چهل و سومین جشنواره فیلم فجر با معرفی برندگان سیمرغ بلورین به ایستگاه پایانی رسید.
نشست فیلم سینمایی «ماهان» به کارگردانی حمید شاهحاتمی و تهیهکنندگی علی شاه حاتمی در چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
نشست رسانهای فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس در چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران که به زعم بسیاری مهمترین جایزه جشنواره فیلم فجر محسوب میشود، انگار امسال هم با حاشیه اهدا خواهد شد، چرا که وجود مشکل در سیستم رأیگیری گزارش شده و صاحبان آثار هم از نحوه انجام این کار بیاطلاع هستند.
امین حیایی درباره فیلم حاشیهدار «قاتل و وحشی» گفت: احساس میکنم خدا برای این فیلم صبری خواسته تا زمان اکران آن برسد.
محمدرضا فرجی مدیر امور سینماهای چهلمین جشنواره فیلم فجر درباره اخبار منتشرشده مبنیبر خالی بودن برخی سینماهای مردمی این رویداد توضیحاتی ارایه کرد.
اولین قسمت برنامه «سینما ملت» به مناسبت برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر از شبکه چهار سیما پخش شد.
نشست فیلم سینمایی «برف آخر» به کارگردانی امیرحسین عسگری در چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
تهیهکننده فیلم سینمایی "لایه های دروغ" در واکنش به طرح سوالات کنایهآمیز و انتقادی نسبت به این فیلم با اشاره به زحمت ۱۰ ساله تیم تولید تاکید کرد در زمینه تجربه این فیلم با کسی شوخی ندارند.
اهل فرهنگ و هنر هم کنجکاوانه چشم به پرده نقرهای جشنواره فیلم فجر دوختهاند تا بهار سینمای ایران را به تماشا بنشینند. واضح است که قامت بلند جشنواره فیلم فجر بعد از 40 سال بهجایی رسیده که خیلیها با قرار گرفتن روی دوش آن، به جامعه و سینمای ایران معرفی شوند.
طبق کتابهای اتفاقا پرفروشی که در یک دهه اخیر منتشر شده، زنان در بزنگاههای مختلف دفاع مقدس نقش پررنگی در مبارزه داشتهاند و اینها جدا از حضورشان در پشتصحنه و آشپزخانه و هویت پرستاریشان است.
سبک کارگردانی مهدویان هم که با نماهای باز، دوربین رویدست و نوع خاصی از قاببندی که بیشتر حال و هوای مستند یا خبری دارد، قابلشناسایی است، چندان به قواره فیلمهای پلیسی نمیخورد یا لااقل کسی به این ترکیب عادت ندارد. اگر از این موارد بگذریم و چند حفره داستانی را هم کنار بگذاریم، درکل مرد بازنده فیلم سرگرمکنندهای است.
محمدحسین مهدویان در مرد بازنده، بیشتر در شمایل یک تکنسین و تئوریسین مطرح است تا کارگردانی که در تمام این سالها، او را میشناختیم.
بزرگترین عیب فیلم و اولین اشکالی که در نظر تمامی مخاطبان آشکار است، شلختگی روایت و خردهپیرنگهای فیلمنامه است. پلانها طوری درکنار هم قرار گرفتهاند که روایت موردنظر فیلمنامهنویس، بهدرستی در ذهن مخاطب شکل نمیگیرد.
مرد بازنده هرچه پیشتر میرود، بیشتر به پرتگاه نزدیک میشود. کمکم دستش رو میشود که هیچچیز مهمی جز این قهرمان ضدساختار برای داستان مهم نیست. همه قرار است بزک و دوزک یک شخصیت باشند که هیچ شباهتی با یک کارگاه/پلیس ایرانی ندارد، اما فیلمساز اسیر آن شده است. مبهوت کاراکتر سرهنگ خسروی شدن، تمام دیگر شخصیتهایی را که قرار بوده پرداخته شوند، سوزانده است.
«مرد بازنده» بیشتر روی حافظه داستانی و تصویری ما حساب باز کرده است تا اینکه خودش روایتش را خلق کند. چیزی که کارنامه فیلمسازی مهدویان مدام تکرار میشود.
«خانه دوست کجاست؟» پیوسته عواطف معنوی و انسانها را غنا میبخشد و فراسوی جغرافیایش، کودک پاک آدمها و سرشتشان بیدار میشود و بعد از سی و اندی سال با دیدن فیلم از خود میپرسند هماکنون خانه جدید دوست کجاست؟
سینا مهراد بازیگر نقش اصلی فیلم سینمایی «شادروان» در نشست رسانهای این فیلم تاکید کرد از نگاه او این فیلم یک فیلم لوده نیست.
نشست خبری فیلم سینمایی «علف زار» به کارگردانی کاظم دانشی برگزار شد.
تهیهکننده فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» گفت: این فیلم برداشتی آزاد از یکی از داستانهای مصطفی مستور است و هر طیفی با هر نگاهی میتواند مخاطب این فیلم باشد.
نویسنده فیلم «مرد بازنده» درباره شباهت فضاسازیهای این فیلم با سینمای نوآر فرانسه و فیلم پلیسی گفت: سعی کردیم نوع پوشش و فضاسازیهای فیلم در برخی لحظات ادای دینی به سینمای کارگردان بزرگ «ژان پیر مِلویل» باشد.