چهارشنبه , ۳ اردیبهشت, ۱۴۰۴
جشنواره فیلم فجر | صفحه 31
برگزیدگان چهل و سومین جشنواره فیلم فجر

برگزیدگان چهل و سومین جشنواره فیلم فجر

چهل و سومین جشنواره فیلم فجر با معرفی برندگان سیمرغ بلورین به ایستگاه پایانی رسید.

درباره «صبحانه با زرافه‌ها»؛‌ رنج و بی‌خیالی در یک قصه مردانه یکشنبه 15 بهمن 1402 17:55
نقد فیلم‌های جشنواره فجر

درباره «صبحانه با زرافه‌ها»؛‌ رنج و بی‌خیالی در یک قصه مردانه

«صبحانه با زرافه‌ها» فراتر از حد انتظار بود. فضای شلوغ و پرکاراکتر «جهان با من برقص»، اینجا جایش را به یک خلوت پنج نفره با یک قصه جمع و جور و سر راست داده. قصه‌ای کاملا مردانه بدون حضور بازیگر زن (به استثنای آن سه خانمی که در رستوران و آن دو نفری که کنار خیابان نشسته بودند) که با وجود مردانه بودن، همه لحظات بار حسی و عاطفی مناسبی دارند.

انسیه شاه حسینی : شوکه شدم/ حضور سلبریتی روایتم را مخدوش می کرد یکشنبه 15 بهمن 1402 17:47
جشنواره فیلم فجر

انسیه شاه حسینی : شوکه شدم/ حضور سلبریتی روایتم را مخدوش می کرد

در حالی فیلم سینمایی «دست ناپیدا» به نقد و بررسی رسید که چهارمین روز جشنواره فیلم فجر به زنده یاد پروانه معصومی تقدیم شد.

تیزر جدید «آغوش باز» با صدای حامد کمیلی منتشر شد یکشنبه 15 بهمن 1402 17:28
جشنواره فیلم فجر

تیزر جدید «آغوش باز» با صدای حامد کمیلی منتشر شد

همزمان با اکران «آغوش باز» در کاخ جشنواره فیلم فجر، دومین تیزر رسمی این فیلم سینمایی منتشر شد.

نقد فیلم «صبح اعدام»، ظلم مطلق به یک گزارش مکتوب یکشنبه 15 بهمن 1402 16:32
نقد فیلم های جشنواره فجر

نقد فیلم «صبح اعدام»، ظلم مطلق به یک گزارش مکتوب

«صبح اعدام» هم یکی دیگر از آثاری محسوب می‌شود که مشخص می‌کند با جشواره‌ای به شدت ضعیف مواجه هستیم که تا روز سوم آن هنوز تحرکی به لحاظ سینمایی و ارزش‌گذاری هنری صورت نگرفته و فیلم‌ها یکی پس از دیگری امتیازات منفی را از آن خود می‌کنند.

نقد بی‌بدن؛ فیلمی که فرایند رمزگشایی به خوبی در آن شکل نگرفته است یکشنبه 15 بهمن 1402 16:26
نقد فیلم‌های جشنواره فجر

نقد بی‌بدن؛ فیلمی که فرایند رمزگشایی به خوبی در آن شکل نگرفته است

اولین ساخته مرتضی علیزاده اگرچه با ضعف‌هایی روبروست اما فیلمی نیست که بتوان از کار تیمی خوب آن گذشت و باید در نظر داشت که اساسا تولید اینگونه آثار در سینمای ایران علاوه بر دشواری های فیلمسازی با محدودیت های بسیار دیگری نیز روبروست که هر کدام خود می تواند چالشی جدی بر سر راه اثر باشد.

نقد فیلم «صبحانه با زرافه‌ها»؛ تناقض نقد انتزاعی جهان پست‌مدرن با مرگ ۲ شخصیت اصلی یکشنبه 15 بهمن 1402 16:20
نقد فیلم‌های جشنواره فجر

نقد فیلم «صبحانه با زرافه‌ها»؛ تناقض نقد انتزاعی جهان پست‌مدرن با مرگ ۲ شخصیت اصلی

«صبحانه با زرافه‌ها» اگرچه در امتداد نگاه ساختارگرایانه سروش صحت بر نقد جهان پست‌مدرن سوار است اما شیوه انتقال این مفهوم در شرایطی که اثر، چندان از سمبلیسم بهره نگرفته، با آن هوشمندی که از کارگردان و نویسندگان آن سراغ داشتیم، سازگار نیست.

نقد فیلم یکشنبه 15 بهمن 1402 16:16
نقد فیلم‌های جشنواره فجر

نقد فیلم "دروغ‌های زیبا"؛ سوغات هند

فیلم در نمایشی بدون افت و خیز و فاقد جذابیت، بیشتر به تلاشی در جهت تحقق سبد متنوع سینمایی بخش سودای سیمرغ جشنواره می‌ماند و نمی‌تواند توجه اهالی رسانه در سالن برج میلاد را به عنوان اولین فیلم اکران شده در جشنواره به خود جلب ‌کند.

پوستر فیلم سینمایی «پرویز خان» یکشنبه 15 بهمن 1402 16:10

پوستر فیلم سینمایی «پرویز خان»

پوستر فیلم سینمایی «پرویز خان» به نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی منتشر شد.

پوستر «آسمان غرب» رونمایی شد یکشنبه 15 بهمن 1402 16:08
جشنواره فیلم فجر

پوستر «آسمان غرب» رونمایی شد

پوستر فیلم سینمایی «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری با طرحی از محمد روح‌الامین منتشر شد.

