چهل و سومین جشنواره فیلم فجر با معرفی برندگان سیمرغ بلورین به ایستگاه پایانی رسید.
وحید آقاپور از ویژگیها و چالشهای بازی در دو نقش متفاوت در فیلم «سرهنگ ثریا» صحبت کرد.
صابر ابر که در فیلم «یادگار جنوب» با چهرهای ناشناس نقشی کوتاه را بازی کرده بود، در پنجمین روز جشنواره فجر با دو فیلم در این رویداد حضور «نامحسوس» دارد!
فیلم «چرا گریه نمی کنی؟» حاضر در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، هم در سناریو و هم در ساخت، تقریبا تمامی نشانههای یک فیلم فانتزی را دارد اما درواقع اثری است فلسفی با مطالعه نحلههای عرفانی و مبانی خودشناسی.
کارگردان فیلم سینمایی «بعد از رفتن» میگوید به دنبال ساخت یک فیلم شریف که از جریان سینمای امروز دور باشد، بوده است.
نشست فیلم سینمایی «کت چرمی» همزمان با رونمایی در جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت برگزار شد.
روز چهارم جشنواره فجر در سینمای رسانه را شاید بتوان بیش از هر چیز به فیلم پرحاشیه «چرا گریه نمیکنی؟» متعلق دانست که هم رضایت جمع قابل توجهی از اهالی رسانه را کسب کرد و هم با اعتراض تند تهیهکننده به کارگردان و بازیگرانش مواجه شد.
هنر، پهنه ای بی پایان است که می توان دنیای تازه در آن خلق کرد و سینما، در این پهنه از امکانات بسیاری برخوردار است و بالهایی فراخ. به همین خاطر است که سیمرغ در سینمای ایران جایگاه ویژه ای دارد.
«عطرآلود» یک ایده هدرشده است. فیلمساز به سراغ یک قصه کوچک رفته، اما از روایت آن ناتوان است. فیلمساز سنگ بزرگی برداشته که لاجرم نشانه نزدن است.
«چرا گریه نمیکنی؟» یک فیلم مینیمال و انتزاعی درست در دوره کنونی است. چندان به مدرنیته وابسته نیست و سنت را هم نمیکوبد. تلاش دارد تا در مسیر مستقیم استقلال روایتگری کند که موفقیتهای خوبی در این میزانسن به دست میآورد.
فیلم های ورزشی، یکی از جذاب ترین گونه های سینمایی در دنیاست و در پولسازی و سرپا نگه داشتن هنر هفتم، نقش مهمی داشته است و همچنان دارد. اما در سینمای ایران، چقدر در این زمینه سینمایی، هزینه شده و سینماگران به موفقیت دست یافته اند؟
هادی مقدم دوست با اشاره به اینکه آخرین ساخته او تلفیقی از شیرینی و تلخی در میانههای امیدواری و ناامیدی است، فیلم «عطرآلود» را «لبخندی محزون» توصیف کرد.
با نزدیک شدن به آغاز اکرانها در ۳۱ استان کشور، بلیت فروشی جشنواره فیلم فجر ۴۱ برای استانها از روز یکشنبه آغاز میشود.
در این یادداشت نگاهی داشتیم به فیلم « عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدمدوست و بازی مصطفی زمانی، که تلاش دارد رویکرد معنوی به کار و زندگی را از خلال رابطه یک زن و شوهر جوان و دست و پنجه نرم کردن آنان با مسائل و مشکلات اقتصادی بازتاب دهد.
کارگردان فیلم سینمایی هوک همزمان با رونمایی این فیلم در جشنواره فیلم فجر تاکید کرد تلویزیون و سینما به سیستان و بلوچستان بدهکارند.
سرمایهگذار فیلم «عطرآلود» سینماداری است که یک ارتباط مستقیم را با مخاطبان، در سالنهای سینمایی خود میتواند مهندسی کند اما احتمالا مخاطب، این اثر را در قاب تلویزیون، بیشتر خواهد دید.
محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی عصر شنبه (۱۵ بهمن)، با حضور در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در سینما ملت، در جمع خبرنگاران حاضر شد و دربارۀ نقش تهیه کننده به عنوان صاحب اثر در فیلمهای ارائه شده به جشنواره و انصراف چند فیلم در بخش بینالملل توضیحاتی داد و تاکید کرد: در دنیای سینما این جز قوانین است که وقتی فرمهای جشنواره را پر میکنند، دیگر امکان خروج از جشنواره را ندارند.
رییس سازمان سینمایی با حضور در سینمای رسانه جشنواره فجر به برخی حاشیههای این روزها پاسخ داد.
برخی از بازیگران سینمای ایران در عین حالی که توانایی های فنی در ایفای نقش دارند، بسیار متمایلند که نقش آفرینی های اغراق شده داشته باشند. این وظیفه کارگردان بهعنوان بازیگردان است که نمک غذا را باید کنترل کند. برای نمونه، مریلا زارعی در فیلم «شیار» نیز مطمئنا این استعداد را داشت که نقشش را بسیار اغراق آمیزتر اجرا کند.
سینمای رسانه در روز چهارم جشنواره فجر میزبان یکی از فیلمهای حاشیهداری است که بازیگرانش هم در چند وقت اخیر، به تناوب در صدر خبرهای سینمایی بودند و رقابت آنها با هنرمندان فیلمهای دیگر میتواند در جای خود قابل توجه و جذاب باشد.
«پرونده باز است» قطعا در پرونده فیلمسازی کیومرث پوراحمد یک نقطه برجسته محسوب نمیشود، به هر حال آنرا بهعنوان فیلمی میتوان در نظر گرفت که در برخی نکتهها بیانگر میزان تجربه و تبحر سازنده آن است. این فیلم در مجموعه فیلمهای جشنوارهای قرار گرفته که چند سال پیش به اثر مطلوبتر مرحوم «یدالله صمدی» در همین حوزه نیز اصلا روی خوش نشان نداد و قربانیاش کرد.(پدر آن دیگری)