چهل و سومین جشنواره فیلم فجر با معرفی برندگان سیمرغ بلورین به ایستگاه پایانی رسید.
حسن معجونی و هدیه حسینینژاد در واقع همسران شرعی و واقعی یکدیگرند اما با این حال صحنه درگیری و آزار جنسی میان نقشهای آنها در «استاد» ساخته نشده است، عماد حسینی کارگردان فیلم به این سؤال پاسخ میدهد.
«روایت ناتمام سیما» سومین ساخته بلند سینمایی علیرضا صمدی در کسوت کارگردان، تجربهای متفاوت نسبت به ساختههای پیشین او محسوب میشود.
نظرات درخشان و مشعشع ابوالقاسم طالبی جای خود، او میتواند هر نظر راست و ناراستی داشته باشد و میتواند برای اثبات عقیده خودش هر هجوی را سرهم کند؛ اما نکته اینجا است، بهروز افخمی اگر بهعنوان نماینده تلویزیون -که نهادی رسمی است- آنجا نشسته، نباید حرف مدعو برنامه را اصلاح کند یا به احترام ساحت عمومی به سخنانش تعریضی داشته باشد؟
رییس مجلس شورای اسلامی ،«اتاقک گلی» از فیلمهای جشنواره فیلم فجر را تماشا کرد.
کارگردان فیلم سینمایی سرهنگ ثریا گفت: برای ایفای نقش در فیلم سرهنگ ثریا وحید آقاپور بسیار تلاش کرد تا از فضای ممیزی خارج شود و ژاله صامتی تلاش کرد تا فضای زیرخاکی زنده نشود؛ در واقع ساخت این فیلم همان اندازه که برای من چالش بود برای بازیگران هم چالش بود.
تهیهکننده فیلم سرهنگ ثریا گفت: همیشه حمایت از فیلم اولیها برای فیلمسازان سخت است اما با توجه به سابقه لیلی عاج در تئاتر توانستم به او اعتماد کنم.
فیلم سینمایی «گل های باوارده» روز پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه در سانس چهارم اکران میشود.
«کاپیتان» هر چند این شاخصها را تا حدودی در خود دارد اما واقعیت این است که با یک نگاه حساب شده، به پرداخت و سرانجامدهی متفاوت از قصهای پرداخته که فضایش در تعدادی از فیلمهایی پیشتر تجربهشده، به نمایش درآمده است. در ضمن نباید فراموش کرد که «کاپیتان» یک فیلم کودک و نوجوان با استاندارهای مشخص و رعایتشده است.
نشریه روزانه جشنواره فیلم فجر در مطلبی، به غیبت اینفلوئنسرها و عکاسان اینترنتی در این دوره از جشنواره فیلم فجر پرداخته است. در این متن به ضرورت تدوین نظامنامهای برای اطلاعرسانی این جشنواره پس از چهار دهه فعالیت تاکید شده است.
نهاد کتابخانههای عمومی کشور اعلام کرد در این دوره از جشنواره فیلم فجر به یک اثر مرتبط با حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه عمومی جایزه میدهد.
تیزر فیلم سینمایی «اتاقک گلی» به کارگردانی محمد عسگری و تهیهکنندگی داود صبوری به قلم پدرام کریمی در آستانه اکران در چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر منتشر شد.
طراح صحنه فیلم «بعد از رفتن» با اشاره به سختیهای برپا کردن سیرک در این فیلم گفت: بعد از سالها، نهال طراحی صحنه به درختی راست قامت و مهم در سینمای ایران بدل شده است.
در آستانه اکران «هایپاور» در خانه رسانه چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر، پوستر این فیلم با طراحی نسیم همتی و تیزر آن ساخته احسان شیبانی منتشر شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معدل کیفیت فیلمهای جشنواره فجر امسال در مجموع از همه دوره ها بالاتر است.
افتتاح رسمی بخش بازار جشنواره فیلم فجر، بازدید وزرای ارشاد و نفت از سینمای رسانه، ادامه واکنشها به حاشیههای برنامه هفت، مشخص نشدن نام داوران و مهمانان خارجی و پخش نشدن یک فیلم، به همراه چند اتفاق دیگر روزی پرحاشیه را در فاصله سه روز مانده تا اختتامیه جشنواره فیلم فجر رقم زدند.
سیمرغ بهترین فیلم جشنواره فجر از نگاه تماشاگران، در حالی در آستانه حذف از ترکیب جوایز این رویداد قرار گرفته که تا به امروز سرگذشت پرفرازونشیبی داشته است.
مسعود هاشمینژاد با اشاره به اینکه «کت چرمی» اثری نوآر به حساب میآید، تأکید کرد: «کت چرمی» از قواعد ژانر پیروی میکند.
کارگردان فیلم سینمایی «بعد از رفتن»، این فیلم را یک درام صلح آمیز خانوادگی دانست.
پلانهایی از فیلم پرونده باز است ساخته کیومرث پوراحمد به تهیه کنندگی علی قائم مقامی منتشر شد.
دیدن یا اندیشیدن؟ مساله برای سینما این است. آیا ما فیلم می سازیم که سرگرم کنیم یا به فکر کردن وادار کنیم؟