چهل و سومین جشنواره فیلم فجر با معرفی برندگان سیمرغ بلورین به ایستگاه پایانی رسید.
نشست خبری فیلم «آسمان غرب» با یادی از بیتا فرهی، حضور تعدادی از فرماندههان ارتش، فرزندان شهدا و ادای احترام به شهید شیرودی و همرزمانش برگزار شد.
دست اندرکاران فیلم سینمایی «پرواز ۱۷۵» که این روزها در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده است، خطاب به رییس سازمان صدا و سیما نامه نوشتند و انتقاداتی را نسبت به برنامه «هفت» مطرح کردند.
طراح صحنه سینما «تمساح خونی» با بیان اینکه« تمام لوکیشنهای این فیلم بازسازی شده اند، ادامه داد: این فیلم تاریخ مصرف ندارد.
نشست خبری فیلم سینمایی «پروین» درباره زندگی پروین اعتصامی پایان بخش ششمین روز جشنواره فیلم فجر بود.
کارگردان و جمعی از بازیگران فیلم سینمایی «ملکه آلیشون» با اشاره به اینکه تولید این کار ۱۰ سال به طول انجامید از مولفه های این اثر سینمایی گفتند.
کارگردان، بازیگران و عوامل «آبی روشن» با اشاره به ویژگیهای این فیلم از صداقت و باور به مضمون این اثر گفتند.
عوامل انیمیشن «ببعی قهرمان» عنوان کردند این فیلم قصد دارد به بچهها امید بدهد و به آنها بگوید، تلاش کنند تا به هر چیزی که میخواهند برسند.
احساسگرایی، اخلاق و ضد اخلاق، اتفاقات تصادفی و بدون منطق کلاسیک از دیگر مواردی است در ژانر ملودرام همیشه مورد توجه فیلمسازان بوده است و بهروز شعیبی این قواعد بازی را میشناسد و در مسیر ژانر فیلم حرکت کرده است جز عنصر تعلیق که از مهمترین عناصر اصلی ژانر ملودرام است.
«آپاراتچی» یک فیلم شریف و سالم است. مهندسی خوبی بر مصائب فیلمسازی یک عاشق سینما طراحی کرده و در هر فصل، بهرهمندی موشکافانهای از موقعیتها به عمل آورده تا مخاطب، در هر فصل از فیلم، با جریان جدیدی از روایت مواجه شود.
بهروز شعیبی با فیلم «آغوش باز» روند ناامید کننده ای که با فیلم «بدون قرار قبلی» آغاز کرده بود تمکیل کرده است آن هم به شکلی که دشوار است باور کنیم خود او پشت دوربین دو فیلم قابل دفاع «دهلیز» و «سیانور» بوده است.
«بهشت تبهکاران» به همان مشکل تاریخی آثاری از این دست مبتلا شد که ترافیک تردد آدمهای بسیار و مهندسی دیالوگگویی آنها، وجه تمرکز بر هسته مرکزی داستان را الکن کرده و مخاطب را خیلی زود نسبت به تماشای ادامه فیلم دلسرد میکند.
«مجنون» فیلم مهمی است، اما به لحاظ ساختار و تکنیک حرف تازه ای ندارد. در «مجنون» با فیلمی مواجه هستیم که قصه ندارد و از نداشتن یک فیلمنامه منسجم رنج میبرد، صحنههای جنگی به شدت زیاد است و هویت بصری که در آن شکل نمیگیرد و بیان روایت آشفته و شلخته میشود.
فیلم «میرو» آخرین ساخته حسین ریگی درست شبیه ساخته قبلی او اثر نه چندان موفق «هوک» است. همان نماها و همان قابها و همان خط اصلی داستان.
نخستین تیزر رسمی فیلم سینمایی «آپاراتچی»، به کارگردانی علی طاهرفر و تهیه کنندگی سجاد نصراللهی نسب، هم زمان با اکران فیلم در سینماهای مردمی چهلودومین جشنواره بین المللی فیلم فجر منتشر شد.
پوستر و دومین تیزر فیلم سینمایی «پروین» منتشر شد.
نشست رسانهای فیلم سینمایی «نپتون» در خانه جشنواره برگزار شد.
محمدرضا ورزی کارگردان فیلم «پروین» که به مقطعی از زندگی پروین اعتصامی بانوی شاعر ایرانی میپردازد، معتقد است فیلمسازان میتوانند با قرائتهای مختلف به زندگی مفاخر و بزرگان کشورمان بپردازند.
تیزر انیمیشن سینمایی «رویاشهر» به کارگردانی محسن عنایتی همزمان با اکران آن در سینمای رسانه، رونمایی شد.
طراح لباس فیلم سینمایی «تمساح خونی» میگوید جواد عزتی در مقام کارگردان بسیار سختگیر و ریزبین است با این وجود این پروژه یکی از لذتبخشترین کارهایی بود که تاکنون انجام داده است.
همزمان با برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر پوستر فیلم سینمایی «باغ کیانوش» با طراحی محمد شکیبا منتشر شد.