرشباف در دومین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
نشست خبری فیلم شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت در دومین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
حکایت «درخت گردو»، حکایت رنج و محنت و تنهایی است. حکایت برگهایی که بر زمین میریزند، طفلهای معصومی که شوربختانه پرپر شده و بچههای بهشت لقب میگیرند و مردی جوان که در اوج آرزومندی و خواست زندگی، داغدار غمی دائمی و حُزنی جانکاه میشود.
فیلم بی صدا حلزون به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
فیلم تومان به کارگردانی مرتضی فرشباف در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
«خروج»، برخلاف ادعاهای مطرح شده، از نظر سیاسی فیلمِ آنچنان تند و رادیکالی نیست. آنچنان بُرّنده و مهاجم نیست. مخصوصا در شرایط ملتهبِ امروزِ این جامعه. «خروج» بیشتر «عاشقانه» است.
بابک حمیدیان در پاسخ به برخی مطالب مطرح شده در برنامه هفت به دنبال انصرافش از جشنواره فجر نوشت.
نشست خبری فیلم «شنایپروانه» با حضور عوامل و بازیگران فیلم آغاز شد.
نشست خبری «بیصداحلزون» با حضور عوامل و بازیگران این فیلم در پردیس ملت برگزار شد.
نشست خبری فیلم «تومان» با حضور عوامل و بازیگران فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
فیلم و فیلمنامه، بر اساس الگوی ژانری تریلرهای سیاسی جنگ سرد شکل گرفتهاند که پدرِ فرمی اکثرشان هیچکاک است چه در آثار خودش، چه در تمامی آثاری که پس از گرم شدن تنور «همه جاسوس شورویاند مگر آنکه خلافاش ثابت شود» در دوران مککارتیسم ساخته شدند
عامهپسند فیلمی دربارهی یائسگی است. زنان جوان در فیلم، بیش از هر کسی با زنان سالخورده در نبرد هستند تا زندگی و کسب و کار را از سالخوردهها بدزدند.
تجربه و ساخت آثاری توسط مردان که توانسته حس زنان، مسائل، مشکلات، دغدغه ها، نیازها و … زنان را به گونه ای بازنمایی کند که زنان با آن همذات پنداری داشته باشند، وجود «سبک زنانه» را نفی می کنند. به نظر می رسد سهیل بیرقی با سومین اثر خود توانسته تا حد زیادی این فاصله را از بین ببرد.
اما لباس شخصی با وجود همه هزینههای انجام شده برایش، جعلی است؛ منظورم صحت تاریخی روایات آن نیست، بلکه بهلحاظ فرمی ارژینال نیست و وامدار کارهای محمدحسین مهدویان است. حتی بازیگر نقش اول آن (مهدی نصرتی که از تئاتر آمده) بسیار تلاش دارد تا شبیه نوید محمدزاده ایفای نقش کند؛ حتی با گریمی شبیه به فیلم لانتوری.
حاتمى کیا با استفاده از پلان هاى بى دلیل طولانى و بدون کاربرد، باوجود آنکه سعى بر آن داشته تا با نشان دادن طبیعت بکر، زیبایى مزرعه ى پنبه، غروب خورشید در راستاى جاده ها و حرکت قطاروار تراکتورها مخاطب را دچار حظ بصری کند اما در این امر شکست خورده اى بیش نیست و بیننده را خسته و بى رمق به دقایق پایانى مى کشاند تا در انتها آنچه را که خودش از پیش مى دانسته را به وى عرضه کند.
سالور بار دیگر نشان داد که میتوان یک کارگردان و جامعهشناس بود و سیاهیهای جامعه را به مخاطب نشان داد. فیلم سالور فلاکتها را در چشم مخاطب فرو میکند و به او اجازه تنفس برای همراهی نمیدهد.