تصاویر فیلم سینمایی مجنون یکشنبه 15 بهمن 1402 15:17
جشنواره فیلم فجر

تصاویر فیلم سینمایی مجنون

در جدیدترین محصول سازمان اوج فیلم مجنون اولین ساخته مهدی شامحمدی درباره زندگی شهید مهدی زین‌الدین روانه جشنواره فجر شد.

تصاویر انیمیشن سینمایی رویاشهر یکشنبه 15 بهمن 1402 15:10
جشنواره فیلم فجر

تصاویر انیمیشن سینمایی رویاشهر

انیمیشن رویاشهر دومین محصول خالقان انیمیشن بنیامین است که به جشنواره فیلم فجر آمده است.

نقد فیلم«صبحانه با زرافه‌ها»؛ دومین گام در عینِ صحت یکشنبه 15 بهمن 1402 13:15
نقد فیلم‌های جشنواره فجر

نقد فیلم«صبحانه با زرافه‌ها»؛ دومین گام در عینِ صحت

به گمانم اگر صحت، فکری برای بهتر شدن ریتم فیلم بکند و سکانس پایانی را هم، ادیت کند، «صبحانه با زرافه‌ها» می‌تواند خارج از مرزهای ایران هم بدرخشد. [تصمیم‌اش با خودش است؛ فیلم آدم مثل بچه آدم است باید درست بزرگش کند!]

نقد فیلم «آبی روشن»، از ملودرام اخلاقی تا موسیقی که میزانسن می‌چیند یکشنبه 15 بهمن 1402 13:07
نقد فیلم‌های جشنواره فجر

نقد فیلم «آبی روشن»، از ملودرام اخلاقی تا موسیقی که میزانسن می‌چیند

به کارگیری چهار عنصر ژانر ملودرام در فیلم سینمایی «آبی روشن» توانسته به تاثیرگذاری این فیلم روی مخاطب کمک کند.

نقد فیلم «صبح اعدام»؛ فیلمی بد از یک گزارش خوب یکشنبه 15 بهمن 1402 12:58
نقد فیلم‌های جشنواره فجر

نقد فیلم «صبح اعدام»؛ فیلمی بد از یک گزارش خوب

ساخت فیلم سینمایی بد در مورد شخصیت‌های مهم تاریخی نه‌تنها به محبوبیت آنها نمی‌افزاید بلکه باور مردم نسبت به چنین شخصیت‌هایی را مخدوش می‌سازد.

نقد فیلم «پروین» این شعر قافیه ندارد یکشنبه 15 بهمن 1402 12:54
نقد فیلم‌های جشنواره فجر

نقد فیلم «پروین» این شعر قافیه ندارد

ورزی پس از تجربه اندوزی در سریال‌های تاریخی این بار به سراغ سوژه پروین اعتصامی در سینما رفته و در فیلم پروین تلاش کرده بخشی از زندگی این شاعر بزرگ ایران زمین را به تصویر بکشد.

فیلمسازان مستقل قربانی فیلمسازی پرهزینه در ایران شده‌اند یکشنبه 15 بهمن 1402 12:49
کارگردان فیلم «دروغ‌های زیبا» مطرح کرد:

فیلمسازان مستقل قربانی فیلمسازی پرهزینه در ایران شده‌اند

مرتضی آتش‌زمزم با اشاره به اینکه فیلمسازی در ایران بسیار پر هزینه شده، تاکید کرد: فیلمسازان مستقل قربانی فیلمسازی پرهزینه در ایران شده‌اند و نمی‌توانند فیلم بسازند.

سروش صحت: آدم پر اشتباهی هستم / می خواهم بخشش را ترویج بدهم یکشنبه 15 بهمن 1402 11:07
جشنواره فیلم فجر

سروش صحت: آدم پر اشتباهی هستم / می خواهم بخشش را ترویج بدهم

سروش صحت معتقد است: فیلم «صبحانه با زرافه» درون مایه اش بخشش ، روشنی و امید است.

تیزر فیلم سینمایی صبحانه با زرافه‌ها یکشنبه 15 بهمن 1402 00:43

تیزر فیلم سینمایی صبحانه با زرافه‌ها

اولین تیزر از «صبحانه با زرافه‌ها» به کارگردانی سروش صحت و تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی منتشر شد.

به چه حقی فیلمنامه من را لو دادید؟ اعتراض آقای نویسنده به حاشیه سازی فیلم «بی‌بدن» یکشنبه 15 بهمن 1402 00:39
جشنواره فیلم فجر

به چه حقی فیلمنامه من را لو دادید؟ اعتراض آقای نویسنده به حاشیه سازی فیلم «بی‌بدن»

این کارگردان و نویسنده گفت: سوال من این است که چرا باید فیلمنامه ما را قبل از اکران منتشر کنید؟ به چه حقی این اتفاق افتاده؟

درباره فیلم «دو روز دیرتر»؛ یک سفارش بدقواره یکشنبه 15 بهمن 1402 00:36
نقد فیلم‌های جشنواره فجر

درباره فیلم «دو روز دیرتر»؛ یک سفارش بدقواره

طبیعی است که در کمدی‌های قابل اعتنا و در قواعد استاندارد این ژانر که به شدت هم دشواری‌های خود را دارد، ایجاد موقعیتِ کمیک با بهره‌گیری از وقایعِ و میزانسن‌های هوشمندانه و با کمک دیالوگ‌های مقتضی، از اصلی‌ترین پایه‌های ژانر کمدی محسوب می‌شوند، اما هیچ یک از این موارد در فیلم «دو روز دیرتر» قابل ردیابی نیست.