پنجشنبه , ۲۹ آبان, ۱۴۰۴
جشنواره فیلم فجر | صفحه 106
انتشار فراخوان چهل‌وچهارمین جشنواره ملی فیلم فجر؛ ثبت‌نام از ۱۷ تا ۲۵ آبان

انتشار فراخوان چهل‌وچهارمین جشنواره ملی فیلم فجر؛ ثبت‌نام از ۱۷ تا ۲۵ آبان

«فراخوان» چهل‌وچهارمین جشنواره ملی فیلم فجر به دبیری منوچهر شاهسواری منتشر شد. بر اساس این فراخوان، فرصت ثبت‌نام فیلم‌های متقاضی از روز شنبه ۱۷ آبان آغاز و تا ۲۵ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

سه فیلم به سانس فوق‌العاده رسیدند/ رقابت «درخت گردو» با «خروج» دوشنبه 14 بهمن 1398 12:25

سه فیلم به سانس فوق‌العاده رسیدند/ رقابت «درخت گردو» با «خروج»

محمدرضا فرجی مدیر امور رسانه‌های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر عنوان کرد سه فیلم «خروج»، «درخت گردو» و «شنای پروانه» در روز دوم جشنواره به سانس فوق العاده رسیدند.

پوستر «پدران» منتشر شد دوشنبه 14 بهمن 1398 12:24

پوستر «پدران» منتشر شد

با اولین اکران فیلم سینمایی «پدران» در پردیس چاسو از پوستر این فیلم منتشر شد.

«خورشید» مجید مجیدی به «فجر ۳۸» نرسید/ «پسرکشی» جایگزین شد دوشنبه 14 بهمن 1398 12:15

«خورشید» مجید مجیدی به «فجر ۳۸» نرسید/ «پسرکشی» جایگزین شد

با طولانی شدن روند آماده‌سازی فیل«خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی، فیلم سینمایی «پسرکشی» به کارگردانی محمدهادی کریمی به‌عنوان اولین فیلم فهرست رزرو وارد بخش مسابقه جشنواره سی‌وهشتم شد.

فیلم- نشست خبری فیلم بی صدا حلزون‎ دوشنبه 14 بهمن 1398 11:47

فیلم- نشست خبری فیلم بی صدا حلزون‎

نشست خبری فیلم بی صدا حلزون به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده در دومین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

فیلم- نشست خبری فیلم تومان دوشنبه 7 بهمن 1398 11:42

فیلم- نشست خبری فیلم تومان

نشست خبری فیلم تومان به کارگردانی مرتضی فرشباف در دومین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

فیلم- نشست خبری فیلم شنای پروانه دوشنبه 14 بهمن 1398 11:31

فیلم- نشست خبری فیلم شنای پروانه

نشست خبری فیلم شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت در دومین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

درباره «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان/ یک ملودرام آخرالزمانی دوشنبه 14 بهمن 1398 00:00

درباره «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان/ یک ملودرام آخرالزمانی

حکایت «درخت گردو»، حکایت رنج و محنت و تنهایی است. حکایت برگ‌هایی که بر زمین می‌ریزند، طفل‌های معصومی که شوربختانه پرپر شده و بچه‌های بهشت لقب می‌گیرند و مردی جوان که در اوج آرزومندی و خواست زندگی، داغدار غمی دائمی و حُزنی جانکاه می‌شود.

فیلم- گفتگو با عوامل فیلم بی صدا حلزون در جشنواره 38 فجر دوشنبه 14 بهمن 1398 04:38

فیلم- گفتگو با عوامل فیلم بی صدا حلزون در جشنواره 38 فجر

فیلم بی صدا حلزون به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

 گفتگو با عوامل فیلم سینمایی تومان در جشنواره فیلم فجر دوشنبه 14 بهمن 1398 04:25

گفتگو با عوامل فیلم سینمایی تومان در جشنواره فیلم فجر

فیلم تومان به کارگردانی مرتضی فرشباف در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

درباره فیلم «خروج»/ انسانی‌ترین فیلم ده سال اخیر حاتمی‌کیا دوشنبه 14 بهمن 1398 00:00

درباره فیلم «خروج»/ انسانی‌ترین فیلم ده سال اخیر حاتمی‌کیا

«خروج»، برخلاف ادعاهای مطرح شده، از نظر سیاسی فیلمِ آنچنان تند و رادیکالی نیست. آنچنان بُرّنده و مهاجم نیست. مخصوصا در شرایط ملتهبِ امروزِ این جامعه. «خروج» بیشتر «عاشقانه» است.

نامه تند بابک حمیدیان به برنامه هفت: از تریبون آزاد می‌ترسید/ چک تهیه‌کننده «مغز استخوان» هم نقد شد! دوشنبه 14 بهمن 1398 00:00

نامه تند بابک حمیدیان به برنامه هفت: از تریبون آزاد می‌ترسید/ چک تهیه‌کننده «مغز استخوان» هم نقد شد!

بابک حمیدیان در پاسخ به برخی مطالب مطرح شده در برنامه هفت به دنبال انصرافش از جشنواره فجر نوشت.

