چهل و سومین جشنواره فیلم فجر با معرفی برندگان سیمرغ بلورین به ایستگاه پایانی رسید.
ختتامیه جشنواره فیلم فجر در حالی شب گذشته برگزار شد که همچنان نسبت به نحوه توزیع جوایز انتقادهایی مطرح میشود.
انجمن بازیگران سینمای ایران به برگزیدگان رشته بازیگری در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر پیام تبریک ارسال کرد.
داور سی و هفتمین جشنواره بین المللی فجر به حرکت عجیب همایون غنی زاده کارگردان «مسخره باز» واکنش نشان داد و گفت:این جایگاه نیاز به مراقبت بیشتر دارد.
«سانسور قسمتی از مراسم اختتامیه فیلم فجر در تلویزیون اتفاق عجیبی نیست و مردم هم به این ماجرا عادت کردهاند.»
در پایان سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، سیمرغها بین هشت فیلم تقسیم شدند که در این بین، «شبی که ماه کامل شد» با ۶ جایزه پیشتاز شد.
مهناز افشار پس از اختتامیه جشنواره فجر و اعلام نام برندهها در توییتر نوشت: «من تافته خوبی برای جشنواره امسال نبودم.»
روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد، سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس که به محمدرضا شجاعی اهدا شده است، بهخاطر کار او در فیلم «ماجرای نیمروز: رد خون» بوده و نه فیلم «شبی که ماه کامل شد».
سیوهفتمین جشنواره فیلم فجر در حالی با معرفی برگزیدگان بخشهای مختلف به کار خود پایان داد که فیلم «شبی که ماه کامل شد» بیشترین سیمرغها را از آن خود کرد.
بیشترین سانس فوقالعاده سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی تعلق گرفت.
فهرست نهایی نامزدهای سیوهفتمین جشنواره فیلم فجر از سوی ابراهیم داروغهزاده دبیر این رویداد اعلام شد.
در حالی که فیلم محسن امیریوسفی در سیوهفتمین جشنواره فیلم فجر ـ با وجود تقاضای دوباره کارگردان ـ بعد از شش سال برای اولینبار از پوستر این فیلم سینمایی رونمایی شد.
پژمان جمشیدی با بیان اینکه خنداندن مردم در شرایط فعلی کار بسیار سختی است، گفت: تعصبی روی نقشهایم ندارم و اگر بد بوده باشم، خودم را قضاوت و نقد کرده و سعی میکنم که بهتر شوم.
سازنده فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» میگوید: گروهی به ما میگویند این فیلم وهن بسیج است و گروهی میگویند این فیلم تقدیس بسیج است.
مسعود بخشی کارگردانی که سابقه مستندسازی بسیاری دارد حالا در تازهترین ساخته بلند داستانی خود یعنی «یلدا» موضوعی مستند مانند را به تصویر کشیده است.
«سمفونی نهم» آخرین ساخته سینمایی محمدرضا هنرمند کارگردان مطرح سینما و تلویزیون که حالا در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شرکت کرده، سعی دارد روایت جدیدی از مرگ را ارائه کند. روایتی که در خلال داستان چند لایه و پر مضمون آن بعضا به کنایه تبدیل می شود.
فیلم سینمایی «جمشیدیه» با نگاهی به ماجرای قصاص، زندگی امیر و ترانه را روایت میکند، فیلمی که به نظر میرسد در نوع روایت خود برای جذب مخاطب خاص و عام دچار نوعی سردرگمی است.
سرخپوست فیلم کارگردان است، هوشمندانه و از روی تعقل پیش رفته، شخصیت پردازی کرده و با ظرافت تمام کاراکتری خلق کرده است.
«بیست و سه نفر» وامدار یک موضوع مستند و واقعی است که از قصه آن فیلم مستند هم ساخته شده و حالا این قصه که در ورژن مستند قرار گرفته و در قالب یک فیلم سینمایی ثبت شده از اهمیت بسیاری برخوردار است.
اظهارات معاون دادستان تهران درباره فیلم «قسم» مبنی بر اینکه «در این فیلم کاملا صحیح به مسایل قضایی پرداخته شده است» پایانی بر ادعاهای مربوط به مشکلات قضایی و حقوقی این فیلم بود.