 مطمئنم که ریتم نمی‌افتد و فکر نمی‌کنم تغییری در فیلم  صورت بگیرد دوشنبه 14 بهمن 1398 00:42
در نشست خبری فیلم «شنای‌پروانه» مطرح شد:

مطمئنم که ریتم نمی‌افتد و فکر نمی‌کنم تغییری در فیلم صورت بگیرد

نشست خبری فیلم «شنای‌پروانه» با حضور عوامل و بازیگران فیلم آغاز شد.

کاشت حلزون بخشی از فیلمنامه بود و اصلا قصد تبلیغ نداشتم دوشنبه 14 بهمن 1398 00:38
در نشست خبری «بی‌صداحلزون» مطرح شد:

کاشت حلزون بخشی از فیلمنامه بود و اصلا قصد تبلیغ نداشتم

نشست خبری «بی‌صداحلزون» با حضور عوامل و بازیگران این فیلم در پردیس ملت برگزار شد.

اگر زمان فیلم کوتاه‌تر از این شود حس زیبایی شناختی فیلم را درگیر می‌کند دوشنبه 14 بهمن 1398 00:32
در نشست خبری فیلم «تومان» مطرح شد

اگر زمان فیلم کوتاه‌تر از این شود حس زیبایی شناختی فیلم را درگیر می‌کند

نشست خبری فیلم «تومان» با حضور عوامل و بازیگران فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

گاوراس؛ دنده معکوس/ نگاهی به فیلم «لباس شخصی» دوشنبه 14 بهمن 1398 00:22

گاوراس؛ دنده معکوس/ نگاهی به فیلم «لباس شخصی»

فیلم و فیلمنامه، بر اساس الگوی ژانری تریلرهای سیاسی جنگ سرد شکل گرفته‌اند که پدرِ فرمی‌ اکثرشان هیچکاک است چه در آثار خودش، چه در تمامی آثاری که پس از گرم شدن تنور «همه جاسوس شوروی‌اند مگر آنکه خلاف‌اش ثابت شود» در دوران مک‌کارتیسم ساخته شدند

«عامه‌پسند»، زنان علیه زنان یکشنبه 13 بهمن 1398 00:00

«عامه‌پسند»، زنان علیه زنان

عامه‌پسند فیلمی درباره‌ی یائسگی است. زنان جوان در فیلم، بیش از هر کسی با زنان سالخورده در نبرد هستند تا زندگی و کسب و کار را از سال‌خورده‌ها بدزدند.

«عامه‌پسند»  اثری فمینیستی است یکشنبه 13 بهمن 1398 21:25

«عامه‌پسند» اثری فمینیستی است

تجربه و ساخت آثاری توسط مردان که توانسته حس زنان، مسائل، مشکلات، دغدغه ها، نیازها و … زنان را به گونه ای بازنمایی کند که زنان با آن همذات پنداری داشته باشند، وجود «سبک زنانه» را نفی می کنند. به نظر می رسد سهیل بیرقی با سومین اثر خود توانسته تا حد زیادی این فاصله را از بین ببرد.

کوتاه درباره «لباس شخصی»/ جعلی یکشنبه 13 بهمن 1398 21:15

کوتاه درباره «لباس شخصی»/ جعلی

اما لباس شخصی با وجود همه هزینه‌های انجام شده برایش، جعلی است؛ منظورم صحت تاریخی روایات آن نیست، بلکه به‌لحاظ فرمی ارژینال نیست و وام‌دار کارهای محمدحسین مهدویان است. حتی بازیگر نقش اول آن (مهدی نصرتی که از تئاتر آمده) بسیار تلاش دارد تا شبیه نوید محمدزاده ایفای نقش کند؛ حتی با گریمی شبیه به فیلم لانتوری.

حاج کاظم در جاده/ نگاهی به فیلم خروج یکشنبه 13 بهمن 1398 00:00

حاج کاظم در جاده/ نگاهی به فیلم خروج

حاتمى کیا با استفاده از پلان هاى بى دلیل طولانى و بدون کاربرد، باوجود آنکه سعى بر آن داشته تا با نشان دادن طبیعت بکر، زیبایى مزرعه ى پنبه، غروب خورشید در راستاى جاده ها و حرکت قطاروار تراکتورها مخاطب را دچار حظ بصری کند اما در این امر شکست خورده اى بیش نیست و بیننده را خسته و بى رمق به دقایق پایانى مى کشاند تا در انتها آنچه را که خودش از پیش مى دانسته را به وى عرضه کند.

سیاه و تلخ/ نگاهی به فیلم «سه کام حبس» یکشنبه 13 بهمن 1398 20:08

سیاه و تلخ/ نگاهی به فیلم «سه کام حبس»

سالور بار دیگر نشان داد که می‌توان یک کارگردان و جامعه‌شناس بود و سیاهی‌های جامعه را به مخاطب نشان داد. فیلم سالور فلاکت‌ها را در چشم مخاطب فرو می‌کند و به او اجازه تنفس برای همراهی نمی‌دهد.‌